|
|||||||
| Madam Mims oppskriftsforum Har du noen gode oppskrifter å dele, eller er på jakt etter noen gode oppskrifter? Da er dette det rette forumet. |
![]() |
|
|
Trådverktøy | Visningsmåter |
|
|
#1 |
|
flisespikker
|
Kjeks som egner seg til figurformer?Er det noen som har en grei oppskrift på kjeks som egner seg til å lage figurer av? Pepperkaker er liksom så veldig julete, men jeg har masse fine former som kunne egne seg til bursdager og andre anledninger også.
|
|
|
#2 |
|
Mother of Dragons
|
Sv: Kjeks som egner seg til figurformer?Nigella har en oppskrift på ostekjeks, jeg tror hun pleier å bruke fotformer på dem.
|
|
|
#4 |
|
flisespikker
|
Sv: Kjeks som egner seg til figurformer?Både salte og søte oppskrifter er av interesse.
|
|
|
#5 |
|
... med mjuke pigger...
Medlem siden: Feb 2008
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: Kjeks som egner seg til figurformer?Jeg har brukt former på brøddeig og pizzadeig, det funker det.
|
|
|
|
#6 |
|
flisespikker
|
Sv: Kjeks som egner seg til figurformer?
Ja, det har jeg også gjort, og det blir morsomme rundstykker av det, men det blir ikke helt det samme - lite egnet til fine detaljer og sånt.
|
|
|
#7 |
|
Fortynnet
|
Sv: Kjeks som egner seg til figurformer?Nigella har en god oppskrift på regnværskjeks, ikke så fryktelig søte og veldig lette å kjevle og håndtere. Det er litt mandler i, så vi kan dessverre ikke lage dem lenger på grunn av allergi, men jeg skal se om jeg finner oppskriften. Sist redigert av Filifjonka : 24-10-09 kl 20:38. |
|
|
|
|
|
#8 |
|
Fortynnet
|
Sv: Kjeks som egner seg til figurformer?Jeg fant, jeg fant: Sist redigert av Filifjonka : 24-10-09 kl 20:33. |
|
|
|
|
|
#9 |
|
Mother of Dragons
|
Sv: Kjeks som egner seg til figurformer?I hit the mother lode, her var det mange cookie-oppskrifter velegnet for kakekuttere! Jeg har tenkt på å gjøre det selv, jeg har en bakebok hvor hun har pyntet store cookies som er skjært ut med kakekuttere og pyntet med fondantglasur, og de er så pene!
|
|
|
#11 |
|
flisespikker
|
Sv: Kjeks som egner seg til figurformer?Oi, kjempefine, Esme, takk! Og takk, Maxi, jeg mente å huske at du hadde en Nigellaoppskrift du nevnte en gang.
|
|
|
#12 |
|
By the Sea
|
Sv: Kjeks som egner seg til figurformer?Henter fram denne igjen. Noen som har en oppskrift til sjokoladekjeks som kan kjevles og stikkes ut?
|
|
|
#13 |
|
flisespikker
|
Sv: Kjeks som egner seg til figurformer?Jeg har noen her, Zoë: http://www.foreldreportalen.no/forum/blog.php?b=11324
|
|
|
#14 |
|
By the Sea
|
Sv: Kjeks som egner seg til figurformer?Tusen takk!
|
|
|
#15 |
|
Bør lage seg en tittel selv
Medlem siden: Oct 2010
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: Kjeks som egner seg til figurformer?http://ninabakke.blogspot.com/2011/04/mandelkjeks.html |
|
|
|
|
|
#16 |
|
intro
|
Sv: Kjeks som egner seg til figurformer?Jeg har gjort dette med havrekjeks med stort hell. Har dessverre ikke oppskriften - det var en tilfeldig sak jeg fant på nettet.
|
|
|
|
#17 |
|
Fortynnet
|
Sv: Kjeks som egner seg til figurformer?Er det noen som har lagret de regnværskjeksene og vet om de holder seg noen dager? Her har de stort sett blitt spist opp samme eller neste dag tror jeg, så jeg ble usikker. |
|
|
|
![]() |
|
|