|
|||||||
| Generell diskusjon Forum for generell diskusjon av temaer som ikke passer inn under andre kategorier. |
![]() |
|
|
Trådverktøy | Visningsmåter |
|
|
#144 |
|
Dig for victory!
|
Sv: Å velge en partner med lik bakgrunnEller som de sier på enkelte kombinerte ST-/YF-skoler jeg veit om (ikke min), når kaffetraktere og kopimaskiner tydelig har vært forsøkt fiksa på, men fortsatt ikke virker: "Her har det vøri mie vekttall ute og gått!"
|
|
|
|
#145 |
|
Panzerekstremfeminist
|
Sv: Å velge en partner med lik bakgrunn
I myself have never been able to find out precisely what feminism is: I only know that people call me a feminist whenever I express sentiments that differentiate me from a doormat or a prostitute. Rebecca West |
|
|
|
|
|
#148 |
|
|
Neida, bare den sedvanlige at noen ganger kan FP fremstå massivt hånende. Spesielt for en yrkesskoledropout som meg. |
|
|
|
|
|
#149 |
|
Sviiisj!!
|
Pass deg for glasshuset også, du som skulle begynne med noen svært tunge vekttall for litt siden!
|
|
|
#151 |
|
Bør lage seg en tittel selv
Medlem siden: Jan 2012
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Det er jo litt morsomt.
Hehe. Det gjør jo det. Men, jeg synes det er skikkelig kjipt om folk opplever tråden som hånende. Jeg lurer litt på hva det er som gjør det slik, hvis du vil/gidder å fortelle (ikke om min rolle nødvendigvis, men tråden i seg selv). |
|
|
|
|
|
#152 |
|
Halloen!
Medlem siden: Mar 2008
Jeg synes du har såre tær nå. Ikke noe håning i denne tråden, iallfall ikke slik jeg ser det. Bortsett fra av de med "lette" vekttall, da. |
|
|
|
|
|
#153 |
|
Har diplom
Medlem siden: Jun 2010
Sv: Å velge en partner med lik bakgrunnJeg har noen lette vekttall. |
|
|
|
|
|
#154 |
|
Gullfisk
Medlem siden: Feb 2007
Hvor: Bøgda
Nemlig. Mannen og jeg har et vennepar som består av to høyt utdannede mennesker, som er trivelige og morsomme og har veldig mye kunnskap innenfor sine fagfelt, men som vi synes det er vanskelig å føre en samtale med, fordi de har null (virkelig, null) popkulturelle referanser. Vi på vår side er opptatt av hvordan popkulturen og massemedia påvirker oss og omgivelsene, og henviser stadig til internettfenomener, musikk og filmer i ulike samtaleemner, og de aner stort sett ikke hva vi snakker om, så vi blir sittende å forklare referansene i stedet for å komme videre i samtalen.
|
|
|
|
#155 |
|
Epikur
|
Jeg klarer ikke for mitt bare liv å se noen håne noen i denne tråden. Det forhindrer jo selvsagt ikke at noen kan føle seg hånt.
“Time and trouble will tame an advanced young woman, but an advanced old woman is uncontrollable by any earthly force.” ― Dorothy L. Sayers Sist redigert av Harriet Vane : 05-06-15 kl 10:09. |
|
|
|
|
|
#156 |
|
Engel med shit på vingene
Medlem siden: Feb 2011
Hvor: Troms
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Vi også, dvs. jeg har høyere utdannelse, men ikke han. MEN, det er et stort men her: Vi ble sammen da jeg var 17 og han 20. Min høyere utdannelse tok jeg i midten av 20-årene, mens han hoppet av bacheloren han begynte på etter ett år for å begynne å jobbe.
|
|
|
#157 |
|
Borte
|
Sv: Å velge en partner med lik bakgrunnUnntak her også, jeg har høyere utdannelse, men heldigvis såpass lav grad at vi fortsatt er sammen etter 21 år.
|
|
|
#159 |
|
Engel med shit på vingene
Medlem siden: Feb 2011
Hvor: Troms
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: Å velge en partner med lik bakgrunnHvis vi skal snakke om nærmeste vennekrets så må jeg faktisk innrømme at jeg er den eneste med høyere utdannelse.
|
|
|
#160 |
|
Bør lage seg en tittel selv
|
Det skjønner ikke jeg helt heller. Men jeg skjønner følelsen allikevel. Jeg tror det har noe med hvor trygg og glad man er over egne valg. Min bror angrer nok litt på at han ikke fortsatte etter fagbrevet og er utålmodig og ikke fornøyd der han er nå. Han føler seg litt fastlåst nå med to små barn og ingen utdanningsinstitusjoner der han bor. Mens min svigerinne derimot føler hun har havnet på helt rett hylle som barne- og ungdomsarbeider. |
|
|
|
![]() |
|
|