Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Mat og kosthold

Den beste kjøpeketchupen

Mat og kosthold Kategori for barnemat, oppskrifter, drikkevarer og kosthold generelt.

Svar

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 04-06-15, 08:22   #21
Hyacinth
Kontrollfrik

Hyacinth sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Sammen med Richard
Hyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme om
Pil

Sv: Den beste kjøpeketchupen

Opprinnelig lagt inn av Filifjonka, her.

Jeg spiser ikke ketchup og aner ingenting om smaken, men stusset over ordet "kjøpeketchup". Betyr det det at det er mange som lager sin egen?

Vet ikke. Jeg har gjort det flere ganger, men synes ikke det er verdt innsatsen, all den tid jeg knapt spiser ketchup. Jeg tror faktisk bare det er på pølser, og jeg spiser egentlig ikke pølser heller. Men det er ikke vanskeligere å lage ketchup enn mange andre sauser.

Hyacinth er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 04-06-15, 08:24   #22
Filifjonka
Fortynnet

Filifjonka sin avatar

Blogginnlegg: 297
Filifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Nei, det skjønner jeg - det er bare veldig langt ned på prioriteringalista siden jeg ikke spiser det på pølser engang.

Filifjonka er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 04-06-15, 08:25   #23
Input
Bør lage seg en tittel selv

Input sin avatar

Medlem siden: Aug 2010
Hvor: Oslo
Blogginnlegg: 159
Input har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Jeg liker best Heinz sin, mann og barn liker best Idun sin.

Innanfor den er kvar av oss einsam,
og det skal vi alltid bli.
Input er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 04-06-15, 08:29   #24
Filifjonka
Fortynnet

Filifjonka sin avatar

Filifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

I ditt tilfelle (som omtrent tilsvarer mitt) hadde jeg vel egentlig bare latt ungene velge den de syns smaker best. Det er jo ikke akkurat snakk om daglige store doser.

Gammel 04-06-15, 08:33   #25
noen
This is normal!

noen sin avatar

Medlem siden: Nov 2007
Hvor: Utenfor Sverige
Blogginnlegg: 129
noen har et rykte de fleste bare kan drømme omnoen har et rykte de fleste bare kan drømme omnoen har et rykte de fleste bare kan drømme omnoen har et rykte de fleste bare kan drømme omnoen har et rykte de fleste bare kan drømme omnoen har et rykte de fleste bare kan drømme omnoen har et rykte de fleste bare kan drømme omnoen har et rykte de fleste bare kan drømme omnoen har et rykte de fleste bare kan drømme omnoen har et rykte de fleste bare kan drømme omnoen har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Hos oss går det en del ketchup, og vi sverger til Iduns vanlige.

Gammel 04-06-15, 08:34   #26
Tallulah
Glamorøs

Tallulah sin avatar

Blogginnlegg: 640
Tallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Hiawata spiser endel ketchup, så etter å ha sett forrige ketchuptest byttet vi fra Heinz økoketchup til Idun. Jeg spiser ikke ketchup annet enn en tynn liten stripe på pølser.

Opprinnelig lagt inn av Mrs. Longbottom, her.

Superbra-ketchupen er også knallgod. Men ungene liker den ikke

Samme her, jeg liker den, men Hiawata syns den er for sterk. Meny hsr begynt å føre Sticky Fingers, den er også god. Hiawata liker selvsagt ikke den heller. Den har en anelse mørkere, røyket smak.

Tallulah er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 04-06-15, 08:34   #27
Toffskij
kamerat

Toffskij sin avatar

Blogginnlegg: 694
Toffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Heinz.

“Do you find it easy to get drunk on words?"
"So easy that, to tell you the truth, I am seldom perfectly sober.”
(Dorothy L. Sayers, Gaudy Night)
Toffskij er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 04-06-15, 09:29   #28
Hyacinth
Kontrollfrik

Hyacinth sin avatar

Hyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

I ditt tilfelle (som omtrent tilsvarer mitt) hadde jeg vel egentlig bare latt ungene velge den de syns smaker best. Det er jo ikke akkurat snakk om daglige store doser.

