Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Fritid og hobby > Jåleforumet

Sandalføtter og vrine hæler

Jåleforumet Forum for hudpleie, hår, sminke, kropp mm.

Svar

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 12-06-15, 00:37   #21
frukt
finner ut av mye

frukt sin avatar

Medlem siden: Mar 2013
Blogginnlegg: 267
frukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt av
Standard

Sv: Sandalføtter og vrine hæler

Hvor ille kan det egentlig bli da? Legger aldri merke til sånt jeg.

frukt er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 12-06-15, 09:30   #22
Gerbera
Bør lage seg en tittel selv

Gerbera sin avatar

Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Viken
Gerbera er kulere enn de flesteGerbera er kulere enn de flesteGerbera er kulere enn de flesteGerbera er kulere enn de flesteGerbera er kulere enn de flesteGerbera er kulere enn de flesteGerbera er kulere enn de flesteGerbera er kulere enn de flesteGerbera er kulere enn de flesteGerbera er kulere enn de flesteGerbera er kulere enn de fleste
Standard

Det er visst stor forskjell på fotpleier, og fotterapeut har jeg skjønt. Kanskje sjekke om det finnes en fotterapeut i nærheten?

Jeg bruker Babyfoot jevnlig gjennom hele vinteren, fotbad, og fotfil. Trikset er visst å file lite, men ofte.
Får en sånn helt merkelig samling hard hud helt forrest på flere tær, muligens pga løpingen? Fotpleieren mente jeg svettet mye på bena, og at det var derfor. Hater sandaler, og går mest mulig i lukkede sko, så det kan vel stemme det.

Gammel 12-06-15, 09:40   #23
Pelen

Pelen sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Oslo
Blogginnlegg: 293
Pelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Jeg tørrfiler føttene, det fungerer best for meg. Til tider bruker jeg en slik:

Veldig god krem på føttene hver kveld jeg legger meg.

Det virker greit nok, men ser at føttene hadde det mye bedre når vi bodde i varmere strøk med ikke så tørr luft og jeg gikk i sandaler eller åpne sko stort sett hele tiden.

Pelen er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 12-06-15, 10:05   #24
Tjorven
ej ikke møjkets heije

Tjorven sin avatar

Blogginnlegg: 183
Tjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Jeg tror mine føtter er relativt ille. Historie fra virkeligheten: På stranda i Thailand gikk det damer rundt og tilbød fotbehandling. Jeg takket ja, og i løpet av behandlingen hadde samtlige behandlere vært borte og sett på de vanvittige mengdene med dø hud som var slipt vekk fra mine føtter. Og samtlige lo høylydt. De har litt andre grenser for hva man kommenterer i Thailand.

Vel, tilbake til hva jeg gjør. Nå har vi fått en neglesalong i borettslaget, og selv om de ikke er superflinke så hjelper det med jevnlige besøk dit. Særlig hvis jeg et par uker i forveien smører med krem fra Scholl (og husker å gjøre det hver dag). Da blir jeg i hvert fall kvitt de verste "søkkene".

Jeg elsker å gå i sandaler og flip-flops, så jeg synes ikke det er et alternativ å la være.

Gammel 12-06-15, 10:26   #25
veobra
på slep

veobra sin avatar

Medlem siden: Aug 2009
veobra er kulere enn de flesteveobra er kulere enn de flesteveobra er kulere enn de flesteveobra er kulere enn de flesteveobra er kulere enn de flesteveobra er kulere enn de flesteveobra er kulere enn de flesteveobra er kulere enn de flesteveobra er kulere enn de flesteveobra er kulere enn de flesteveobra er kulere enn de fleste
Standard

Jeg har tenkt å bruke en sånn BabyFoot-sokk før sommeren. Jeg bare lurer på om det er noe poeng når jeg får hard hus så raskt igjen.

Og Tjorven, jeg tror de hadde ledd like mye av mine føtter.

