Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Generell diskusjon

Beinmargsdonasjon - hvordan er nå det?

Generell diskusjon Forum for generell diskusjon av temaer som ikke passer inn under andre kategorier.

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 25-06-15, 01:58   #31
Nyx
Kan tituleres

Nyx sin avatar

Medlem siden: Nov 2010
Hvor: Østenfor sol og vestenfor måne
Nyx imponerer mange og er sikkert smartNyx imponerer mange og er sikkert smartNyx imponerer mange og er sikkert smartNyx imponerer mange og er sikkert smartNyx imponerer mange og er sikkert smartNyx imponerer mange og er sikkert smartNyx imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Sv: Beinmargsdonasjon - hvordan er nå det?

Jeg er selvfølgelig helt enig i at alle som kan, bør gi blod regelmessig. Men det finnes grunner som gjør at ikke alle har mulighet til det. Min tungepiercing diskvalifiserer meg, noen bor for langt unna en blodbank til at det er praktisk gjennomførbart, noen har arbeidssted og -tider som ikke lar seg kombinere med blodbankens åpningstider osv.
Og for alle oss, så er det greit at det nå åpnes for at vi likevel kan registreres i benmargsregisteret. Jeg kan f.eks. se for meg at det er lettere å akseptere noen timers reisevei for å donere direkte livreddende benmarg en liten håndfull ganger, enn å skulle gjøre det samme for å regelmessig gi blod.
For min egen del: Jeg tar selvfølgelig ut piercingen min, enten midlertidig eller permanent, hvis det er sånn at nettopp min benmarg kan redde noens liv. Det sitter dog lenger inne å ta den ut "bare" for å gi blod.

(Når det er sagt så venter jeg på tilbakemelding på om jeg kan gi blod så lenge piercingen er ute i minimum en måned før hver blodgiving! Hun jeg snakket med hos blodbanken kunne egentlig ikke se noen grunn til at det ikke skulle være ok, sa hun, men hun måtte sjekke om det stod noe i reglene om det.)

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 18:49.