Enig i det, men jeg tenkte at når jeg først skal ha en flaske i kjøleskapet, så kan det like gjerne være en god en.

Gammel 04-06-15, 09:30   #29
Tallulah
Glamorøs

Tallulah sin avatar

Tallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av Hyacinth, her.

Enig i det, men jeg tenkte at når jeg først skal ha en flaske i kjøleskapet, så kan det like gjerne være en god en.

Men er det du som nesten ikke spiser ketchup som skal vurdere smaken, eller ungene dine? Jeg forlanger ikke at Hiawata skal spise superbra sin ketchup som han syns er for sterkt, bare fordi jeg liker den. Derfor har vi Idun som kommer best ut på innhold, og har en smak han liker.

Gammel 04-06-15, 09:34   #30
Hyacinth
Kontrollfrik

Hyacinth sin avatar

Standard

Opprinnelig lagt inn av Tallulah, her.

Men er det du som nesten ikke spiser ketchup som skal vurdere smaken, eller ungene dine? Jeg forlanger ikke at Hiawata skal spise superbra sin ketchup som han syns er for sterkt, bare fordi jeg liker den. Derfor har vi Idun som kommer best ut på innhold, og har en smak han liker.

Ungene driter i hvilken ketchup det er, men de liker ikke veldig "annerledes" ketchup som feks hjemmelaget. Ellers ser jeg at du har helt rett, jeg rører i realiteten ikke ketchupflaska, men jeg synes det ee greit å ha tilgjengelig en spiselig en i tilfelle vi griller pølser. Noe vi aldri gjør, så jeg burde gitt blaffen.

Gammel 04-06-15, 09:38   #31
Niobe
Personlig pessimist

Niobe sin avatar

Medlem siden: Oct 2006
Blogginnlegg: 11
Niobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Jeg spiser ikke ketchup og aner ingenting om smaken, men stusset over ordet "kjøpeketchup". Betyr det det at det er mange som lager sin egen?

Jeg har laget ketchup to ganger, men det er ikke verd styret.

Gammel 04-06-15, 09:40   #32
Nenne
Introvert optimist

Nenne sin avatar

Hvor: Telemark
Blogginnlegg: 202
Nenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Kan du lenke til den undersøkelsen, Hyacinth? Vi spiser ikke mye ketchup, men vi har et par oppskrifter der vi bruker en del og da er det jo greit å ha en bra ketchup til det.

Storesøster (juli -99), Storebror (mars -02), Lillebror (oktober -04)
Nenne er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 04-06-15, 09:42   #33
Tallulah
Glamorøs

Tallulah sin avatar

Standard

Opprinnelig lagt inn av Hyacinth, her.

Ungene driter i hvilken ketchup det er, men de liker ikke veldig "annerledes" ketchup som feks hjemmelaget. Ellers ser jeg at du har helt rett, jeg rører i realiteten ikke ketchupflaska, men jeg synes det ee greit å ha tilgjengelig en spiselig en i tilfelle vi griller pølser. Noe vi aldri gjør, så jeg burde gitt blaffen.

Da hadde jeg kjøpt Idun eller Heinz, alt ettersom. Jeg pleier å kjøpe en flaske med eksklusiv ketchup til meg selv til sommersesongen, siden det da går litt pølser på grillen. Det eneste jeg virkelig ikke kjøper er de med kunstig søtning.

Gammel 04-06-15, 09:42   #34
Palmen
Trøtt

Palmen sin avatar

Blogginnlegg: 178
Palmen har en fantastisk fremtidPalmen har en fantastisk fremtidPalmen har en fantastisk fremtidPalmen har en fantastisk fremtidPalmen har en fantastisk fremtidPalmen har en fantastisk fremtidPalmen har en fantastisk fremtidPalmen har en fantastisk fremtidPalmen har en fantastisk fremtidPalmen har en fantastisk fremtidPalmen har en fantastisk fremtid
Standard

Re: Den beste kjøpeketchupen

Vi liker best Idun uten tilsatt sukker.

Gammel 04-06-15, 09:50   #35
Filifjonka
Fortynnet

Filifjonka sin avatar

Standard

Jeg unngår også å kjøpe de med kunstig søtning.

