Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Hjem og utstyr > Interiørhjørnet

Vil jeg ha spiseplass på kjøkkenet?

Interiørhjørnet Alt som har med interiør å gjøre. Spørsmål, tips, deling av egne lure eller fine løsninger mm.

Svar

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 19-05-15, 14:54   #1
Che
Har tro på forbedring

Che sin avatar

Medlem siden: Oct 2006
Hvor: "Cuba"
Blogginnlegg: 293
Che har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Vil jeg ha spiseplass på kjøkkenet?

Vi har ganske lite kjøkken. Det har i dag plass til bord og stoler - men kunne med stort hell også hatt benk. Jeg har gnålt om benkeplate der hvor bord og stoler står i lang tid - men så mener jo mannen at det er galskap, me fordi jeg starter hver helgedag der inne på kjøkkenet - med å lese avisen, spise frokost, lytte på radio etc. Alternativet er jo å spise på stua (hvor vi spiser middag) men i helgene er det gjerne tv-titting når jeg spiser frokost og det gidder jeg ikke.

Vi har lite hus. Av oppholdsrom har vi pr i dag stue, datarom og kjøkken i tillegg til soverom. - med to barn og alltid barn i hus (de har "lekerom/spillerom" så vennene er jo der) i tillegg til en mann med hang for discoverychannel etc - vil jeg da savne muligheten til å sitte på kjøkkenet? Bør jeg heller argumentere frem for en skyvedør på kjøkkenet? og gode kjøkkenstoler?

Gammel 19-05-15, 14:56   #2
Hyacinth
Kontrollfrik

Hyacinth sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Sammen med Richard
Hyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Vil jeg ha spiseplass på kjøkkenet?

Ja, det tror jeg du vil savne, men hva med benkeplate som også kan brukes til å spise ved?

Hyacinth er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 19-05-15, 15:09   #3
Myria
Eppur si muove.

Myria sin avatar

Medlem siden: Jan 2012
Myria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt av
Standard

Jeg ville ikke vært det foruten spiseplass på kjøkkenet. Storebror gjør lekser der, barna leker/tegner/perler/pusler puslespill o.l. mens jeg lager mat. Og ikke minst er det fint å ha et sted med bord og stoler som er separat fra stuen. F.eks. hender det rett som det er at to-tre av oss spiller spill e.l. ved kjøkkenbordet mens de andre ser en film eller driver med noe annet i stua.

Gammel 19-05-15, 15:15   #4
Tallulah
Glamorøs

Tallulah sin avatar

Blogginnlegg: 640
Tallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Ja, jeg savner det veldig. Det er noe med å kunne være sammen når man lager frokost, eller ha barn gjøre leksene i nærheten når man lager middag.

Tallulah er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 19-05-15, 15:22   #5
Ruslebiffen
biffvase

Ruslebiffen sin avatar

Medlem siden: Apr 2010
Ruslebiffen er virkelig godt liktRuslebiffen er virkelig godt liktRuslebiffen er virkelig godt liktRuslebiffen er virkelig godt liktRuslebiffen er virkelig godt liktRuslebiffen er virkelig godt liktRuslebiffen er virkelig godt liktRuslebiffen er virkelig godt liktRuslebiffen er virkelig godt liktRuslebiffen er virkelig godt likt
Standard

Jeg har aldri hatt det, men skulle gjerne hatt det. Dessverre får vi ikke plass til det på det nye kjøkkenet vårt.

Gammel 19-05-15, 15:30   #6
Høst
Ad astra

Høst sin avatar

Blogginnlegg: 339
Høst er et navn som alle kjenner tilHøst er et navn som alle kjenner tilHøst er et navn som alle kjenner tilHøst er et navn som alle kjenner tilHøst er et navn som alle kjenner tilHøst er et navn som alle kjenner tilHøst er et navn som alle kjenner tilHøst er et navn som alle kjenner tilHøst er et navn som alle kjenner tilHøst er et navn som alle kjenner tilHøst er et navn som alle kjenner til
Standard

Vi har kjøkkenbenk på en vegg hvor skapene under benken egentlig er overskap, altså med mindre dybde enn ordinære underskap. Der har vi to barkrakker, slik at benken kan brukes til å sitte ved for spising, lekser etc. kan det være en løsning?

Though my soul may set in darkness, it will rise in perfect light; I have loved the stars too truly to be fearful of the night.