Gammel 12-06-15, 11:55   #26
nokon
Librocubicularist

nokon sin avatar

Medlem siden: Dec 2011
Blogginnlegg: 175
nokon har et rykte de fleste bare kan drømme omnokon har et rykte de fleste bare kan drømme omnokon har et rykte de fleste bare kan drømme omnokon har et rykte de fleste bare kan drømme omnokon har et rykte de fleste bare kan drømme omnokon har et rykte de fleste bare kan drømme omnokon har et rykte de fleste bare kan drømme omnokon har et rykte de fleste bare kan drømme omnokon har et rykte de fleste bare kan drømme omnokon har et rykte de fleste bare kan drømme omnokon har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Eg tåler sjølvsagt verken Baby foot eller Scholl sine kremar. Eg har finne ein frå L'Occitaine og ein frå Body shop som eksemhuden min ikkje blir verre av. Noko av problemet i år er nok at eg brukte sånne sokkar som eg reagerte på i vinter.

Eg får for så vidt bort mykje med filing, men sprekkene gror liksom ikkje saman. Det er nok logikk i det Saint skriv om å la føtene få litt luft. Sår hud gror jo ikkje når det blir pakka tett.

(Eg har to foreldre som har heilt forferdelege føter, direkte ekle negler og i det heile tatt, som går i sandalar stadig vekk. Eg har skjemst over det sidan eg var ti eller noko, og er redd for å bli "sånn").

People who wonder whether the glass is half empty or half full miss the point.
The glass is refillable.
nokon er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 12-06-15, 11:56   #27
nokon
Librocubicularist

nokon sin avatar

nokon har et rykte de fleste bare kan drømme omnokon har et rykte de fleste bare kan drømme omnokon har et rykte de fleste bare kan drømme omnokon har et rykte de fleste bare kan drømme omnokon har et rykte de fleste bare kan drømme omnokon har et rykte de fleste bare kan drømme omnokon har et rykte de fleste bare kan drømme omnokon har et rykte de fleste bare kan drømme omnokon har et rykte de fleste bare kan drømme omnokon har et rykte de fleste bare kan drømme omnokon har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av Pelen, her.

Jeg tørrfiler føttene, det fungerer best for meg. Til tider bruker jeg en slik:

Veldig god krem på føttene hver kveld jeg legger meg.

Det virker greit nok, men ser at føttene hadde det mye bedre når vi bodde i varmere strøk med ikke så tørr luft og jeg gikk i sandaler eller åpne sko stort sett hele tiden.

Kva er det?

The glass is refillable.
Gammel 12-06-15, 12:02   #28
Input

Input sin avatar

Medlem siden: Aug 2010
Blogginnlegg: 159
Input har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av nokon, her.

Kva er det?

Den funker omtrent som en barberhøvel eller ostehøvel. Det er et knivblad inni der. For meg fungerer det greit, men det er innmari tidkrevende. Må brukes på våte føtter, ellers blir det bare sårt.

For meg ble problemet i stor grad løst etter at jeg smurte føttene med Locobase repair. Så det har jeg fortsatt med. Har fremdeles tørr hud, men sprekkene er helt borte.

Innanfor den er kvar av oss einsam,
og det skal vi alltid bli.
Input er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 12-06-15, 12:03   #29
veobra
på slep

veobra sin avatar

Medlem siden: Aug 2009
veobra er kulere enn de flesteveobra er kulere enn de flesteveobra er kulere enn de flesteveobra er kulere enn de flesteveobra er kulere enn de flesteveobra er kulere enn de flesteveobra er kulere enn de flesteveobra er kulere enn de flesteveobra er kulere enn de flesteveobra er kulere enn de flesteveobra er kulere enn de fleste
Standard

Jeg har en krem fra Scholl mot sprukne heler. Jeg synes den fungerer bra, selv om det ikke blir pent. Jeg må bruke den hver dag for at det skal hjelpe. Men så ser jeg at du ikke tåler Scholl heller.

Gammel 12-06-15, 12:04   #30
Pebbles
By the Sea

Pebbles sin avatar

Medlem siden: Mar 2007
Blogginnlegg: 186
Pebbles har et rykte de fleste bare kan drømme omPebbles har et rykte de fleste bare kan drømme omPebbles har et rykte de fleste bare kan drømme omPebbles har et rykte de fleste bare kan drømme omPebbles har et rykte de fleste bare kan drømme omPebbles har et rykte de fleste bare kan drømme omPebbles har et rykte de fleste bare kan drømme omPebbles har et rykte de fleste bare kan drømme omPebbles har et rykte de fleste bare kan drømme omPebbles har et rykte de fleste bare kan drømme omPebbles har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Har det akkurat som deg, nokon.