Gammel 04-06-15, 09:57   #36
Darth
En, av to-tre

Darth sin avatar

Medlem siden: Apr 2011
Darth har mye å være stolt avDarth har mye å være stolt avDarth har mye å være stolt avDarth har mye å være stolt avDarth har mye å være stolt avDarth har mye å være stolt avDarth har mye å være stolt avDarth har mye å være stolt avDarth har mye å være stolt avDarth har mye å være stolt avDarth har mye å være stolt av
Standard

Ungene liker best Idun, og da får de det. Det jeg liker med Idun er at den er den suverent beste ketchupen å lage tynne striper med, f.eks. på pølser. Jeg liker ikke når det kommer ut svære klumper eller tykke striper sånn at alt smaker bare ketchup.

Darth er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 04-06-15, 10:03   #37
Njulaif
Endelig mamma

Njulaif sin avatar

Medlem siden: May 2012
Njulaif er virkelig godt liktNjulaif er virkelig godt liktNjulaif er virkelig godt liktNjulaif er virkelig godt liktNjulaif er virkelig godt liktNjulaif er virkelig godt liktNjulaif er virkelig godt liktNjulaif er virkelig godt liktNjulaif er virkelig godt likt
Standard

Her i huset går det i Superbra ketchup, som er mannens favoritt og som jeg også liker godt, og Idun chiliketchup, som jeg må innrømme jeg foretrekker i de aller fleste tilfeller. Bruker ikke veldig mye ketchup, men må ha litt når vi har burgere eller pølser, og det har vi jo litt oftere nå som grillsesongen har begynt.

Jeg likte ikke ketchup i det hele tatt da jeg var barn. Da var det sennep som gjaldt.

Har du forresten sett at Idun har kommet med sånne små ketchupflasker for feks turbruk? De vanlige inneholder litt over 500 g (er det 530 tro?) og disse må inneholder 210 g. Hvis dere ikke bruker så mye ketchup kan jo det være noe kanskje?

Gammel 04-06-15, 10:13   #38
Niobe
Personlig pessimist

Niobe sin avatar

Blogginnlegg: 11
Niobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av Njulaif, her.

Har du forresten sett at Idun har kommet med sånne små ketchupflasker for feks turbruk? De vanlige inneholder litt over 500 g (er det 530 tro?) og disse må inneholder 210 g. Hvis dere ikke bruker så mye ketchup kan jo det være noe kanskje?

De var så søte at vi måtte kjøpe en. Jeg er sucker for miniatyrer.

Gammel 04-06-15, 10:23   #39
vixen
Bør lage seg en tittel selv

vixen sin avatar

Medlem siden: Nov 2009
Hvor: Nordmøre
Blogginnlegg: 8
vixen er kulere enn de flestevixen er kulere enn de flestevixen er kulere enn de flestevixen er kulere enn de flestevixen er kulere enn de flestevixen er kulere enn de flestevixen er kulere enn de flestevixen er kulere enn de flestevixen er kulere enn de flestevixen er kulere enn de flestevixen er kulere enn de fleste
Standard

Jeg liker best Idun sin originale. Spiser ikke så mye ketchup og det faller inn under de tingene som skal smake det samme som da jeg var lita. Comfort food for meg er makaroni med ost og ketchup og litt stekt gilde grillpølse.

vixen er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 04-06-15, 10:27   #40
Njulaif
Endelig mamma

Njulaif sin avatar

Medlem siden: May 2012
Njulaif er virkelig godt liktNjulaif er virkelig godt liktNjulaif er virkelig godt liktNjulaif er virkelig godt liktNjulaif er virkelig godt liktNjulaif er virkelig godt liktNjulaif er virkelig godt liktNjulaif er virkelig godt liktNjulaif er virkelig godt likt
Standard

Opprinnelig lagt inn av Niobe, her.

De var så søte at vi måtte kjøpe en. Jeg er sucker for miniatyrer.

Mulig det havnet en av hver av de der flaskene (finnes en sennep også) i vår handlekurv her om dagen også. Fordi de var så søte...
Man må jo ha vanlig ketchup i hus dersom man skulle finne på å invitere venner med større barn enn det vi har på middag i sommer feks.

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 15:44.