Høst er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 19-05-15, 15:44   #7
Cuyahoga
etterpåklokest

Cuyahoga sin avatar

Medlem siden: Aug 2010
Blogginnlegg: 179
Cuyahoga har mye å være stolt avCuyahoga har mye å være stolt avCuyahoga har mye å være stolt avCuyahoga har mye å være stolt avCuyahoga har mye å være stolt avCuyahoga har mye å være stolt avCuyahoga har mye å være stolt avCuyahoga har mye å være stolt avCuyahoga har mye å være stolt avCuyahoga har mye å være stolt avCuyahoga har mye å være stolt av
Standard

Ja!

Cuyahoga er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 19-05-15, 15:46   #8
Hondacrv
Gå heim, kyss din kvardag

Hondacrv sin avatar

Hvor: Buskerud
Hondacrv er kulere enn de flesteHondacrv er kulere enn de flesteHondacrv er kulere enn de flesteHondacrv er kulere enn de flesteHondacrv er kulere enn de flesteHondacrv er kulere enn de flesteHondacrv er kulere enn de flesteHondacrv er kulere enn de flesteHondacrv er kulere enn de flesteHondacrv er kulere enn de flesteHondacrv er kulere enn de fleste
Standard

Ja, det vil du. Men du kan jo lage eit høgt bord som kan brukes som arbeidsplass og?

Gammel 19-05-15, 15:49   #9
Gaia
villende

Gaia sin avatar

Blogginnlegg: 249
Gaia har et rykte de fleste bare kan drømme omGaia har et rykte de fleste bare kan drømme omGaia har et rykte de fleste bare kan drømme omGaia har et rykte de fleste bare kan drømme omGaia har et rykte de fleste bare kan drømme omGaia har et rykte de fleste bare kan drømme omGaia har et rykte de fleste bare kan drømme omGaia har et rykte de fleste bare kan drømme omGaia har et rykte de fleste bare kan drømme omGaia har et rykte de fleste bare kan drømme omGaia har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Jeg er i ferd med å ofre spiseplassen på kjøkkenet mitt. Jeg vet at jeg kommer til å savne den, siden vi bruker den mye. Men samtidig så ser jeg at vi ikke bruker spisestuen vår på langt nær så mye som vi kunne gjort. Og det å fjerne spiseplassen på kjøkkenet vil føre til en mer helhetlig bruk av oppholdsrommene. Tror jeg. Jeg skal ha inn en benk med stoler, da, for å kunne sitte der med kaffe og avis.

Gaia er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 19-05-15, 15:58   #10
Lavender
Passe aktiv

Lavender sin avatar

Medlem siden: Oct 2010
Hvor: Sentralt
Lavender er kulere enn de flesteLavender er kulere enn de flesteLavender er kulere enn de flesteLavender er kulere enn de flesteLavender er kulere enn de flesteLavender er kulere enn de flesteLavender er kulere enn de flesteLavender er kulere enn de flesteLavender er kulere enn de flesteLavender er kulere enn de flesteLavender er kulere enn de fleste
Standard

Ja, vil vil ha spiseplass, ekstra benk eller bord. Vi kvittet oss med bord og stoler, men angret etter kort tid og kjøpte avrundet benkeplate på IKEA med ett bordben.

Gammel 19-05-15, 16:00   #11
Maverick

Maverick sin avatar

Hvor: Oslo
Blogginnlegg: 1278
Maverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Vi er fire (snart fem) i familien, og trenger/bruker kun et lite klaffebord med plass til to. I stuen har vi et ganske stort bord som er samlingspunkt for fellesmåltider (og alt annet). Jeg ville ikke fjernet spisemulighetene fra kjøkkenet fullstendig, jeg sitter gjerne på kjøkkenet og jobber også.

Maverick er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 19-05-15, 16:19   #12
Elise
Ute av drift

Elise sin avatar

Medlem siden: Nov 2007
Elise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtid
Standard

Jeg prøver å finne en løsning på å FÅ spiseplass på eller rett ved kjøkkenet, jeg savner det veldig. Vi har sånn semi-åpen løsning, så den som lager mat er ikke avskåret fra de som sitter ved spisebordet i stua, men det blir så innmari stort område med smuler, føler jeg. Jeg hadde ikke hatt behov for at hele familien sitter på kjøkkenet samtidig, men to stk hadde vært bra.

