Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Kultur og underholdning > Tinetoffs litteraturforum

Lesesirkeldiskusjon: "Stoner" (John Williams)

Tinetoffs litteraturforum Litteraturdiskusjoner, bokanbefalinger, lesesirkel mm

Svar

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 25-05-15, 23:18   #1
Fløyel
~~~~~~~

Fløyel sin avatar

Medlem siden: Jun 2010
Blogginnlegg: 30
Fløyel har en fantastisk fremtidFløyel har en fantastisk fremtidFløyel har en fantastisk fremtidFløyel har en fantastisk fremtidFløyel har en fantastisk fremtidFløyel har en fantastisk fremtidFløyel har en fantastisk fremtidFløyel har en fantastisk fremtidFløyel har en fantastisk fremtidFløyel har en fantastisk fremtidFløyel har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Lesesirkeldiskusjon: "Stoner" (John Williams)

Dette mener jeg med at faren visste at han satt på en tikkende økonomisk bombe:

Sitat:

Bostwick sa "Og du har ingen - midler - utover stillingen din?" "Nei, sir" sa Stoner. Hr B ristet sørgmodig på hodet "Edith har hatt - fordeler, forstår du. Et pent hjem, tjenere, de beste skolene. Jeg lurer på - jeg er bekymret ofr at den lavere standard som vil være uungåelig med din - eh, situasjon - vil...." stemmen hans døde ut..... masse tanker hos Stoner..... "... hvis du mener Ediths ikke vil bli lykkelig med meg, da må jeg..." han stoppet opp, lette etter ordene..... "Nei" sa Harance Bostwick fort, og ansikttsuttrykket forsvant. "Du misforstår. Jeg prøvde bare å legge fram visse - vanskeligheter - som kan dukke opp i framtiden."

Jeg tror Mr Bostwick har hatt de samme problemene med sin kone, som Stoner opplever med Edith. De to damene er rett og slett bortskjemte og ønkser å være i en klasse de overhodet ikke hører hjemme i økonomisk. Moren til Edith stod jo å hulkegråt på bryllupsdagen, så jeg tror ikke faren er den gale her, heller moren.

Gammel 26-05-15, 10:19   #2
Tallulah
Glamorøs

Tallulah sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
Blogginnlegg: 639
Tallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Lesesirkeldiskusjon: "Stoner" (John Williams)

Opprinnelig lagt inn av Fløyel, her.

De to damene er rett og slett bortskjemte og ønkser å være i en klasse de overhodet ikke hører hjemme i økonomisk.

Jeg vet ikke helt? Moren kom vel fra en familie som hadde mistet alle pengene sine, og burde være vant til litt trange kår. Det i seg selv kan jo ha gjort at hun ble veldig godt vant i ekteskapet og ønsket det samme for datteren. Men jeg fikk ikke inntrykk av at det var det økonomiske, eller standarden, som plaget Edith. Hvertfall ikke i starten. Hvem som helst kunne jo bli gal av å bo i den leiligheten, og jeg kjente igjen meg selv i å få nok og bare bestemme at NÅ vil man videre. Jeg tror hun var oppriktig fortvilet over å ikke kunne bidra med noe særlig i ekteskapet. Ikke fikset hun det seksuelle, ikke interesserte hun seg for noe av det samme som Stoner, og ikke fikset hun det sosiale eller intellektuelle. Jeg syns det var veldig sårt når hun har tatt opp et lån i farens bank, og etter litt diskusjon med Stoner sier at dette er en av de tingene hun kan bidra med.

Tallulah er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 17:18.