Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Hjem og utstyr > Stikkas barneutstyrshjørne

En bra drikkeflaske til barn?

Stikkas barneutstyrshjørne Diskusjonsforum for utstyr til barn.

Svar

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 07-06-07, 12:29   #1
Tallulah
Glamorøs

Tallulah sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
Blogginnlegg: 641
Tallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

En bra drikkeflaske til barn?

I barnehagen til lille B skal vi ha med egen drikkeflaske om sommeren. I fjor hadde vi en fra Avent, men problemet med alle de plastflaskene er at de setter sånn smak på vannet.

Han har også hatt en metallflaske, men den kommer det ofte sånne hvite oksyderinger på innsiden av.

Finnes det noe som er lett å holde rent (dvs. ikke består av alt for mange deler) og som ikke setter smak på vannet eller oksiderer?

Tallulah er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 07-06-07, 12:33   #2
Che
Har tro på forbedring

Che sin avatar

Medlem siden: Oct 2006
Hvor: "Cuba"
Blogginnlegg: 293
Che har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: En bra drikkeflaske til barn?

Jeg har en liten imsdalsflaske i barnehagen jeg. Jeg har byttet ut drikketuten med en tut som det er på de store flaskene. - Så bytter jeg ut denne flasken i ny og ne. - Jeg er jo klar over at disse flaskene ikke er laget for gjenbruk akkurat.

Gammel 07-06-07, 12:34   #3
Selma
blid

Selma sin avatar

Selma er et glitrende lys på stjernehimmelenSelma er et glitrende lys på stjernehimmelenSelma er et glitrende lys på stjernehimmelenSelma er et glitrende lys på stjernehimmelenSelma er et glitrende lys på stjernehimmelenSelma er et glitrende lys på stjernehimmelenSelma er et glitrende lys på stjernehimmelenSelma er et glitrende lys på stjernehimmelenSelma er et glitrende lys på stjernehimmelenSelma er et glitrende lys på stjernehimmelenSelma er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Jeg synes Imsdal-flaskene er de som holder seg best. Enkle å rengjøre og de er tette. Dessuten finnes de jo i flere størrelser

Gammel 07-06-07, 12:36   #4
Tallulah
Glamorøs

Tallulah sin avatar

Tallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Det er sant, de setter jo ikke smak på vannet. Vet dere om de tåler oppvaskmaskin? Jeg vet at tuten gjør det, for de har vi ofte tatt vare på.

Gammel 07-06-07, 12:37   #5
Skilpadda
flisespikker

Skilpadda sin avatar

Hvor: Oslo
Blogginnlegg: 676
Skilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Vi har kjøpt flere "sportsflasker" - slike som er av tynt metall med drikketut av plast, ofte med et plastlokk over. Etter å ha prøvd ulike varianter, har vi blitt veldig fornøyde med en med Tweety-motiv som vi kjøpte på en sportsbutikk i Grensen. Den er litt stor, men veldig fin og solid; drikketuten er tett og lett å åpne og lukke, og lokket sitter godt fast oppå tuten. Vi kjører den i oppvaskmaskin stort sett hver dag, og den er dessuten lett å vaske for hånd, for når man skrur av plasttoppen, er åpningen i selve flasken stor.

(Poden mistet/glemte den i høst ved hytta barnehagen bruker på Ekeberg, så vi kjøpte en ny, men i vår fant de igjen den gamle, og den var like fin, så nå har vi to.)

Gammel 07-06-07, 12:53   #6
Fluke
Bør lage seg en tittel selv

Fluke sin avatar

Hvor: Rogaland
Fluke har et rykte de fleste bare kan drømme omFluke har et rykte de fleste bare kan drømme omFluke har et rykte de fleste bare kan drømme omFluke har et rykte de fleste bare kan drømme omFluke har et rykte de fleste bare kan drømme omFluke har et rykte de fleste bare kan drømme omFluke har et rykte de fleste bare kan drømme omFluke har et rykte de fleste bare kan drømme omFluke har et rykte de fleste bare kan drømme omFluke har et rykte de fleste bare kan drømme omFluke har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Jeg bruker imsdalflaske og bytter denne ut med jevne mellomrom.

Gammel 07-06-07, 13:24   #7
Beathe
thirtysomething

Beathe sin avatar

Beathe imponerer mange og er sikkert smartBeathe imponerer mange og er sikkert smartBeathe imponerer mange og er sikkert smartBeathe imponerer mange og er sikkert smartBeathe imponerer mange og er sikkert smartBeathe imponerer mange og er sikkert smartBeathe imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Opprinnelig lagt inn av glitterchick, her.

