Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Generell diskusjon

Årets solkrem-test er på plass!

Generell diskusjon Forum for generell diskusjon av temaer som ikke passer inn under andre kategorier.

Svar

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 02-06-15, 11:52   #1
emm
Men først, kaffe!

emm sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
emm har et rykte de fleste bare kan drømme omemm har et rykte de fleste bare kan drømme omemm har et rykte de fleste bare kan drømme omemm har et rykte de fleste bare kan drømme omemm har et rykte de fleste bare kan drømme omemm har et rykte de fleste bare kan drømme omemm har et rykte de fleste bare kan drømme omemm har et rykte de fleste bare kan drømme omemm har et rykte de fleste bare kan drømme omemm har et rykte de fleste bare kan drømme omemm har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Årets solkrem-test er på plass!

Livet har blitt tøft for enkelte etter at nesten alt tilsettes MI som en erstatter for parabener. Bra at parabener er borte, men MI er IKKE bra for de som reagerer sterkt på det. Selv mange av de mildeste apotekproduktene har blitt en killer eksem-messig her i huset. På topplisten her tror jeg det kun er Cliniderm som er uten MI, så den skal vi bruke.

emm er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 02-06-15, 12:24   #2
Lavender
Passe aktiv

Lavender sin avatar

Medlem siden: Oct 2010
Hvor: Sentralt
Lavender er kulere enn de flesteLavender er kulere enn de flesteLavender er kulere enn de flesteLavender er kulere enn de flesteLavender er kulere enn de flesteLavender er kulere enn de flesteLavender er kulere enn de flesteLavender er kulere enn de flesteLavender er kulere enn de flesteLavender er kulere enn de flesteLavender er kulere enn de fleste
Standard

Opprinnelig lagt inn av emm, her.

Livet har blitt tøft for enkelte etter at nesten alt tilsettes MI som en erstatter for parabener. Bra at parabener er borte, men MI er IKKE bra for de som reagerer sterkt på det. Selv mange av de mildeste apotekproduktene har blitt en killer eksem-messig her i huset. På topplisten her tror jeg det kun er Cliniderm som er uten MI, så den skal vi bruke.

Produktene får Svanemerket og Blomsten selv med MI? Det er ikke klassifisert som allergifremkallende, enda?

Gammel 02-06-15, 12:29   #3
emm
Men først, kaffe!

emm sin avatar

emm har et rykte de fleste bare kan drømme omemm har et rykte de fleste bare kan drømme omemm har et rykte de fleste bare kan drømme omemm har et rykte de fleste bare kan drømme omemm har et rykte de fleste bare kan drømme omemm har et rykte de fleste bare kan drømme omemm har et rykte de fleste bare kan drømme omemm har et rykte de fleste bare kan drømme omemm har et rykte de fleste bare kan drømme omemm har et rykte de fleste bare kan drømme omemm har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av Lavender, her.

Produktene får Svanemerket og Blomsten selv med MI? Det er ikke klassifisert som allergifremkallende, enda?

Legen sa i alle fall at dette var kontaktallergi, forårsaket av MI, og hun testet også for et stoff som er i omtrent alt av hårfargingsprodukter, så det utgår også. det kan selvsagt være en kombinasjon av flere ting, men det går som regel greit med produkter som ikke har dette stoffet i seg.

Gammel 02-06-15, 12:34   #4
Lavender
Passe aktiv

Lavender sin avatar

Medlem siden: Oct 2010
Hvor: Sentralt
Lavender er kulere enn de flesteLavender er kulere enn de flesteLavender er kulere enn de flesteLavender er kulere enn de flesteLavender er kulere enn de flesteLavender er kulere enn de flesteLavender er kulere enn de flesteLavender er kulere enn de flesteLavender er kulere enn de flesteLavender er kulere enn de flesteLavender er kulere enn de fleste
Standard

Opprinnelig lagt inn av emm, her.

Legen sa i alle fall at dette var kontaktallergi, forårsaket av MI, og hun testet også for et stoff som er i omtrent alt av hårfargingsprodukter, så det utgår også. det kan selvsagt være en kombinasjon av flere ting, men det går som regel greit med produkter som ikke har dette stoffet i seg.

Takk. Dette visste jeg ikke. Liker å tro på merkingene som Svane og NAAF. Jeg har to barn med kontakteksem, de reagerer også på ulike ting. Og nå i vår gikk det så galt at yngste fikk zyrtec som kur. Slike hender som du viser er kjent hos oss, varme og sviende som varer lengre enn litt.

Vi bruker alle Cosmica i ansiktet, eller er det ACO det står øverst.

Gammel 02-06-15, 12:35   #5
emm
Men først, kaffe!

emm sin avatar

Standard

Opprinnelig lagt inn av Lavender, her.

Takk. Dette visste jeg ikke. Liker å tro på merkingene som Svane og NAAF. Jeg har to barn med kontakteksem, de reagerer også på ulike ting. Og nå i vår gikk det så galt at yngste fikk zyrtec som kur. Slike hender som du viser er kjent hos oss, varme og sviende som varer lengre enn litt.

Vi bruker alle Cosmica i ansiktet, eller er det ACO det står øverst.

Vår erfaring også, det beste er sikkert å forsøke seg frem!

Gammel 02-06-15, 12:37   #6
Tallulah
Glamorøs

Tallulah sin avatar

Blogginnlegg: 640
Tallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av Odelia, her.

Var denne myntet på mitt innlegg? I så fall skrev jeg at mine har hatt tendens til å få utslett av produktene som er fri for parabener, ikke av parabenene.

Ja, jeg så det. Jeg fikk bare inntrykk av at du ungikk parabener fordi du var redd de skulle få utslett av det også.

Tallulah er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 02-06-15, 12:51   #7
Odelia
Bør lage seg en tittel selv

Odelia sin avatar

Medlem siden: Jul 2009
Odelia er et navn som alle kjenner tilOdelia er et navn som alle kjenner tilOdelia er et navn som alle kjenner tilOdelia er et navn som alle kjenner tilOdelia er et navn som alle kjenner tilOdelia er et navn som alle kjenner tilOdelia er et navn som alle kjenner tilOdelia er et navn som alle kjenner tilOdelia er et navn som alle kjenner tilOdelia er et navn som alle kjenner tilOdelia er et navn som alle kjenner til
Standard

Opprinnelig lagt inn av Tallulah, her.

Ja, jeg så det. Jeg fikk bare inntrykk av at du ungikk parabener fordi du var redd de skulle få utslett av det også.

Neida, vi gjør ikke det. På de kremene vi ikke finner fullgode parabenfrie alternativer som de ikke reagerer på bruker vi den med parabener (NAF sin A-krem for eksempel). Men vi prøver å unngå det der vi kan av hensyn til østrogenhermerne.

Odelia er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 18:33.