Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Generell diskusjon

Er det greit å lure kosttilskudd i voksne mennesker?

Generell diskusjon Forum for generell diskusjon av temaer som ikke passer inn under andre kategorier.

Svar

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 06-06-07, 20:08   #61
Vårin
Trist

Vårin sin avatar

Medlem siden: Jun 2007
Vårin har et hav av muligheter foran seg
Standard

Sv: Er det greit å lure kosttilskudd i voksne mennesker?

Opprinnelig lagt inn av Skilpadda, her.

Kasia visste jo allerede at det var minst én person her som mente noe annet, og det er da ingen måte å vite på forhånd om det finnes andre.

Du sa grundig fra til ganske mange av oss om at du absolutt ikke ville ha denne typen diskusjon i din tråd, og da synes jeg det er temmelig utidig å kritisere henne for å starte sin egen tråd der det er meningen man skal diskutere nettopp dette emnet.

Du har selvfølgelig helt rett. Jeg får be om unnskyldning til Kasia og trekke meg stille tilbake fra denne diskusjonen.

Vårin er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 06-06-07, 20:24   #62
Propella
superbruker

Propella sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
Blogginnlegg: 3
Propella har mye å være stolt avPropella har mye å være stolt avPropella har mye å være stolt avPropella har mye å være stolt avPropella har mye å være stolt avPropella har mye å være stolt avPropella har mye å være stolt avPropella har mye å være stolt avPropella har mye å være stolt avPropella har mye å være stolt avPropella har mye å være stolt av
Standard

Det er faktisk ulovlig å lure i noen kosttilskudd. Å lure i noen et medikament uansett om det er uskyldige vitaminer eller livsviktig medisiner er ulovlig. I tilegg kommer den etiske siden av saken. Jeg
er helt i mot å lure i noen kosttilskudd.

Gammel 06-06-07, 20:25   #63
Mamma Rosa
strikker

Mamma Rosa sin avatar

Medlem siden: Dec 2006
Mamma Rosa er virkelig godt liktMamma Rosa er virkelig godt liktMamma Rosa er virkelig godt liktMamma Rosa er virkelig godt liktMamma Rosa er virkelig godt liktMamma Rosa er virkelig godt liktMamma Rosa er virkelig godt liktMamma Rosa er virkelig godt liktMamma Rosa er virkelig godt likt
Standard

Det synes jeg ikke er greit nei.

Gammel 06-06-07, 20:39   #64
safran
frakoblet

safran sin avatar

Blogginnlegg: 18
safran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av Vårin, her.

Jeg skjønner ikke poenget med denne tråden i det hele tatt, og hvertfall ikke slik den er vinklet. Den inviterer ikke til diskusjon, men til et opprop om hvem som er enig med den store massen.

Jeg blir litt forundret over hvor provosert folk gidder å bli inne på dette forumet. Folk blir lurt hele tiden!

Om det er greit å lure folk eller ikke, er relativt. Og at det skal bli rene lynsjestemningen inne på et nettforum fordi en trosser massen, det vil ikke forandre verden i det hele tatt.

Mange kraftige meninger, stort engasjement. Det er slike folk vi trenger til å engasjere seg politisk IRL! Dere kaster bort talentet deres ved å bruke opp den energien her inne, for det gir ikke resultater!

Lynsjestemning? Jeg skjønner ikke hva du sutrer for, egentlig. Du lager en tråd der du tråkker langt over det som er akseptabelt, og når du får kommentarer på det så blir du snurt og ber om at man heller lager en egen tråd om det. Og når nettopp det blir gjort, så er det også galt? Hva mener du egentlig at folk skal gjøre?

Og jeg prikker for en årsak.

Ja, hevnprikking er jo også en årsak.

Gammel 06-06-07, 20:41   #65
Tøtto
Superduperaktiv

Tøtto sin avatar

Medlem siden: Oct 2006
Tøtto er litt kulTøtto er litt kulTøtto er litt kul
Standard

Jeg synes heller ikke at det er greit å lure kosttilskudd i voksne oppegående mennesker.

