Sv: Farge på vegger i gangen
Morgendis s1500-n har jeg "overalt" hjemme der jeg ikke har det grått. Den ser så og si hvit ut, og er nydelig som kontrast til Matrix S6000-N (som er en nesten svart gråfarge som nok er veldig lik skiferfarge, i hvert fall ikke lysere). Vi fikk den anbefalt av interiørgutta våre som beskrev den som verdens mest universelle lyse farge som går til alt og kræsjer med minimalt - og jeg synes det stemmer.
Men da ville jeg tatt alt i den fargen - både vegger, tak og listverk - det er utrolig fint å ha alt i samme farge, og veldig undervurdert som effekt* - da slipper man å tenke på hva som passer til, og istedet leke litt med blankegraden. Matte vegger, blanke karmer og halvblankt tak feks. Vi har gjort det på begge barnas soverom, som har panel på vegger og tak - og alt i S1500-N bare med forskjellig blankegrad. (Og så har de hver sin selvvalgte kontrastfarge i sovealkoven, hhv knall turkis og korall. Fordelen er at man da kan endre fargene på en helg og vips ha "nytt" rom, og det er veldig populært.)
*) Jeg trodde feks de var fulle som ville male vinduer og lister i samme mørke Matrix-farge som veggene i spisestuen - for selvsagt måtte vinduets lister og karmer da være lyse? Men jeg stolte på dem, og de hadde rett.)
Sist redigert av Miss Norway : 06-07-15 kl 16:30.
|