|
|||||||
| HPs vevstove Forum for datasnakk. |
![]() |
|
|
Trådverktøy | Visningsmåter |
|
|
#1 |
|
Guardian of the galaxy
|
Lader til iPhone - kjøpe original eller kopi?Jeg trenger to nye ladere til iPhonen min.
|
|
|
#2 |
|
Har diplom
Medlem siden: Jun 2010
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: Lader til iPhone - kjøpe original eller kopi?Jeg bruker stort sett den originale hjemme, og uorginale andre steder. I bilen og på kontoret og sånt er det jo lite sannsynlig at jeg ikke er i nærheten mens den lader. Men jeg vet ikke hva som er lurt. |
|
|
|
|
|
#3 |
|
Bør lage seg en tittel selv
Medlem siden: Sep 2007
Sv: Lader til iPhone - kjøpe original eller kopi?Jeg har hørt at de uoriginale ødelegger laderuttaket på telefonen. |
|
|
|
|
|
#5 |
|
fri
|
Sv: Lader til iPhone - kjøpe original eller kopi?Det kan være feil med originale ladere også. Det viktigste er at man ikke bruker dem om man merker at de begynner å bli slitt. Så sjekk laderne jevnlig for tretthetsbrud. For eksempel hvis de blir "ruglete" i ledningene. |
|
|
|
|
|
#6 |
|
Librocubicularist
|
Sv: Lader til iPhone - kjøpe original eller kopi?CO sine er fine.
|
|
|
|
#7 |
|
Firebarnsmor
Medlem siden: Mar 2007
Sv: Lader til iPhone - kjøpe original eller kopi?Litt kupping, men innen samme gate: Vi har ledningsbrudd i Ipadladeren til niåringen og IPhonladeren til eldste. Kan man bare kjøpe selve ledningen? Siden den kan festes til den "klumpen"? Eller lønner det seg å kjøpe på CO, og da velge hele pakka uoriginalt?
|
|
|
#8 |
|
|
Sv: Lader til iPhone - kjøpe original eller kopi?
Du kan fint kjøpe en exibelkabel fra CO og sette i klumpen. |
|
|
|
|
|
#9 |
|
Har tro på forbedring
|
Sv: Lader til iPhone - kjøpe original eller kopi?Jeg har kjøpt på tiger og vært fornøyd med de også jeg. Vi har i tillegg noen kabler som er ekstra tykke og med "stoff" utenfor. De virker veldig stabile. Det som er ekstra pluss med dem er at de er laaaaange. (så man kan surfe og lade samtidlig om det er aktuelt)
|
|
|
#10 |
|
Medlem siden: Sep 2007
Sv: Lader til iPhone - kjøpe original eller kopi?Brodern og kona mener at de har fått ødelagt inngangen til iPhonene sine pga ikke-originale ledinger. (Den "nye" typen.) Er det bare tull? Vi trenger ladere, siden noen i familien min ikke klarer å ta vare på tingene sine. Så da er alle ute etter min lader. |
|
|
|
|
|
#12 |
|
Guardian of the galaxy
|
Sv: Lader til iPhone - kjøpe original eller kopi?Telefonen min funker ikke mens jeg lader med laderen jeg har på hytta. Det er en lader fra biltema, tror jeg.
|
|
|
#13 |
|
Firebarnsmor
Medlem siden: Mar 2007
Sv: Lader til iPhone - kjøpe original eller kopi?Jeg kjøpte rosa laderledning til Ipaden og turkis til IPhonen. Ikke testet enda, men alle er veldig fornøyde med fargene. Exibel var merket vi kjøpte.
|
|
|
#14 |
|
Medlem siden: Aug 2008
Hvor: Foran pc-en
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: Lader til iPhone - kjøpe original eller kopi?Uoriginale kjøpt hos kjente forhandlere, som Clas O, vil normalt sett være trygge. Fra Ebay, DX, krimskramsbutikker osv. bør man unngå.
|
|
|
#15 |
|
Annet at en del uoriginale ladere kan kjøre 230V inn i telefonen..... Les f.eks. http://www.vg.no/forbruker/teknologi...ge/a/10140910/
|
|
|
#16 |
|
Glamorøs
|
Der er det vel fremdeles ikke det at ladeporten blir ødelagt som er problemet. Artikkelen snakker også om piratladere, som jeg anser som noe helt annet enn ladere av et annet merke kjøpt i butikk i Norge.
|
|
|
#17 |
|
Var mer på tanke at de kan ødelegge telefonen ellers.
|
|
|
#18 |
|
Glamorøs
|
Sv: Lader til iPhone - kjøpe original eller kopi?Nei, jeg ville nok ikke kjøpt fra noen av de små rare mobilsjappene, det har du rett i. Jeg tenkte nok mest på de kjente merkene som selger ledninger og annet tilbehør.
|
|
|
#19 |
|
Bedreviter
|
Du kan godt kjøpe bare ledningen, enten original eller kopi.
Bare tull. |
|
|
|
|
|
#20 |
|
Medlem siden: Mar 2008
De har vi hatt. Fornøyd.
|
![]() |
|
|