|
|||||||
| Gremlis reise- og fremmedspråkforum Forum for diskusjon av reiser, reisemål, og fremmedspråk. |
![]() |
|
|
Trådverktøy | Visningsmåter |
|
|
#1 |
|
Bør lage seg en tittel selv
Medlem siden: Jan 2011
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Hvor finner vi varme i høstferien?Ja, hvor reiser vi får å finne sol og varme i høstferien? Vi har 7-9 dager fri. |
|
|
|
|
|
#2 |
|
Medlem siden: Sep 2007
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: Hvor finner vi varme i høstferien?Tyrkia |
|
|
|
|
|
#3 |
|
Panzerekstremfeminist
|
Sv: Hvor finner vi varme i høstferien?Kypros! (Kypros er sør for Tyrkia)Der er det godt og varmt lenge og sesongen varer til november.
I myself have never been able to find out precisely what feminism is: I only know that people call me a feminist whenever I express sentiments that differentiate me from a doormat or a prostitute. Rebecca West |
|
|
|
|
|
#4 |
|
Panzerekstremfeminist
|
Sv: Hvor finner vi varme i høstferien?Jeg var forresten på chios i høstferien for noen år siden, og det var nydelig vær da. Jeg tror det fortsatt er sesong i østre del av Middelhavet i uke 40.
I myself have never been able to find out precisely what feminism is: I only know that people call me a feminist whenever I express sentiments that differentiate me from a doormat or a prostitute. Rebecca West |
|
|
|
|
|
#6 |
|
ej ikke møjkets heije
|
Re: Hvor finner vi varme i høstferien?Jeg har vært på Kreta i høstferien flere ganger. Da har det vært godt og varmt, men faren min, som er der hvert år på den tiden, sier at det ikke er noen garanti for at det vil være bra.
|
|
|
|
#7 |
|
Medlem siden: Jan 2011
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: Hvor finner vi varme i høstferien?Vi trenger ikke 40 grader, men varmt nok til å bade og gå i kjole type vær hadde vært fint. |
|
|
|
|
|
#8 |
|
Firebarnsmor
Medlem siden: Mar 2007
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: Hvor finner vi varme i høstferien?Vi hadde varme på Rhodos i uke 40. De som kom i uke 41 hadde noe mer ustabilt vær. Vi hadde en dag med regn, men ellers varmt.
|
|
|
#9 |
|
Introvert optimist
|
Sv: Hvor finner vi varme i høstferien?Vi har prøvd Tyrkia, Kreta og Alicante i Spania i høstferie (uke 41) og det var bare sistnevnte som hadde virkelig sommervarme hele uka. Skulle vi ha sol- og varmeferie som mål ville jeg velge Spania igjen.
|
|
|
#10 |
|
Kleintje I + II
Medlem siden: Feb 2007
Sv: Hvor finner vi varme i høstferien?Jeg er enig i at Alicante er ganske sikker på den tiden, men man kan være uheldig der også.
|
|
|
|
#11 |
|
geskjeftig
|
Sv: Hvor finner vi varme i høstferien?Sørligere deler av Italia anbefales. Har hatt perfekt norsk sommervær der (25-30 grader) i flere høstferier. Ikke så langt å fly til Roma heller.
|
|
|
#12 |
|
Ventar stadig på vår
Medlem siden: Apr 2007
Sv: Hvor finner vi varme i høstferien?Dubai?
|
|
|
#14 |
|
Enda en som trener
Medlem siden: Sep 2007
Sv: Hvor finner vi varme i høstferien?Sør Spania pleier å være bra på den tiden. Man kan jo selvsagt være uheldig, men det skjer ikke ofte. |
|
|
|
|
|
#15 |
|
Sangfugl
Medlem siden: Oct 2006
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: Hvor finner vi varme i høstferien?Malta? |
|
|
|
|
|
#16 |
|
Gå heim, kyss din kvardag
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Buskerud
Sv: Hvor finner vi varme i høstferien?
|
|
|
|
#17 |
|
ej ikke møjkets heije
|
Sv: Hvor finner vi varme i høstferien?Når vi har vært på Kreta i høstferiene har det vært varmt nok til å bade og sole seg på dagtid, men på kveldene har det vært godt med en helt tynn jakke utenpå. Altså litt bedre enn en norsk sommer.
|
|
|
|
#18 |
|
Licence to thrill
Medlem siden: Mar 2011
Hvor: sentralt Østland
Sv: Hvor finner vi varme i høstferien?Skal ikke lenger enn til Paris i høstferien for å få fin, norsk sommer. Ville trodd at Middelhavskysten generelt ville være helt innenfor. |
|
|
|
|
|
#19 |
|
kamerat
|
Sv: Hvor finner vi varme i høstferien?
Man kan få det, og får det kanskje vanligvis, men man kan være uheldig også. Det er jo gjerne omtrent akkurat da været slår om fra sommer til høst ved Middelhavet. Det har jeg opplevd både i Kroatia og i Italia (men jeg har opplevd full sommer flere ganger både i Italia og Hellas i akkurat samme tidsrom, og tror vel i grunnen det er vanligere). Plutselig er det ti grader og regn. Det er jo for så vidt også å klassifisere som «norsk sommervær», men er vel kanskje ikke det HI er på jakt etter.
|
|
|
#20 |
|
Passe aktiv
Medlem siden: Oct 2010
Hvor: Sentralt
Sv: Hvor finner vi varme i høstferien?Sist jeg sjekket var Kypros og sør Sardinia statistisk sett tørrest og varmest. Om du ikke vil reise lengre. Men flaks kan det være over alt. Og uflaks. Som da vi reiste nord på Sardinia og fikk kalde vinder fra vest, 18 grader og regn, det var surt.
|
|
![]() |
|
|