|
Gremlis reise- og fremmedspråkforum Forum for diskusjon av reiser, reisemål, og fremmedspråk. |
![]() |
|
Trådverktøy | Visningsmåter |
|
![]() |
#1 |
Licence to thrill
Medlem siden: Mar 2011
Hvor: sentralt Østland
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Sv: Charterferie
Synes nordmenn drikker med begge henda så snart de skal utenlands på ferie okke som. Typ morgenflyet til Kbh som tar en time - da bestiller dyrt kledde par fra møblerte hjem både "røvvin" og konjakk. En jeg kjenner med mange års tjeneste som SAS-steward sier det samme - hun er ikke lenger sjokkert over hvor mange som drikker alkohol på morgenflyvningene (ingen av oss skjønner at det er noe man har lyst på til frokost). |
![]() |
![]() |
![]() |
#2 |
Panzerekstremfeminist
|
Dette har jeg også sett, men det er noen, og slett ikke alle. Erfaringen er fra morgenfly til Tenerife søndag sent i november - tre år på rad. En rølpegjeng på seks av et fly med noenogtrevde seterader, liksom.
I myself have never been able to find out precisely what feminism is: I only know that people call me a feminist whenever I express sentiments that differentiate me from a doormat or a prostitute. Rebecca West |
![]() |
![]() |
![]() |
#3 |
Bør lage seg en tittel selv
|
Jeg blir også paff når jeg ser folk på flyplassen med en halvliter eller vinglass klokka 6, men som du sier så virker det som om det gjelder okke som. Det gjaldt morgenfly til Frankfurt også. |
![]() |
![]() |
![]() |
#4 |
Bør lage seg en tittel selv
Medlem siden: Jan 2011
![]() Sv: CharterferieDen eneste gangen jeg har virkelig reagert på alkoholbruk var da størstejenta var baby og vi skulle fly til Rhodos. Flyet ble 2-3 timer forsinket og endel folk ble sittende å drikke på flyplassen. Så når vi kom frem var det blant annet en småbarnsfar som slet med å få med seg håndbaggasjen og å komme seg av flyet. Og ei dame som endte opp med å måtte eskorteres ut av flyplassen av sikkerhetsvakter. |
![]() |
![]() |
![]() |
#5 |
Passe aktiv
Medlem siden: Oct 2010
Hvor: Sentralt
![]() Sv: CharterferieVi ventet på Gardermoen i åtte timer en gang, flere var så drita at de burde ikke fått gått ombord. På Mallorca gjorde nordmenn beslag på alle solsengene, en til hver i familien fra kl 07 selv om de færreste var i bruk. På Tenerife sjekket det inn mange engelske barnefamilier, da var hotell tiden over for vår del.
![]() |
#6 |
Elsker gamlis- godis
Medlem siden: Sep 2006
![]() Sv: CharterferieHar aldri opplevd at nordmenn skiller seg ut mtp fyll. Men nå drar vi helst til Familiedestinasjoner. Jeg tar skandinaver anytime over briter og russere på charter. DE okkuperer solsenger, de. Og drikker vodka til lunsj. Gjerne hele reisefølget på 15 personer på første rad der det var grunt for småunger og kun totalt 20 senger. Og tok noen seng Nr 14, fikk de jaggu passet påskrevet. Til tross for at de brukte maks 4-5 senger om gangen.
![]() |
|
|