Sv: Hva er vold?
Opprinnelig lagt inn av nokon, her.
Då skjønner eg kor vi har snakka forbi kvarandre. Eg har heile tida hatt "Hva er vold?"-spørsmålet frå HI og denne saken i bakhovudet. Og eg trur liksom nok på politiet til at eg ikkje ser føre meg at etterforskninga viste at det var eit nytromla, silkemjukt håndkle som blei kasta lett over barna. Då trur eg saken ville blitt henlagt. Det at det er påtaleunnlatelse her, betyr jo at i dette tilfellet er det - som Pøbelsara så fint sa det - gått over streken og gitt advarsel.
Eg trur og det kan finnast røyk utan eld. Men eg trur etterforskninga ville ha ført til henleggelse i så fall. Og derfor reagerer eg på at mor her får innta offerrolla som "uskyldig uthengt". Heile vinklinga på saken i HI undergraver både barn som lever med vold og voksne som faktisk blir uskyldig etterforska.
Meir generelt er jo "Henlagt på grunn av bevisets stilling" i slike saker mykje vanskelegare å forhalde seg til. Då er det grunnlag for å snakke om både barnet og den voksnes rettssikkerhet, rykter og spekulasjoner i begge retninger, og ikkje reell frikjennesle for uskyldige. Men påtaleunnlatelse betyr jo at det som er påstått faktisk har skjedd. Og dermed synest eg vinklinga i denne saken vitner om ei mor som går til media for å bagatellisere vold som er etterforska og bevist. Og eg blei overraska over kor mange som automatisk kjøpte mor sin versjon utifrå det avisoppslaget.
Ja, jeg er enig med deg i dette.
Problemet mitt med hele tematikken, er at jeg aller helst ikke vil se noen slike artikler på trykk, for det svekker tilliten til BV, og gir anti-BV-folka vann på mølla - og er det noe vi ikke trenger, så er det det. Samtidig kan vi ikke unndra oss en nyansert debatt hvor rutiner og framgangsmåte er noe det må settes søkelys på, for alles del.