Sv: Å velge en partner med lik bakgrunn
Jeg jobber i utdanningssektoren og har definitivt kunnskap nok om de enkelte utdanningene i Norge til å både kunne si noe om hvem som går der, hvor bra de gjorde det på vgs, hvor bra de gjør det på studiet og hva slags jobber og lønn de får etterpå, men jeg benytter meg ikke av terminilogien "lettvintutdanning", selv om jeg vet hvor det er lett å komme inn, lett å komme gjennom og hvor kandidatene kanskje ikke gjennomsnittlig holder en like høy kvalitet som andre steder. Hvis man skal skille på noe når det gjelder høyere utdanning, så er det feks om utdanningen faktisk holder en kvalitet som gjør at den er lånekasseberettiget. Videre om den har undervisningspersonale med doktorgrad og hvor mange, i såfall. Er undervisningen forskingsbasert? Tilbyr institusjonen høyeregradsstudier og doktorgradsstudier? Hvordan er institusjonen ranket nasjonalt og internasjonalt? Det er dette som har noe å si, ikke fordommer om hvilke fag som er "tunge"/"vanskelige" og hva som skulle være lett og enkelt.