Det er sant, de setter jo ikke smak på vannet. Vet dere om de tåler oppvaskmaskin? Jeg vet at tuten gjør det, for de har vi ofte tatt vare på.

Her går Imsdalflaskene i maskinen stadig vekk

Beathe er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 07-06-07, 14:08   #8
Nabbe
Skrekkøgle

Nabbe sin avatar

Medlem siden: Jan 2007
Blogginnlegg: 26
Nabbe imponerer mange og er sikkert smartNabbe imponerer mange og er sikkert smartNabbe imponerer mange og er sikkert smartNabbe imponerer mange og er sikkert smartNabbe imponerer mange og er sikkert smartNabbe imponerer mange og er sikkert smartNabbe imponerer mange og er sikkert smartNabbe imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Vi bruker imsdalflasker, fordi jeg ble så møkk lei av alle disse nille-plastflaskene som ikke oppvaskkosten kommer neddi...

Nå har jeg bestilt to tupperware-flasker da, med ett lite rom i nederst for nøkler og penger. Genial, men dyyyr. 125 kr stk.

Nabbe er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 07-06-07, 21:48   #9
mehmet
Går stille i dørene

mehmet sin avatar

Hvor: Midt på, sånn cirka
mehmet imponerer mange og er sikkert smartmehmet imponerer mange og er sikkert smartmehmet imponerer mange og er sikkert smartmehmet imponerer mange og er sikkert smartmehmet imponerer mange og er sikkert smartmehmet imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Vi bruker også Imsdal - helst de små flaskene, men med tuten fra de store. Husk å ta av plastikkringen som blir igjen på flaska, ellers så lekker tuten dersom du bytter på den måten. Vi vasker også flaskene i maskina.

Det er forøvrig ganske ironisk at grunnen til at tutene på de små flaskene ble introdusert var at de skulle være bedre/lettere å drikke av for barn. Det er antakelig de dårligste tutene jeg vet om.

mehmet er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 07-06-07, 22:08   #10
daffy

daffy sin avatar

Blogginnlegg: 17
daffy er kulere enn de flestedaffy er kulere enn de flestedaffy er kulere enn de flestedaffy er kulere enn de flestedaffy er kulere enn de flestedaffy er kulere enn de flestedaffy er kulere enn de flestedaffy er kulere enn de flestedaffy er kulere enn de flestedaffy er kulere enn de flestedaffy er kulere enn de fleste
Standard

Opprinnelig lagt inn av mehmet, her.

Vi bruker også Imsdal - helst de små flaskene, men med tuten fra de store. Husk å ta av plastikkringen som blir igjen på flaska, ellers så lekker tuten dersom du bytter på den måten. Vi vasker også flaskene i maskina.

Det er forøvrig ganske ironisk at grunnen til at tutene på de små flaskene ble introdusert var at de skulle være bedre/lettere å drikke av for barn. Det er antakelig de dårligste tutene jeg vet om.

Da går jeg til innkjøp av Imsdalflasker i morgen - takk for tips alle sammen!

daffy er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 07-06-07, 23:03   #11
Nabbe
Skrekkøgle

Nabbe sin avatar

Medlem siden: Jan 2007
Blogginnlegg: 26
Nabbe imponerer mange og er sikkert smartNabbe imponerer mange og er sikkert smartNabbe imponerer mange og er sikkert smartNabbe imponerer mange og er sikkert smartNabbe imponerer mange og er sikkert smartNabbe imponerer mange og er sikkert smartNabbe imponerer mange og er sikkert smartNabbe imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Ja, de er teite.

Nabbe er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 07-06-07, 23:12   #12
My
Semiaktiv

My sin avatar

Hvor: Trondheim
My har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Jenta mi har ei sigg-flaske. Har aldri vært borti at den har oksidert jeg, men kanskje det kan ha noe med det kjemiske innholdet i vannet å gjøre?

Sist redigert av My : 07-06-07 kl 23:23.
My er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 07-06-07, 23:16   #13
Veronal
Etylbarbital

Veronal sin avatar

Veronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Siggflaskene er veldig bra! http://www.sigg.ch/

Imsdalflasker blir deformerte i åpningen etter en/et par tur(er) i oppvaskmaskinen.

Gammel 07-06-07, 23:23   #14
Tallulah
Glamorøs

Tallulah sin avatar

Standard

Hva er det som er teit med dem? Jeg liker dem jeg. De andre er kjempevanskelige å åpne for barn, og lar man vær å lukke dem lekker de jo.

Gammel 07-06-07, 23:26   #15
Stikka
...

