|
|||||||
| Generell diskusjon Forum for generell diskusjon av temaer som ikke passer inn under andre kategorier. |
![]() |
|
|
Trådverktøy | Visningsmåter |
|
|
#101 |
|
Yes, we can!!
|
Sv: Om Starbucks vs Kaffebrenneriet og utskvising av lokale aktører
Jepp, dem. Alt er digert. Sandwicher som kan holde meg mett gjennom alle dagens måltider om jeg hadde delt dem opp og spart dem, og de der bollene...
|
|
|
#102 |
|
kan tilsettes alkohol
|
Sv: Om Starbucks vs Kaffebrenneriet og utskvising av lokale aktørerHvis jeg vet hvilke møbler de har før jeg går inn er det per def kjipt. Jeg liker ikke kjeder der alt er likt uansett hvor i verden, eller Norge, du er. "Du vet hva du får", joda, noen ganger vil jeg det, men stort sett vil jeg oppleve noe nytt på nye steder. På gamle steder velger jeg å gå der kaffen er best, rett og slett. Også elsker jeg små, lokale initativ og støtter mer en gjerne opp om det. Kaffe, bøker, klær, mat what ever.
|
|
|
#104 |
|
heimføing
|
Jepp, var nylig forbi der og kjøpte kaffe (i pose, til å ta med hjem). |
|
|
|
|
|
#105 |
|
Ferdiglada
Medlem siden: Sep 2006
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Eg syns det er i overkant jålete å "du verden" av denne artikkelen her. Masse folk syns dette er gøy, spennande, nytt osv og syns det er stas med Starbucks. Og det syns eg dei skal få lov til uten at en "kaffielite" himle over dei.
|
|
|
|
#106 |
|
Glamorøs
|
Sv: Om Starbucks vs Kaffebrenneriet og utskvising av lokale aktørerNår jeg tar av meg den arrogante urbanhipsterhatten er jeg selvsagt enig med deg, Tussa. Jeg skjønner tiltrekningskraften til Starbucks, som en svoren amerikana-fantast selv. Jeg har et romantisk minne av å sitte på Starbucks i New Orleans, rett ved universitetet, høre på deres perfekt utvalgte musikk, se det varme sørstatsregnet falle ned utenfor og føle meg så innmari local og verdensvant på samme tid. Dette var i 2000. Nå er noen Starbucks er flinke til å skape en god aura, men de aller fleste er ganske søplete McDonaldser. Samtidig så blir verden så kjedelig når "magien" fra det første møtet med Starbucks forsvinner i en tidebølge av kjeder, slik at samme om jeg reiser til London, Stockholm, Berlin, New York så ser og smaker så mye likt.
|
|
|
#107 |
|
Kontrollfrik
Hvor: Sammen med Richard
Jeg du verden-er av det massehysteriet en slik nyåpning klarer å skape. Jeg synes det er latterlig. Og jeg tilhører ingen kaffeelite overhodet. |
|
|
|
|
|
#108 |
|
Har diplom
Medlem siden: Jun 2010
Sv: Om Starbucks vs Kaffebrenneriet og utskvising av lokale aktørerMin snart-13-åring tok toget i 20 minutter (pluss gikk til stasjonen, tar en halvtime), kun for å gå på Starbucks og kjøpe Frappucino på happy hour her om dagen. |
|
|
|
|
|
#109 |
|
heimføing
|
Sv: Om Starbucks vs Kaffebrenneriet og utskvising av lokale aktørerStarbucks er kult blant ungdommen hos meg også, og er vi i en by der de har Starbucks så skal hun helst innom alle vi går forbi. Nå er det snakk om at Starbucks kommer til vår by, og det ventes med lengsel, nær sagt. |
|
|
|
|
|
#110 |
|
ej ikke møjkets heije
|
Sv: Om Starbucks vs Kaffebrenneriet og utskvising av lokale aktørerStarbucks treffer jo tydeligvis noe, for det er jo kø der hele tiden. Og min 10-åring synes det er det kuleste i verden å sitte der med sin karamell frappucino uten kaffe (den ser ut til å inneholde melk, is og karamellsaus :grøss: ). Og det synes jeg hun skal få lov til å kose seg med.
|
|
|
|
#111 |
|
stille
Hvor: Tønsberg
Sv: Om Starbucks vs Kaffebrenneriet og utskvising av lokale aktørerJeg ser at disse kjedene har tiltrekningskraft på ungdommene, og jeg kan skjønne det( jeg er jo så gammel at jeg kan huske hvor stort det var å reise til Oslo eller Drammen for å på H&M. Nå synes jeg det er trist at det bare er kjedebutikker som til forveksling er helt like hverandre).
|
|
|
#112 |
|
Glamorøs
|
Sv: Om Starbucks vs Kaffebrenneriet og utskvising av lokale aktørerBarn og tenåringer liker jo ofte å være konforme. Jeg er veldig glad for å ha greid å overbevise en tenåring i familien om at lokale kafesjapper er oh, så mye bedre. Og hun er helt enig i at latten på Kaffebrenneriet er mye bedre enn Starbucks sin.
|
|
|
#113 |
|
Har bakt søte kaker
|
Sv: Om Starbucks vs Kaffebrenneriet og utskvising av lokale aktørerJeg har boikottet Starbucks litt sånn ubevisst, og etter å ha blitt bedre "kjent" med konseptet er jeg egentlig veldig fornøyd med å aldri ha lagt igjen en krone der.
|
|
|
#115 |
|
Har bakt søte kaker
|
Mhm, nettopp! Jeg elsker de små hullene i veggen, og går alltid dit.
|
|
|
#116 |
|
Ferdiglada
Dette ordet fikk meg til å MÅTTE anbefale den hysteriske serien som er lagt ut på NRK, Sør for Folkungagatan.
|
|
|
|
#118 |
|
Prettiest mess ever seen
|
Sv: Om Starbucks vs Kaffebrenneriet og utskvising av lokale aktørerFinnes det hipstere som ikke er urbane?
|
|
|
#119 |
|
Ferdiglada
Sv: Om Starbucks vs Kaffebrenneriet og utskvising av lokale aktørerEg tenke på til dømes Stein Torleif Bjella som hipsterish, men tippe han er rimelig uenig i det sjølv.
|
|
![]() |
|
|