Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Generell diskusjon

Om Starbucks vs Kaffebrenneriet og utskvising av lokale aktører

Generell diskusjon Forum for generell diskusjon av temaer som ikke passer inn under andre kategorier.

Svar

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 27-05-15, 16:31   #61
Polyanna
Yes, we can!!

Polyanna sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
Blogginnlegg: 199
Polyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Om Starbucks vs Kaffebrenneriet og utskvising av lokale aktører

Men har Åpent Bakeri eller United fortsatt utsalg på CC, altså? Hvor? Espresso House overtok jo lokalene til UB?

Gammel 27-05-15, 17:31   #62
Taien
lettere utlada

Taien sin avatar

Medlem siden: Sep 2009
Hvor: Rogaland
Blogginnlegg: 272
Taien er kulere enn de flesteTaien er kulere enn de flesteTaien er kulere enn de flesteTaien er kulere enn de flesteTaien er kulere enn de flesteTaien er kulere enn de flesteTaien er kulere enn de flesteTaien er kulere enn de flesteTaien er kulere enn de flesteTaien er kulere enn de flesteTaien er kulere enn de fleste
Standard

Jeg var i byen i dag da Starbucks åpnet dørene sine. Det var vanvittig kø.
Da jeg var ferdig hos frisøren, gikk jeg pent forbi Starbucks og satte meg på Steam som har god kaffe, god frappe, god kakao, god smoothie, god is og gode kaker!

Gammel 27-05-15, 17:42   #63
millact
Bør lage seg en tittel selv

Medlem siden: Mar 2008
millact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtid
Standard

Opprinnelig lagt inn av Taien, her.

Jeg var i byen i dag da Starbucks åpnet dørene sine. Det var vanvittig kø.
Da jeg var ferdig hos frisøren, gikk jeg pent forbi Starbucks og satte meg på Steam som har god kaffe, god frappe, god kakao, god smoothie, god is og gode kaker!

Ja, Steam har mye bedre kaffe enn Starbuckd.

Gammel 27-05-15, 17:44   #64
Candy Darling
Prettiest mess ever seen

Candy Darling sin avatar

Hvor: Under ground
Blogginnlegg: 50
Candy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av Polyanna, her.

Men har Åpent Bakeri eller United fortsatt utsalg på CC, altså? Hvor? Espresso House overtok jo lokalene til UB?

Ja, den lille ved barneskobutikken. De hadde to før.

- No. 4 -
Candy Darling er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 27-05-15, 17:47   #65
Taien
lettere utlada

Taien sin avatar

Taien er kulere enn de flesteTaien er kulere enn de flesteTaien er kulere enn de flesteTaien er kulere enn de flesteTaien er kulere enn de flesteTaien er kulere enn de flesteTaien er kulere enn de flesteTaien er kulere enn de flesteTaien er kulere enn de flesteTaien er kulere enn de flesteTaien er kulere enn de fleste
Standard

Opprinnelig lagt inn av millact, her.

Ja, Steam har mye bedre kaffe enn Starbuckd.

Absolutt!

Gammel 27-05-15, 18:07   #66
Storm
En som trener

Storm sin avatar

Blogginnlegg: 145
Storm har et rykte de fleste bare kan drømme omStorm har et rykte de fleste bare kan drømme omStorm har et rykte de fleste bare kan drømme omStorm har et rykte de fleste bare kan drømme omStorm har et rykte de fleste bare kan drømme omStorm har et rykte de fleste bare kan drømme omStorm har et rykte de fleste bare kan drømme omStorm har et rykte de fleste bare kan drømme omStorm har et rykte de fleste bare kan drømme omStorm har et rykte de fleste bare kan drømme omStorm har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Jeg er veldig misfornøyd med at Espresso House har okkupert mine to tidligere mest frekvente hang-outs i cafe-sammenheng (Vinderen og CC Vest). Jeg savner frukt&nøtte-scones'en til UB.

Storm er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 27-05-15, 18:54   #67
Maverick

Maverick sin avatar

Hvor: Oslo
Blogginnlegg: 1282
Maverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Starbuckskaffe smaker bæsj. :ferdigsnakka:

Maverick er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 27-05-15, 21:03   #68
Polyanna
Yes, we can!!

Polyanna sin avatar

Blogginnlegg: 199
Polyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av Candy Darling, her.

Ja, den lille ved barneskobutikken. De hadde to før.

Ah, ja, stemmer. Der kan man fortsatt få kjøpt boller størrelse lite hus.

Gammel 27-05-15, 21:15   #69
Guava

Guava sin avatar

Blogginnlegg: 17
Guava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Jeg er ikke begeistret for konseptet, men det gjelder også flere kjeder og merker.

At smaken er så ille har jeg ikke merket og i grunne er jeg glad for det.
Jeg drikker kaffe fra kaffebrenneri, waynes, lokale ikke-kjeder, starbucks og dromedar og synes stort sett at det smaker godt.

*lett å glede*

Guava er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 27-05-15, 21:21   #70
Tallulah
Glamorøs

Tallulah sin avatar

Blogginnlegg: 641
Tallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Jeg kan bekrefte at United Bakeries i Frydenlundgata har skiftet navn til åpent bakeri. Gikk akkurat forbi.

Tallulah er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 27-05-15, 21:29   #71
Katta
maler

Katta sin avatar

Medlem siden: Jul 2008
Hvor: Trondheim
Blogginnlegg: 92
Katta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Jeg er mer opptatt av å støtte dromedar enn starbucs og synes dromedar har best kaffe. Ergo lett valg.