Gammel 06-06-07, 21:38   #66
Elisabet
Står på egne ben

Elisabet sin avatar

Elisabet har et rykte de fleste bare kan drømme omElisabet har et rykte de fleste bare kan drømme omElisabet har et rykte de fleste bare kan drømme omElisabet har et rykte de fleste bare kan drømme omElisabet har et rykte de fleste bare kan drømme omElisabet har et rykte de fleste bare kan drømme omElisabet har et rykte de fleste bare kan drømme omElisabet har et rykte de fleste bare kan drømme omElisabet har et rykte de fleste bare kan drømme omElisabet har et rykte de fleste bare kan drømme omElisabet har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Voksne får ha vett på å se sine egne behov. Å lure i andre ting synes jeg ikke noe om, men å legge opp til en sunt kosthold og også anbefale forskjellige typer kosttilskudd og vitaminer er jo greit.

Elisabet er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 06-06-07, 21:44   #67
Teofelia
Bedreviter

Teofelia sin avatar

Blogginnlegg: 391
Teofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Du har selvfølgelig helt rett. Jeg får be om unnskyldning til Kasia og trekke meg stille tilbake fra denne diskusjonen.

Trekke deg tilbake fra diskusjonen er det da ingen grunn til å gjøre. Du er selvfølgelig velkommen til, for ikke si oppfordret til, å delta i diskusjonen og argumentere for ditt syn.

Siden du har et annet syn på saken enn flertallet, er du desto mer velkommen til å hevde ditt syn i diskusjonen. Det er jo (vanligvis) uenighet det blir interessante diskusjoner av.

Teofelia er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 06-06-07, 21:49   #68
Obelix
Ferdig!

Obelix sin avatar

Obelix har mye å være stolt avObelix har mye å være stolt avObelix har mye å være stolt avObelix har mye å være stolt avObelix har mye å være stolt avObelix har mye å være stolt avObelix har mye å være stolt avObelix har mye å være stolt avObelix har mye å være stolt avObelix har mye å være stolt avObelix har mye å være stolt av
Standard

Nei, det er ikke greit å lure i noen noe som helst.

Obelix er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 06-06-07, 21:52   #69
Irma
Ekvilist

Irma sin avatar

Blogginnlegg: 25
Irma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Vitaminer er ikke sukkertøy, man kan faktisk bli forgiftet av fettløselige vitaminer.

Dersom jeg ikke klarte å forholde meg til at mannen min nektet å ta kosttilskudd (dæsken døtte - jeg tror faktisk ikke han tar det, ikke jeg heller når jeg tenker meg om), og ikke heller kan informere ham til fornuft - så har jeg et problem. Hvis jeg velger å la det være et problem da.

Man kan ikke tvinge god helse på folk dessverre. Selv ikke indirekte.

Gammel 06-06-07, 21:54   #70
Irma
Ekvilist

Irma sin avatar

Irma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

"Kvinne forgiftet mannen sin med fettløselige vitaminer i smudien".

Gammel 06-06-07, 21:54   #71
Irma
Ekvilist

Irma sin avatar

Standard

Ok, dårlig humor.

Gammel 06-06-07, 22:01   #72
Orkide
Utenlands

Orkide sin avatar

Orkide er populærOrkide er populærOrkide er populærOrkide er populær
Standard

Selvsagt er det ikke greit!

Orkide er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 06-06-07, 22:18   #73
m|nken
Bør lage seg en tittel selv

m|nken imponerer mange og er sikkert smartm|nken imponerer mange og er sikkert smartm|nken imponerer mange og er sikkert smartm|nken imponerer mange og er sikkert smartm|nken imponerer mange og er sikkert smartm|nken imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Opprinnelig lagt inn av tink, her.

