|
|||||||
| Stikkas barneutstyrshjørne Diskusjonsforum for utstyr til barn. |
![]() |
|
|
Trådverktøy | Visningsmåter |
|
|
#21 |
|
Glamorøs
|
Sv: Regntøy - kun for gutter?
Det er jo greit nok, men er jo ikke et argument i mot at jenteklær designes smalere enn gutteklær, fulstendig uavhengig av kroppsfasongen deres. På samme måte som at guttetøy designes posete. At det er en motegreie er jo virkelig helt udiskutabelt.
|
|
|
#22 |
|
Epikur
|
Sv: Regntøy - kun for gutter?Jeg har herremodell i en god del sportstøy, feks skibukse, fordi damemodellene er så innmari pærefasongorientert og jeg har ikke så veldig brede hofter/smalt liv. På en regnbukse til en 13-åring kan jeg ikke helt skjønne at det burde være noen voldsom kjønnsforskjell. Min snart tenåring har hofter og rompe, men hun ville fint kunne bruke en unisexmodell eller en guttemodell.
|
|
|
#23 |
|
Glamorøs
|
Sv: Regntøy - kun for gutter?For meg, som har ganske mye hofter, så er turbukser designet for den type damekropper gull. Pinetrange snowboardbukser og innsvingede, korte turjakker, derimot, det har ingen praktisk funksjon.
|
|
|
#24 |
|
Borte
|
Sv: Regntøy - kun for gutter?Jeg kjøpte damemodell til min snart 13-åring, jeg. Den var bare i svart.
|
|
|
#25 |
|
ej ikke møjkets heije
|
Ja. Det var mer et uttrykk for at jeg liker at det finnes flere modeller. De hadde ikke trengt å være kjønnsspesifikke.
|
|
|
|
#26 |
|
Glamorøs
|
Absolutt, det er jeg helt enig med deg i. Det er fryktelig dumt når det er så segmentert.
|
|
|
#27 |
|
Men først, kaffe!
Medlem siden: Sep 2006
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: Regntøy - kun for gutter?Fikk svar nå, at den sorte modellene fint kan brukes av jenter og gutter. Ikke noe forskjell. |
|
|
|
|
|
#28 |
|
kan tilsettes alkohol
|
Sv: Regntøy - kun for gutter?Det er inndelingen som er helt å bærtur. At det finnes bukser og jakker med forskjellig snitt synes jeg er bare bra. Det er ikke dermed sagt at alle jenter liker innsvingte jakker og gutter liker dem posete. Det er en moteting.
|
|
|
#29 |
|
Men først, kaffe!
Medlem siden: Sep 2006
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: Regntøy - kun for gutter?Det er for meg uproblematisk at de har en jente og en gutteavdeling, det som overrasker meg er at de ikke ser verdien i å legge flest mulig plagg i begge avdelinger. I alle fall når de er så opplagt greie for begge kjønn. |
|
|
|
|
|
#30 |
|
kan tilsettes alkohol
|
Sv: Regntøy - kun for gutter?Kanskje den var utsolgt på jenteavdelingen.
|
|
|
#31 |
|
ej ikke møjkets heije
|
Sv: Regntøy - kun for gutter?Og det som er spesielt med stormberg sine nettsider er at fra 8 år og oppover, så må man velge kjønn før man får se noen klær. Kanskje greit nok, men da burde de lagt langt flere av klærne sine inn i begge gruppene.
|
|
![]() |
|
|