|
|||||||
| Gremlis reise- og fremmedspråkforum Forum for diskusjon av reiser, reisemål, og fremmedspråk. |
![]() |
|
|
Trådverktøy | Visningsmåter |
|
|
#1 |
|
Bør lage seg en tittel selv
|
Danmark uten pass - krise or not?Vi skal til Danmark om tre uker, og jeg har ikke gyldig pass. Jada, jeg vet, jeg burde fikset det for lenge siden, så det er ikke nødvendig å si. Det jeg lurer på, er: Hvis jeg ikke rekker å fikse det, er det egentlig krise? Vi kjører og skal ikke ta båt, og jeg har aldri opplevd å bli avkrevd pass i Danmark. Jeg har ikke førerkort, for ordens skyld.
|
|
|
|
#2 |
|
Har diplom
Medlem siden: Jun 2010
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: Danmark uten pass - krise or not?Ikke krise. Har du noen annen legitimasjon? Bankkort med bilde eller noe? |
|
|
|
|
|
#3 |
|
Eppur si muove.
Medlem siden: Jan 2012
Sv: Danmark uten pass - krise or not?Vi har aldri hatt med pass til Danmark. Voksne har annen legitimasjon m/bilde og så har vi med fødselsattest på barna. Vi har aldri hatt behov for annet.
|
|
|
#4 |
|
|
Sv: Danmark uten pass - krise or not?Ja, bankkort med bilde har jeg. Nå ser jeg at jeg kanskje kan bestille time i Oslo selv om jeg ikke bor der, mitt lokale kontor hadde monsterkø og ikke timebestilling...
|
|
|
|
#5 |
|
Boler'o?
Medlem siden: Jan 2007
Hvor: The edge of glory
Sv: Danmark uten pass - krise or not?Bestill time, møt opp og få pass, men det går helt fint å reise til Danmark med annen bildelegitimasjon.
|
|
|
#6 |
|
Har diplom
Medlem siden: Jun 2010
Sv: Danmark uten pass - krise or not?Bankkort går helt sikkert fint, tror ikke jeg hadde giddet å styre med pass i pass-høysesongen. Jeg har aldri vist pass i Danmark tror jeg, og man trenger det vel heller ikke.
Fra Wikipedia. |
|
|
|
|
|
#7 |
|
|
Sv: Danmark uten pass - krise or not?Nei, det var noe med timingen. Men nå har jeg time i Oslo på torsdag, så da tar jeg den og ser om passet kommer frem i tide. Det skal ikke være nødvendig, nei.
|
|
|
|
#10 |
|
Erfaren
Medlem siden: Feb 2008
![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: Danmark uten pass - krise or not?Vi fløy fra Gardermoen til Aarhus tidligere i juni .medreisende hadde kun bankkort med bilde og tok ferge fra Hirtshals til Kristiansand hjem . Vi ble bare spurt om legitimasjon ikke pass . |
|
|
|
|
|
#11 |
|
|
Sv: Danmark uten pass - krise or not?Takk for svar! Da er jeg i hvert fall mer trygg på at det ikke er stress om jeg ikke får det i tide. Ungene gidder jeg ikke stresse med, men jeg må nå en gang ha det uansett og har utsatt det lenge, så da kan jeg like godt benytte en rolig torsdagsmorgen til å fikse det.
|
|
|
|
#12 |
|
|
Sv: Danmark uten pass - krise or not?Vi har vist pass en gang på danmarkstur. Det var da det var snakk om terrortrussel. Da ble folk uten pass holdt igjen en stund og det medførte masse styr. |
|
|
|
|
|
#13 |
|
|
Sv: Danmark uten pass - krise or not?Helsetrygdkort er bestilt, selv om jeg har lest her inne at en ikke trenger det heller i Danmark. Skader uansett ikke å ha papirene i orden, tenker jeg.
|
|
|
|
#15 |
|
Tja...
Medlem siden: Dec 2006
Sv: Danmark uten pass - krise or not?Da jeg var på tur med jobben til København tok vi båten ned og fly hjem og viste ikke passet på den turen.
|
|
|
|
#16 |
|
|
Sv: Danmark uten pass - krise or not?Jeg mener å huske at vi viste pass på båten sist, men mulig jeg husker feil. Uansett, nå er time bestilt og det er ikke noe stress, så selv om jeg ikke trenger det nå blir det greit å få fikset. Det kan jo hende jeg plutselig må reise et annet sted i løpet av høsten.
|
|
|
|
#17 |
|
Medlem siden: Feb 2009
Hvor: Midt på
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: Danmark uten pass - krise or not?Jeg måtte vise pass på Kastrup en gang, med Norwegian. Da var jeg glad for at guttungen hadde pass, for det var ikke noe kjære mor. Ikke noe terrorsituasjon da. |
|
|
|
|
|
#18 |
|
|
Sv: Danmark uten pass - krise or not?
Helsetrygdkort er innmari greit å ha i Danmark i alle fall om man trenger å oppsøke allmennlege.. |
|
|
|
|
|
#19 |
|
Medlem siden: Mar 2010
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: Danmark uten pass - krise or not?Vi tar med oss pass kun fordi mannen vurderer om vi skal kjøre over til Tyskland å hilse på vertsfamilien fra han var utvekslingsstudent.
|
|
|
#20 |
|
Erfaren nok
|
Sv: Danmark uten pass - krise or not?Var nettopp i Danmark, uten å vise passet en gang.
|
![]() |
|
|