Jeg synes i utgangspunktet ikke det er greit å lure voksne mennensker. Men jeg hadde prøvd hardt på å overtale sambo til å leve litt sunnere dersom han regelrett ødela kroppen sin på dårlige matvaner. Veldig hardt, kanskje jeg hadde funnet en mer fornuftig mann etterhvert?

Jeg hadde nok også tatt meg en grundig prat med min kjære hvis han levde usunt. Men dette er jo langt unna og lure en person. Jeg ser heller ikke at å lure inn vitaminer og kosttilskudd skal kunne "motvirke" den effekten hurtigmat har. For alt man vet, så kan jo mannen kaste matpakken og fortsette med å kjøpe mat på Statoil.

m|nken er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 06-06-07, 22:22   #74
Vårin
Trist

Vårin sin avatar

Standard

Opprinnelig lagt inn av tink, her.

Nå ble det jo riktig så livlig her da.

Jeg synes i utgangspunktet ikke det er greit å lure voksne mennensker. Men jeg hadde prøvd hardt på å overtale sambo til å leve litt sunnere dersom han regelrett ødela kroppen sin på dårlige matvaner. Veldig hardt, kanskje jeg hadde funnet en mer fornuftig mann etterhvert?

Åneidu! Du får ikke meg til å gi slipp på mannen min!!!

Gammel 06-06-07, 22:24   #75
Che
Har tro på forbedring

Che sin avatar

Hvor: "Cuba"
Blogginnlegg: 293
Che har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Det skal vel egentlig være unødvendig å tvinge i mannen sin noe som helst. (Han er jo et voksent menneske). Jeg tar ikke vitaminer selv (eller, jerntilskudd nå) og er overbevist om at et variert og normalt sunt kosthold skal være tilstrekkelig i Norge.

Gammel 06-06-07, 22:40   #76
Mani
Helt vanlig

Blogginnlegg: 1
Mani imponerer mange og er sikkert smartMani imponerer mange og er sikkert smartMani imponerer mange og er sikkert smartMani imponerer mange og er sikkert smartMani imponerer mange og er sikkert smartMani imponerer mange og er sikkert smartMani imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Om jeg hadde vært i denne situasjonen tror jeg muligens jeg ville informert min mann om at jeg hadde kosttilskudd innblandet i maten hans, så fikk han selv velga om han spiste det eller om han heller lagde seg ny mat.
Jeg ville blitt sur om noen lurte meg til å spise noe jeg ikke ville ha, og jeg synes ikke det er greit å gjøre det mot andre heller.

Gammel 06-06-07, 23:56   #77
Candy Darling
Prettiest mess ever seen

Candy Darling sin avatar

Hvor: Under ground
Blogginnlegg: 50
Candy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Jeg kjenner en som lurte klamydiamedisin i maten til kjæresten sin, for å slippe å fortelle at han hadde vært på tur. :deltar:

- No. 4 -
Candy Darling er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 07-06-07, 10:35   #78
Vårin
Trist

Vårin sin avatar

Standard

Opprinnelig lagt inn av Scarlett, her.

Jeg kjenner en som lurte klamydiamedisin i maten til kjæresten sin, for å slippe å fortelle at han hadde vært på tur. :deltar:

Er dette vanlig, eller kjenner vi samme person...

Gammel 07-06-07, 10:37   #79
DM
Live and let live

DM sin avatar

Blogginnlegg: 86
DM har et rykte de fleste bare kan drømme omDM har et rykte de fleste bare kan drømme omDM har et rykte de fleste bare kan drømme omDM har et rykte de fleste bare kan drømme omDM har et rykte de fleste bare kan drømme omDM har et rykte de fleste bare kan drømme omDM har et rykte de fleste bare kan drømme omDM har et rykte de fleste bare kan drømme omDM har et rykte de fleste bare kan drømme omDM har et rykte de fleste bare kan drømme omDM har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Gammel 07-06-07, 12:48   #80
safran
frakoblet

safran sin avatar

Blogginnlegg: 18
safran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Er dette vanlig, eller kjenner vi samme person...

Var det sånn du kom på idéen, altså?

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 21:49.