Gammel 27-05-15, 21:38   #72
Lavender
Passe aktiv

Lavender sin avatar

Medlem siden: Oct 2010
Hvor: Sentralt
Lavender er kulere enn de flesteLavender er kulere enn de flesteLavender er kulere enn de flesteLavender er kulere enn de flesteLavender er kulere enn de flesteLavender er kulere enn de flesteLavender er kulere enn de flesteLavender er kulere enn de flesteLavender er kulere enn de flesteLavender er kulere enn de flesteLavender er kulere enn de fleste
Standard

Opprinnelig lagt inn av Katta, her.

Jeg er mer opptatt av å støtte dromedar enn starbucs og synes dromedar har best kaffe. Ergo lett valg.

Dromedar er så usympatisk dyre, var det over 40,- for en cortado? Jeg hører av kjente at de har justert seg litt ned etter konkurranse med Kaffebrenneriet. Og jeg er nok gnien fordi jeg får barista kaffe på jobben til 22,-.

Gammel 27-05-15, 21:43   #73
Fluke

Fluke sin avatar

Fluke har et rykte de fleste bare kan drømme omFluke har et rykte de fleste bare kan drømme omFluke har et rykte de fleste bare kan drømme omFluke har et rykte de fleste bare kan drømme omFluke har et rykte de fleste bare kan drømme omFluke har et rykte de fleste bare kan drømme omFluke har et rykte de fleste bare kan drømme omFluke har et rykte de fleste bare kan drømme omFluke har et rykte de fleste bare kan drømme omFluke har et rykte de fleste bare kan drømme omFluke har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av Lavender, her.

... Og jeg er nok gnien fordi jeg får barista kaffe på jobben til 22,-.

Hva er barista kaffe?

Gammel 27-05-15, 21:58   #74
Hyacinth
Kontrollfrik

Hyacinth sin avatar

Hvor: Sammen med Richard
Hyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Jeg synes også Steam har god kaffe, men hjelpes så dyrt det er der også. Og i grunnen er det nokså likt Waynes. Er Steam en del av en kjede? Det har jeg i grunnen alltid lurt på. De har litt sånn ekte og ujålete mat, men jeg tar meg nesten aldri råd til den, skjønt jeg ofte river av mye på kafe. Men jeg liker bedre varm lunsj enn brødmat. Og Steam er trangt, få sitteplasser, tett i tett, og litt småhipt.

Hyacinth er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 27-05-15, 22:18   #75
millact

millact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtid
Standard

Opprinnelig lagt inn av Polyanna, her.

Ah, ja, stemmer. Der kan man fortsatt få kjøpt boller størrelse lite hus.

Er det United Bakeries dere snakker om? De bollene er jo så store. Hva er liksom vitsen?

Gammel 27-05-15, 22:19   #76
millact

Standard

Opprinnelig lagt inn av Hyacinth, her.

Jeg synes også Steam har god kaffe, men hjelpes så dyrt det er der også. Og i grunnen er det nokså likt Waynes. Er Steam en del av en kjede? Det har jeg i grunnen alltid lurt på. De har litt sånn ekte og ujålete mat, men jeg tar meg nesten aldri råd til den, skjønt jeg ofte river av mye på kafe. Men jeg liker bedre varm lunsj enn brødmat. Og Steam er trangt, få sitteplasser, tett i tett, og litt småhipt.

Hvordan definerer du småhipt? Nå er det jo en stund siden jeg har vært der, men jeg var der endel da yngste var baby. Synes kaffe latten og sandwichene er veldig gode, men ja, dyrt. Og det er få plasser der.

Gammel 27-05-15, 22:22   #77
Taien
lettere utlada

Taien sin avatar

Standard

Opprinnelig lagt inn av Hyacinth, her.

Steam er privateid av en Stavangermann. Samme mann som også har Dropsen og Ben & Jerrys på Kvadrat. Han har en businesspartner som holder styr på stedene i Oslo.

Gammel 27-05-15, 22:22   #78
Hyacinth
Kontrollfrik

Hyacinth sin avatar

Hyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av millact, her.

Hvordan definerer du småhipt? Nå er det jo en stund siden jeg har vært der, men jeg var der endel da yngste var baby. Synes kaffe latten og sandwichene er veldig gode, men ja, dyrt. Og det er få plasser der.

Tja, vet ikke hva jeg skal si. Det er et litt kult sted, liksom. Og trangt. Synes faktisk waynes er mer jordnært, men de har så kjedelig mat. Men servitørene der er utrolig hyggelige og det er bedre plass, så jeg går heller der.

Gammel 27-05-15, 22:23   #79
Hyacinth
Kontrollfrik

Hyacinth sin avatar

Standard

Opprinnelig lagt inn av Taien, her.

Steam er privateid av en Stavangermann. Samme mann som også har Dropsen og Ben & Jerrys på Kvadrat. Han har en businesspartner som holder styr på stedene i Oslo.

Ah. Er det en bra mann? En man støtter?

Gammel 27-05-15, 22:24   #80
Taien
lettere utlada

Taien sin avatar

Standard

Jeg syns ikke det er noe "småhipt" over det akkurat. Men ja, det ER få sitteplasser. Nå får de visst litt bedre plass, og det håper jeg han klarer å utnytte.
Ellers er det jo gode sitteplasser ute nå på sommerhalvåret.

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 02:24.