|
Generell diskusjon Forum for generell diskusjon av temaer som ikke passer inn under andre kategorier. |
![]() |
|
Trådverktøy | Visningsmåter |
![]() |
#21 |
Bør lage seg en tittel selv
Medlem siden: Sep 2007
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Sv: Å velge en partner med lik bakgrunnMannen min har ikke utdannelse ut over grunnskolen, jeg har høyere utdannelse. Det er ikke noe som er likt i bakgrunnen vår heller. Vi er i utgangspunktet helt ulike. Men etter snart 26 år har vi jo blitt like. |
![]() |
![]() |
![]() |
#22 |
Textrovert
|
![]() Sv: Å velge en partner med lik bakgrunnBåde mannen og jeg har universitetsutdannelse. Jeg jobber innenfor det jeg er utdannet til, mens han har blitt værende (men arbeidet seg oppover, takk og pris) i det som var ment å være et kort vikariat for Manpower, i 15 år nå. Og det i en bransje hvor høyere utdanning er av det sjeldne. Vi møttes dog mens vi enda studerte. Heldigvis. For jeg vet liksom ikke hvor ivrig jeg hadde vært på å date en fyr som jobbet i hans bransje. :snåbb:
![]() |
#23 |
Tittel og tittel....
|
![]() Sv: Å velge en partner med lik bakgrunnXen min hadde ikke høyere utdanning da vi ble sammen, men tok det mens vi var gift, når han var ferdig skilte vi oss:
![]() |
#24 |
Endelig mamma
Medlem siden: May 2012
Hvor: Oslo
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Sv: Å velge en partner med lik bakgrunn
Unntak her også.
![]() |
#25 |
Medlem siden: Sep 2007
![]() Sv: Å velge en partner med lik bakgrunnMannen har ofte følt på det at jeg har mye utdannelse og han har ikke noe. Nå er han i tillegg arbeidsløs. Kombinasjonen arbeidsløs, i midten av 40-årene og uten utdannelse er ikke en booster for selvfølelsen. |
![]() |
![]() |
![]() |
#26 |
© All rights reserved
|
![]() Sv: Å velge en partner med lik bakgrunnJeg valgte partner da jeg var så vidt over grunnskolenivå, så det er ganske tilfeldig at vi endte opp med omtrent samme utdannelse. Jeg har mer utdannelse enn han, han er mye høyere oppe i systemet enn meg. |
![]() |
![]() |
![]() |
#27 |
Shake it out!
|
![]() |
#28 |
One of These Days
|
![]() Sv: Å velge en partner med lik bakgrunnEksen og jeg hadde samme utdanning, og det var der vi møttes. Mange felles venner med samme utdanning også, selvfølgelig. Nå har jeg en kjæreste uten høyere utdanning, og jeg har også mange venner uten høyere utdanning. |
![]() |
![]() |
![]() |
#29 |
Shake it out!
|
![]() |
#30 |
Panzerekstremfeminist
|
![]() Sv: Å velge en partner med lik bakgrunnJeg har venner med mye, enda mer og masse og nesten ingen utdannelse. Mange har jeg ikke full oversikt over formalkometansen til, heller. Greit med folk som er leger og forskere eller har en eller annen profesjonsutdanning, da vet man jo. Men jeg kjenner mange som jobber med ting som ikke krever en spesiell utdannelse og som jeg ikke har krussforhørt om antall studiepoeng og oppnådde grader.
I myself have never been able to find out precisely what feminism is: I only know that people call me a feminist whenever I express sentiments that differentiate me from a doormat or a prostitute. Rebecca West Sist redigert av Pøblis : 01-06-15 kl 17:50. |
![]() |
![]() |
![]() |
#31 |
|
![]() Sv: Å velge en partner med lik bakgrunnJa, jeg tenker det stemmer. Like barn leker ofte best.
![]() |
#32 |
Klar
|
![]() Sv: Å velge en partner med lik bakgrunnMannen og jeg har samme utdannelse, og ganske lik bakgrunn også. Vi møttes i studietiden på lesesalen og på fest hos studievenner, og da blir det fort sånn.. Sist redigert av Timar : 01-06-15 kl 18:09. |
![]() |
![]() |
![]() |
#33 |
Introvert optimist
|
Det første jeg fant da jeg søkte var dette:
![]() |
#34 |
Eppur si muove.
Medlem siden: Jan 2012
![]() Sv: Å velge en partner med lik bakgrunnInteressant (men samtidig er "har hatt" og "er positiv til å ha" to veldig forskjellige ting).
![]() |
#35 |
Erfaren nok
|
![]() Sv: Å velge en partner med lik bakgrunnNja.
![]() |
#36 |
Medlem siden: Jul 2009
![]() Sv: Å velge en partner med lik bakgrunnTja, det stemmer ikke her i alle fall. Jeg og mannen har ulik grad av utdannelse, men det gjenspeiles ikke i stillingene vi har. Han er nokså motsatt av meg på mange vis, men i hovedsak er dette noe av det som gjør at det fungerer mellom oss. Det blir liksom aldri kjedelig, for der jeg kommer til kort kan han komme med utfyllingen, og omvendt. Vi var unge da vi møttes, og jeg har mange ganger tenkt at det var veldig flaks, for jeg går rundt med den oppfatning at dersom jeg hadde møtt en under studiene eller senere hadde sjansen vært stor for at han var mer lik meg, og det ville ha vært ille. Det kan jeg ikke forestille meg hadde gått bra (om jeg i det hele tatt hadde greid å rulle inn noen). Tror jeg får være veldig takknemlig for det jeg har selv om jeg tidvis skulle ønske han var mer opptatt av samfunnsvitenskapelige tema og at vi kunne diskutere bøker i større grad. Hadde jo aldri byttet ham inn bare for det. (Ikke at menn er byttbare sånn uten videre, men om det hadde gått an.) |
![]() |
![]() |
![]() |
#37 |
Prettiest mess ever seen
|
![]() Sv: Å velge en partner med lik bakgrunnAltså, utdannelse er jo bare en markør, den sier jo ikke noe om en reell match eller for den del intelligens (selv om jeg får håpe at de fleste som karrer seg gjennom NTNU har et minimum av evne til å tilegne seg kunnskap). Og personlighet er selvsagt mye mer viktig - det er lassevis av forskere og leger jeg aldri kunne vært sammen med. Og jeg har mer til felles med Mavs enn de fleste revisorer jeg har møtt, liksom.
![]() |
#38 |
I endring
|
![]() Sv: Å velge en partner med lik bakgrunnKjenner at jeg blir litt snurt av denne tråden. Man kan ikke diskutere krig, fred, politikk og sånn hvis man ikke minst har en master i ett eller annet? Sprøyt.
![]() |
#39 |
Erfaren nok
|
Klart det er «sprøyt». Men for MEG merket jeg forskjell, og de kan lik så gjerne være tilfeldige de, det er ikke en forskningsbasert uttalelse jeg kommer med.
![]() |
#40 |
|
Hvordan leser du det ut av denne?
![]() |
|
|