|
Mat og kosthold Kategori for barnemat, oppskrifter, drikkevarer og kosthold generelt. |
![]() |
|
Trådverktøy | Visningsmåter |
|
![]() |
#1 |
Bør lage seg en tittel selv
Medlem siden: Aug 2011
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Sv: Sliter dere med å finne mat alle liker?Tror kanskje løsningen kunne vært en fast ukesplan. Med faste fiskedager. MEN iom at jeg må jobbe hardt med at barna skal like fisk, og de liker forksjellige ting, og andre ting enn meg, så er det ENDA en del av problemet... |
![]() |
![]() |
![]() |
#2 |
Medlem siden: Mar 2008
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Sv: Sliter dere med å finne mat alle liker?
Fiskepinner kan du lage selv (jeg gjør ikke det, men vanskelig er det jo ikke) med fersk fisk. Da blir det mye sunnere. Jippi sine fiskefigurer har faktisk endel fisk i seg og de smaker langt bedre enn vanige fiskepinner. Meny har Jippi. Godt å dyppe i sweet and chilisaus. Mine to liker nesten ikke fiskepinner lenger etter at jeg begynte å kjøpe Jippi fiskefigurene i stedet. Steker dem i ovnen.
![]() |
#3 |
Endelig mamma
Medlem siden: May 2012
Hvor: Oslo
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() |
#4 |
Kontrollfrik
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Sammen med Richard
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Sv: Sliter dere med å finne mat alle liker?Hjemmelagede fiskepinner er utrolig godt, og enkelt også. Hjemmelagede fiskekaker er også veldig godt, skjønt jeg synes det er litt mer styr. Fiskepinnene kan du panere med nesten hva som helst. Sist laget jeg dem med knust Ritz. Ikke sunt, nei, men jeg fikk så lyst å prøve, og det fungerte veldig bra. |
![]() |
![]() |
![]() |
#5 |
Medlem siden: Mar 2011
Hvor: Trøndelag
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Sv: Sliter dere med å finne mat alle liker?Du har min sympati HI! |
![]() |
![]() |
![]() |
#6 |
I mål
|
Jeg er helt enig i dette, men jeg tror ikke barn lærer matglede og mathygge av kun å få servert favorittmaten. Jeg opplever ikke at så mange i tråden er strenge ift mat? De fleste påpeker at man ikke kan ha favorittmat hver dag og at de ønsker at barna smaker på det meste av det som serveres og at om de liker veldig lite jobber de gjerne med at de skal bli vant til nye ting. Jeg ser ikke hva som er så strengt med det. |
![]() |
![]() |
![]() |
#7 |
Medlem siden: Mar 2011
Hvor: Trøndelag
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Ja, dette er jeg enig i, og vi serverer ikke kun favorittmat, vi spiser variert og sunt, og det er vi voksne som bestemmer hva som er til middag . Men vi unngår altså maten de absolutt ikke liker, og gjør ikke noe poeng ut av smakinga dersom de ikke gjør det av seg selv. Resultatet er da ofte at de til slutt ønsker å smake. Velger å ta det med det gode heller enn med det onde. |
![]() |
![]() |
![]() |
#8 |
Sviiisj!!
|
Ja, selvfølgelig er det veldig trøblete! Det er jo ingen løsning på problemet, vi vet jo at det er trøblete!
![]() |
#9 |
Panzerekstremfeminist
|
For en som har hatt store problemer med kresenunge gjennom 13 år, er dette ganske irriterende lesning. Dette er virkelig ikke problemet. Jeg kjenner ganske mange etter hvert som har problemer med å få i barna sånn nogenlunde variert og sunn kost, og jeg vet ikke om noen hvor problemet er forårsaket av mangel på tilgang på variert mat. Hadde det bare vært så enkelt.
I myself have never been able to find out precisely what feminism is: I only know that people call me a feminist whenever I express sentiments that differentiate me from a doormat or a prostitute. Rebecca West |
![]() |
![]() |
![]() |
#10 |
Peppy!
|
Jepp. Vi som har barn med spiseutfordringer burde kanskje være flinkere til å svare i slike diskusjoner, for å spre kunnskap. Men det er lite fristende, for det kan være vanskelig å forstå for de som ikke har sett det på nært hold. (Og det skjønner jeg godt! Jeg sliter jo med å forstå at det ikke bare er manglende oppdragelse som gjør at barn ikke gjør som de blir bedt om, for eksempel. Selv om jeg har lært litt av å være på forum.) |
![]() |
![]() |
![]() |
|
|