Gammel 19-05-15, 17:53   #13
veobra
på slep

veobra sin avatar

Medlem siden: Aug 2009
veobra er kulere enn de flesteveobra er kulere enn de flesteveobra er kulere enn de flesteveobra er kulere enn de flesteveobra er kulere enn de flesteveobra er kulere enn de flesteveobra er kulere enn de flesteveobra er kulere enn de flesteveobra er kulere enn de flesteveobra er kulere enn de flesteveobra er kulere enn de fleste
Standard

Jeg bruker sitteplassen på kjøkkenet omtrent som deg og er veldig glad i den. Vi har ikke plass til at alle fem spise middag der, men det er fint plass til tre og kanskje fire til frokost. Jeg kan i tillegg se ut på lekeplassen og noen trær så det er ganske fint. Vi har benk med rygglene og den er ganske ok å sitte på. Hvis vi pusser opp vil jeg beholde plass til kanskje tre stykker. Lekser og litt småprat med den som lager mat er koselig.

Gammel 19-05-15, 19:22   #14
Neket
Har diplom

Neket sin avatar

Medlem siden: Jun 2010
Neket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt av
Standard

Jeg har ikke, og har aldri savnet det heller. Vi har ganske åpen løsning mot spisedelen av stua, det hjelper kanskje. Vi spiser alltid ved spisebordet.

Neket er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 19-05-15, 19:34   #15
Syrinx
koko

Syrinx sin avatar

Medlem siden: Oct 2010
Hvor: Ålesund
Blogginnlegg: 53
Syrinx har mye å være stolt avSyrinx har mye å være stolt avSyrinx har mye å være stolt avSyrinx har mye å være stolt avSyrinx har mye å være stolt avSyrinx har mye å være stolt avSyrinx har mye å være stolt avSyrinx har mye å være stolt avSyrinx har mye å være stolt avSyrinx har mye å være stolt avSyrinx har mye å være stolt av
Standard

Vi bytta ut spiseplass med benkeplass. For oss er det perfekt, bedre å ha god plass ved spisebordet enn å sitte ved trang spiseplass på kjøkkenet.

Gammel 19-05-15, 21:16   #16
Nessie
Erfaren nok

Nessie sin avatar

Hvor: Trøndelag
Blogginnlegg: 351
Nessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av Syrinx, her.

Vi bytta ut spiseplass med benkeplass. For oss er det perfekt, bedre å ha god plass ved spisebordet enn å sitte ved trang spiseplass på kjøkkenet.

Det ville jeg gjort også.
Benkeplate som kan brukes til kaffe, avis, enkel frokost, lekser - og store måltid på spisestua

Enten går det bra, eller så går det over.
Nessie er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 19-05-15, 21:28   #17
Che
Har tro på forbedring

Che sin avatar

Hvor: "Cuba"
Blogginnlegg: 293
Che har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Jeg har tenkt benk og barkrakker ja, men det er ikke like komfortabelt som å sitte i stol.

Gammel 19-05-15, 22:00   #18
Katta
maler

Katta sin avatar

Medlem siden: Jul 2008
Hvor: Trondheim
Blogginnlegg: 92
Katta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Du vil ha spiseplass, men du kan fint ha det i form av en benk med barstoler så lenge du har en annen spiseplass dere bruker når dere dekker bord.

Gammel 20-05-15, 09:47   #19
Nessie
Erfaren nok

Nessie sin avatar

Hvor: Trøndelag
Blogginnlegg: 351
Nessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Finnes mange gode og fine barkrakker

Enten går det bra, eller så går det over.
Nessie er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 20-05-15, 10:43   #20
Cuyahoga
etterpåklokest

Cuyahoga sin avatar

Medlem siden: Aug 2010
Blogginnlegg: 179
Cuyahoga har mye å være stolt avCuyahoga har mye å være stolt avCuyahoga har mye å være stolt avCuyahoga har mye å være stolt avCuyahoga har mye å være stolt avCuyahoga har mye å være stolt avCuyahoga har mye å være stolt avCuyahoga har mye å være stolt avCuyahoga har mye å være stolt avCuyahoga har mye å være stolt avCuyahoga har mye å være stolt av
Standard

Jeg er fryktelig glad i kjøkkenbordet vårt, som har plass til alle og som vi bruker til måltider, lekser, tegning, jobbing etc. I praksis betyr det at spisestuebordet vårt brukes til oppbevaring av diverse papirstabler og legobygg 364 dager i året.

Så man klarer seg vel egentlig med en skikkelig spiseplass, og så er det en smakssak om man vil ha det på kjøkken eller spisestue. Jeg hadde nok ikke prioritert begge deler om jeg hadde litt begrenset med plass.

Cuyahoga er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 08:18.