|
|||||||
| HPs vevstove Forum for datasnakk. |
![]() |
|
|
Trådverktøy | Visningsmåter |
|
|
#21 |
|
50 & somewhat fab
Medlem siden: Nov 2006
Hvor: Nordpå
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: Oppgradere til windows 10?Det mest irriterende med Win8 er det tullete opplegget med menyene som kommer ut på høyresida (Innstillinger, startmenyen m.m.). Jeg kan ikke få sagt hvor ofte jeg ved et uhell sveiper bortpå sånn at menyen popper ut, og må streve for å fjerne den igjen. Til gjengjeld er det nesten umulig å få den ut med vilje når jeg faktisk f.eks. vil sette PC-en i hvilemodus. Peiver og peiver med musepekeren i rett område uten at noe skjer.
|
|
|
#22 |
|
Champagne til alt
Medlem siden: May 2012
Hvor: Nedre Romerike
Sv: Oppgradere til windows 10?
Det er da touchskjermen kommer til sin rett.
|
|
|
#24 |
|
Sviiisj!!
|
Det er veldig forskjellig. At dokumenter ikke lukkes med den lille x i hjørnet men må sveipes ned, og jeg skjønner aldri om der er lukket eller lagt ned. Samt at det føles som man må reise mellom dimensjoner for å få opp pdf versus internett og word. Og så plutselig er man i feil dimensjon ved en ørliten bevegelse!
|
|
|
#25 |
|
50 & somewhat fab
Medlem siden: Nov 2006
Hvor: Nordpå
Jeg har ikke touchskjerm, og vil ikke ha det heller. I utgangspunktet ville jeg ikke ha PC med Win8 da jeg kjøpte for ganske akkurat et år siden, men det var ikke mulig å få tak i en med Win7.
|
|
|
#26 |
|
Klar
|
Jeg finner stort sett ikke den oppgavelinjen, så da hjelper det ikke at jeg har låst fast favorittene mine der. |
|
|
|
|
|
#27 |
|
Sviiisj!!
|
Den er beregnet på å passe til touch-skjermer også. Min PC har både touch-skjerm og vanlig tastatur. Men det er ikke noe lettere å sveipe med fingrene, da får jeg dokumentet bare halvert over skjermen, samt fettflekker såklart.
|
|
|
#28 |
|
Klar
|
Kan man ut fra denne tråden konkludere med at damer ikke skjønner win 8, mens menn gjør det? Eller kanskje heller at det store flertallet syns win 8 er noe stort fjolleri der Microsoft ikke har skjønt hva brukerne har behov for! |
|
|
|
|
|
#29 |
|
Hertuginne
|
Sv: Oppgradere til windows 10?Jeg synes Win8 er helt genialt, men har selvsagt satt det opp til å passe min bruk, dvs at jeg har justert sensitiviteten på å få menyen inn fra siden, har oppgradert til 8.1 (som gjør at programmer kan lukkes ved å trykke på x oppe i hjørnet), festet de mest brukte programmene til oppgavelinjen og fjernet de programmene fra startskjermen som jeg ikke bruker så ofte. Blant annet.
|
|
|
#30 |
|
Bør lage seg en tittel selv
Medlem siden: Aug 2008
Hvor: Foran pc-en
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
PDF-er åpner jeg som vanlig i Acrobat Reader eller Foxit (foretrekker Foxit, men beskyttelsen på enkelte PDF-er i jobbsammenheng krever Adobes egen leser), og bruker ikke det som er integrert i Windows. Så vet ikke helt hva som menes med sveipes ned. Bruker de samme applikasjonene som jeg ville ha brukt under Windows 7.
|
|
|
#31 |
|
Engel med shit på vingene
Medlem siden: Feb 2011
Hvor: Troms
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Oh yes, jeg også!
|