Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Fritid og hobby > Gremlis reise- og fremmedspråkforum

Charterferie

Gremlis reise- og fremmedspråkforum Forum for diskusjon av reiser, reisemål, og fremmedspråk.

Svar

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 03-06-15, 12:28   #1
Charlie
Licence to thrill

Charlie sin avatar

Medlem siden: Mar 2011
Hvor: sentralt Østland
Charlie har mye å være stolt avCharlie har mye å være stolt avCharlie har mye å være stolt avCharlie har mye å være stolt avCharlie har mye å være stolt avCharlie har mye å være stolt avCharlie har mye å være stolt avCharlie har mye å være stolt avCharlie har mye å være stolt avCharlie har mye å være stolt avCharlie har mye å være stolt av
Standard

Sv: Charterferie

Opprinnelig lagt inn av Guava, her.

Det med at nordmenn skiller seg spesielt negativt ut med tanke på alkohol er noe jeg har trodd tidligere, men jeg er ikke lenger like overbevist etter å ha vært på hotell fullt av russere, engelskmenn og tyskere.

Synes nordmenn drikker med begge henda så snart de skal utenlands på ferie okke som. Typ morgenflyet til Kbh som tar en time - da bestiller dyrt kledde par fra møblerte hjem både "røvvin" og konjakk. En jeg kjenner med mange års tjeneste som SAS-steward sier det samme - hun er ikke lenger sjokkert over hvor mange som drikker alkohol på morgenflyvningene (ingen av oss skjønner at det er noe man har lyst på til frokost).

Ser at det begynner allerede på flyplassen, gjerne en halvliter eller et glass vin kl. 6 om morgenen.

Charlie er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 03-06-15, 12:36   #2
Pøblis
Panzerekstremfeminist

Pøblis sin avatar

Medlem siden: Apr 2010
Blogginnlegg: 358
Pøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av Charlie, her.

Synes nordmenn drikker med begge henda så snart de skal utenlands på ferie okke som. Typ morgenflyet til Kbh som tar en time - da bestiller dyrt kledde par fra møblerte hjem både "røvvin" og konjakk. En jeg kjenner med mange års tjeneste som SAS-steward sier det samme - hun er ikke lenger sjokkert over hvor mange som drikker alkohol på morgenflyvningene (ingen av oss skjønner at det er noe man har lyst på til frokost).

Ser at det begynner allerede på flyplassen, gjerne en halvliter eller et glass vin kl. 6 om morgenen.

Dette har jeg også sett, men det er noen, og slett ikke alle. Erfaringen er fra morgenfly til Tenerife søndag sent i november - tre år på rad. En rølpegjeng på seks av et fly med noenogtrevde seterader, liksom.

Hadde vært gøy med spinnoff på den der - hvor mange av oss feriereisende FPere som tar en øl på flyplassen før flyet går til Syden tidlig på morgenen. Men jeg ha'kke tid akkurat nå.

I myself have never been able to find out precisely what feminism is: I only know that people call me a feminist whenever I express sentiments that differentiate me from a doormat or a prostitute. Rebecca West
Pøblis er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 03-06-15, 12:38   #3
Guava
Bør lage seg en tittel selv

Guava sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
Blogginnlegg: 17
Guava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av Charlie, her.

Jeg blir også paff når jeg ser folk på flyplassen med en halvliter eller vinglass klokka 6, men som du sier så virker det som om det gjelder okke som. Det gjaldt morgenfly til Frankfurt også.

På sydendestinasjoner tror jeg nok ikke nordmenn skiller seg veldig ut med tanke på drikkekultur. Fulle briter, finner, russere, tyskere og svensker er like kjipe som fulle nordmenn. I det hele tatt er fyll lite sjarmerende uansett hvor man er.

Guava er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 03-06-15, 13:06   #4
zinatara
Bør lage seg en tittel selv

zinatara sin avatar

Medlem siden: Jan 2011
zinatara er et glitrende lys på stjernehimmelenzinatara er et glitrende lys på stjernehimmelenzinatara er et glitrende lys på stjernehimmelenzinatara er et glitrende lys på stjernehimmelenzinatara er et glitrende lys på stjernehimmelenzinatara er et glitrende lys på stjernehimmelenzinatara er et glitrende lys på stjernehimmelenzinatara er et glitrende lys på stjernehimmelenzinatara er et glitrende lys på stjernehimmelenzinatara er et glitrende lys på stjernehimmelenzinatara er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Den eneste gangen jeg har virkelig reagert på alkoholbruk var da størstejenta var baby og vi skulle fly til Rhodos. Flyet ble 2-3 timer forsinket og endel folk ble sittende å drikke på flyplassen. Så når vi kom frem var det blant annet en småbarnsfar som slet med å få med seg håndbaggasjen og å komme seg av flyet. Og ei dame som endte opp med å måtte eskorteres ut av flyplassen av sikkerhetsvakter.

zinatara er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 03-06-15, 15:11   #5
Lavender
Passe aktiv

Lavender sin avatar

Medlem siden: Oct 2010
Hvor: Sentralt
Lavender er kulere enn de flesteLavender er kulere enn de flesteLavender er kulere enn de flesteLavender er kulere enn de flesteLavender er kulere enn de flesteLavender er kulere enn de flesteLavender er kulere enn de flesteLavender er kulere enn de flesteLavender er kulere enn de flesteLavender er kulere enn de flesteLavender er kulere enn de fleste
Standard

Vi ventet på Gardermoen i åtte timer en gang, flere var så drita at de burde ikke fått gått ombord. På Mallorca gjorde nordmenn beslag på alle solsengene, en til hver i familien fra kl 07 selv om de færreste var i bruk. På Tenerife sjekket det inn mange engelske barnefamilier, da var hotell tiden over for vår del.

Vi liker oss best i Italia, der har vi har ikke sett fulle folk, ikke vært på AI, og ingen tar alle solsengene, bortsett fra en stor gruppe russere en gang som ikke forsto hverken folkeskikk, engelsk eller italiensk.

Og vi reiser ikke 7 eller 14 dager, men 10, 12 eller kanskje 18 hvis vi er skikkelig gærne.

Gammel 03-06-15, 19:24   #6
Apple
Elsker gamlis- godis

Apple sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
Apple har mye å være stolt avApple har mye å være stolt avApple har mye å være stolt avApple har mye å være stolt avApple har mye å være stolt avApple har mye å være stolt avApple har mye å være stolt avApple har mye å være stolt avApple har mye å være stolt avApple har mye å være stolt avApple har mye å være stolt av
Standard

Har aldri opplevd at nordmenn skiller seg ut mtp fyll. Men nå drar vi helst til Familiedestinasjoner. Jeg tar skandinaver anytime over briter og russere på charter. DE okkuperer solsenger, de. Og drikker vodka til lunsj. Gjerne hele reisefølget på 15 personer på første rad der det var grunt for småunger og kun totalt 20 senger. Og tok noen seng Nr 14, fikk de jaggu passet påskrevet. Til tross for at de brukte maks 4-5 senger om gangen.

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 03:38.