Elektrisk fotfil og den kremen for sprukne hæler så ofte som mulig. Men det er så vanvittig mye jobb og holde det sånn noenlunde, og et besøk hos fotpleier holder kun et par dager, så det gidder jeg ikke lenger.

Henger her i tråden, jeg også.

(Prøvde forresten sånne baby feet poser, eller hva det heter, men da flasset jeg lenge etterpå (og gkunne ihvertfall ikke gå i sandaler!) og det datt av masse hud oppå foten og mindre der det burde dette av. )

Gammel 12-06-15, 12:04   #31
Observatøren

Observatøren sin avatar

Blogginnlegg: 25
Observatøren har mye å være stolt avObservatøren har mye å være stolt avObservatøren har mye å være stolt avObservatøren har mye å være stolt avObservatøren har mye å være stolt avObservatøren har mye å være stolt avObservatøren har mye å være stolt avObservatøren har mye å være stolt avObservatøren har mye å være stolt avObservatøren har mye å være stolt avObservatøren har mye å være stolt av
Standard

Jeg tror det er som med mange andre ting, man ser det man selv er observant på. Er man gravid ser man gravide mager overalt, har man ny sveis ser man den på alle rundt seg.

Jeg tror jeg bare hadde begynt i det små. God fuktighetskrem og luft.

Gammel 12-06-15, 12:21   #32
nokon
Librocubicularist

nokon sin avatar

Standard

Opprinnelig lagt inn av Input, her.

Den funker omtrent som en barberhøvel eller ostehøvel. Det er et knivblad inni der. For meg fungerer det greit, men det er innmari tidkrevende. Må brukes på våte føtter, ellers blir det bare sårt.

For meg ble problemet i stor grad løst etter at jeg smurte føttene med Locobase repair. Så det har jeg fortsatt med. Har fremdeles tørr hud, men sprekkene er helt borte.

Eg tåler sjølvsagt ikkje Locobase heller... :vanskelig:

Eg får bare fortsette å smøre med Body shop-kremen min.

Opprinnelig lagt inn av Saint, her.

Jeg tror det er som med mange andre ting, man ser det man selv er observant på. Er man gravid ser man gravide mager overalt, har man ny sveis ser man den på alle rundt seg.

Jeg tror jeg bare hadde begynt i det små. God fuktighetskrem og luft.

Kan hende du har rett. Eg har i alle fall lakka neglene og gjort det eg kan.

The glass is refillable.
Gammel 12-06-15, 12:22   #33
nokon
Librocubicularist

nokon sin avatar

Standard

Opprinnelig lagt inn av Zoë, her.

Har det akkurat som deg, nokon.

Elektrisk fotfil og den kremen for sprukne hæler så ofte som mulig. Men det er så vanvittig mye jobb og holde det sånn noenlunde, og et besøk hos fotpleier holder kun et par dager, så det gidder jeg ikke lenger.

Henger her i tråden, jeg også.

(Prøvde forresten sånne baby feet poser, eller hva det heter, men da flasset jeg lenge etterpå (og gkunne ihvertfall ikke gå i sandaler!) og det datt av masse hud oppå foten og mindre der det burde dette av. )

Eg fekk sårbare føtter og eksem oppå fotbladet, eg. Det er lekkert, det.

The glass is refillable.
Gammel 12-06-15, 13:55   #34
GinaK
Tja...

GinaK sin avatar

Medlem siden: Dec 2006
GinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt av
Standard

Er den ikke noe bra altså, den der babyfoot-sokken? Jeg har ikke prøvd den men er ikke plaget med tørre heler heller.

Jeg bruker ansiktskrubben på føttene også, jeg. Og smører med bodylotion når jeg smører litt på kroppen ellers. Og bruker en Scoll fotfil innimellom. Det holder så jeg har stort sett myke heler.