Stikka sin avatar

Stikka er et glitrende lys på stjernehimmelenStikka er et glitrende lys på stjernehimmelenStikka er et glitrende lys på stjernehimmelenStikka er et glitrende lys på stjernehimmelenStikka er et glitrende lys på stjernehimmelenStikka er et glitrende lys på stjernehimmelenStikka er et glitrende lys på stjernehimmelenStikka er et glitrende lys på stjernehimmelenStikka er et glitrende lys på stjernehimmelenStikka er et glitrende lys på stjernehimmelenStikka er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Vi har Nike-flasker både små og store. Har ikke smakt på vannet fra den lille flasken, men den store setter ikke smak på vannet i hvertfall.

Gammel 07-06-07, 23:31   #16
mehmet
Går stille i dørene

mehmet sin avatar

Hvor: Midt på, sånn cirka
mehmet imponerer mange og er sikkert smartmehmet imponerer mange og er sikkert smartmehmet imponerer mange og er sikkert smartmehmet imponerer mange og er sikkert smartmehmet imponerer mange og er sikkert smartmehmet imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Opprinnelig lagt inn av glitterchick, her.

Hva er det som er teit med dem? Jeg liker dem jeg. De andre er kjempevanskelige å åpne for barn, og lar man vær å lukke dem lekker de jo.

Min erfaring er at mine egne og mine venners barn synes det er ganske lett både å åpne og lukke de "originale". Derimot er det lett at de nye tutene lekker fordi lokket sitter løst på, og i tillegg er det mer kronglete å drikke av fordi lokket kommer i veien.

mehmet er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 07-06-07, 23:32   #17
Tallulah
Glamorøs

Tallulah sin avatar

Standard

og i tillegg er det mer kronglete å drikke av fordi lokket kommer i veien.

Det
er jeg enig med deg i! Jeg så forresten mange Imsdal-flasker i barnehagen i dag, så jeg regner med at jeg tar emd en slik i første omgang. Får be dem si i fra om den blir deformert i vaskemaskinen, så kan vi evt. investere i noe dyrere.

Gammel 07-06-07, 23:44   #18
m|nken

m|nken imponerer mange og er sikkert smartm|nken imponerer mange og er sikkert smartm|nken imponerer mange og er sikkert smartm|nken imponerer mange og er sikkert smartm|nken imponerer mange og er sikkert smartm|nken imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Jeg vil anbefale Nalgene.

Bilde.

Nalgene – N-Gen Bottle
Flaskene i polykarbonat tåler ekstreme temperaturer ( +/-135 grader). Perfekt for kalde og varme drikker og som varmeflaske i soveposen. Korken er festet til flasken, og kan hektes på en karabin i hoftebeltet. Kommer med to åpninger, liten og stor. Litermål på siden. Lekkasjesikker og nærmest uknuselige. Ingen lukt eller smak av plast. Suverene flasker til på skole, trening, turer og ekspedisjoner. Nalgene har også et vidt spekter av tilbehør til flaskene, reisesett og hydrasjonsutstyr

http://www.aktivfritid.no/product_in...products_id=34

Finnes i mange forskjellige størrelser og setter absolutt ikke smak på vannet. Tåler dessuten røff behandling og er uknuselig.

Mer informasjon her.

m|nken er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 08-06-07, 00:08   #19
My
Semiaktiv

My sin avatar

Hvor: Trondheim
My har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av m|nken, her.

Jeg vil anbefale Nalgene.

Bilde.

Nalgene – N-Gen Bottle
Flaskene i polykarbonat tåler ekstreme temperaturer ( +/-135 grader). Perfekt for kalde og varme drikker og som varmeflaske i soveposen. Korken er festet til flasken, og kan hektes på en karabin i hoftebeltet. Kommer med to åpninger, liten og stor. Litermål på siden. Lekkasjesikker og nærmest uknuselige. Ingen lukt eller smak av plast. Suverene flasker til på skole, trening, turer og ekspedisjoner. Nalgene har også et vidt spekter av tilbehør til flaskene, reisesett og hydrasjonsutstyr

http://www.aktivfritid.no/product_in...products_id=34

Finnes i mange forskjellige størrelser og setter absolutt ikke smak på vannet. Tåler dessuten røff behandling og er uknuselig.

Mer informasjon her.

Ja, denne kan jeg også anbefale, har den ikke til ungen, men har et par selv, av den "voksne" utgaven, som jeg bruker til tur og trening. De er helt supre!

Gammel 08-06-07, 00:14   #20
Tallulah
Glamorøs

Tallulah sin avatar

Standard

Den Nalgenflaska virket veldig bra! Det er jo så utrolig ekkelt med plastsmak på vannet, men jeg liker at flaska er gjennomsiktig så jeg kan se om den er vasket skikkelig.

Selges de andre steder enn nett?

Sist redigert av Tallulah : 08-06-07 kl 00:22.
Svar

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 18:44.