Gammel 12-06-15, 14:50   #35
sindrome
Boler'o?

sindrome sin avatar

Medlem siden: Jan 2007
Hvor: The edge of glory
sindrome er kulere enn de flestesindrome er kulere enn de flestesindrome er kulere enn de flestesindrome er kulere enn de flestesindrome er kulere enn de flestesindrome er kulere enn de flestesindrome er kulere enn de flestesindrome er kulere enn de flestesindrome er kulere enn de flestesindrome er kulere enn de flestesindrome er kulere enn de fleste
Standard

Tror ikke at hælene mine er det som jeg hadde vist bort først hvis jeg kunne velge. Men altså verden får bare tåle dem, eksponeringsterapi er bra, hva? (Går med bare hæler og hårete legger, med knekorte bukser, og gjør mitt.)

Denne tråden trenger bilder

"Det handler om å bli glad i seg selv som medfødt feilvare. I stedet for hele tiden å prøve å ligne på et glansbilde." Per Fugelli
sindrome er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 12-06-15, 14:53   #36
Input

Input sin avatar

Medlem siden: Aug 2010
Blogginnlegg: 159
Input har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av GinaK, her.

Er den ikke noe bra altså, den der babyfoot-sokken?

Det funker veldig bra på mine føtter i hvert fall.

Innanfor den er kvar av oss einsam,
og det skal vi alltid bli.
Input er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 12-06-15, 17:22   #37
nokon
Librocubicularist

nokon sin avatar

Standard

Opprinnelig lagt inn av GinaK, her.

Er den ikke noe bra altså, den der babyfoot-sokken? Jeg har ikke prøvd den men er ikke plaget med tørre heler heller.

Jeg bruker ansiktskrubben på føttene også, jeg. Og smører med bodylotion når jeg smører litt på kroppen ellers. Og bruker en Scoll fotfil innimellom. Det holder så jeg har stort sett myke heler.

Det er sikkert bra med Baby Feet for folk som tåler den. Min allergihud, derimot, not so much.

Ansiktsskrubb har eg ikkje prøvd. Takk for tips

The glass is refillable.
Gammel 12-06-15, 18:27   #38
slaraffen
litt gøy på håret

slaraffen sin avatar

Medlem siden: Jun 2007
slaraffen er virkelig godt liktslaraffen er virkelig godt liktslaraffen er virkelig godt liktslaraffen er virkelig godt liktslaraffen er virkelig godt liktslaraffen er virkelig godt liktslaraffen er virkelig godt liktslaraffen er virkelig godt liktslaraffen er virkelig godt likt
Standard

Hva med sandaler med hælkappe? Hælen vises jo stort sett bare når skoen vipper opp bak? Da får man i alle fall luftet tærne og også sørget for at hælene får litt frisk luft?
Sånne, altså:

Gammel 12-06-15, 18:29   #39
Candy Darling
Prettiest mess ever seen

Candy Darling sin avatar

Hvor: Under ground
Blogginnlegg: 50
Candy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Gewohl er den aller beste fotkremen jeg noensinne har brukt, men jeg klarer jo ikke å komme meg innom en fotterapeut i åpningstiden. Men nå ser jeg at de har fått norsk nettbutikk! Jeg finner ikke helt den jeg har brukt før, men skal uansett bestille og prøve. Hvis jeg filer med elektrisk fotfil og smører med denne hver eneste dag, er det ikke så ille.

Men de som snakker om å file litt en gang i uken, har problem på en helt annen skala, altså. Jeg må file hver eneste dag hvis det skal funke, hvis jeg ikke bruker Gewohl.

Edit: nei, for pokker! Det er ikke nettbutikk, bare reklameside! Men her har de en som ligner: http://banda.no/nettbutikk/index.php...xtra-footcream

- No. 4 -

Sist redigert av Candy Darling : 12-06-15 kl 18:39.
Candy Darling er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 12-06-15, 18:30   #40
Candy Darling
Prettiest mess ever seen

Candy Darling sin avatar

Hvor: Under ground
Blogginnlegg: 50
Candy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Babyfeet er helt meningsløst på meg.

- No. 4 -
Candy Darling er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 21:03.