Sv: Bolig mellom Malaga og Marbella
Lyst til å oppsummere denne tråden.
Flott ferie! Føler virkelig vi har fått sett og gjort mye. Har vel kanskje likevel konkludert med at vi er mer italienere enn spanjoler.
Bodde som nevnt på Miraflores, det var et flott område, men minuspoeng til booking.com for ikke å opplyse om hvilken del de leide ut på. Vi endte på Parque Miraflores, og det hadde fin utsikt, god standard, stor terrasse, flott basseng, men det samsvarte ikke med bildene, som viste helt andre områder vi ikke hadde tilgang til. Og vi kjørte til alt. Det siste der var nok vår egen feil, dårlig research. Men det var langt til butikk, spisesteder og ihvertfall til by/ småsteder. Det ble mye kjøring. Men det gikk helt greit. En del av stedene kunne vi nok gått til hvis det ikke var for varmen.
Været: Mellom 25-35. Helt fint. Andre uka ble det veldig høy luftfuktighet, utrolig klamt. Og flere av dagene var det så mye tåke at sola aldri kom fram. På søndag var sikten på stranden i Riviera knapt hundre meter.
Vi bodde et par dager på hotell i Sevilla. Fantastisk by! 45 grader, kvelende hett, men det gikk, vi visste at det var varmt der. En utrolig vakker by!
Ronda var også fin, men mye større enn jeg hadde sett for meg. Mijas Pueblo var turist-usjarmerende. I Cala de Mijas fant vi overhodet ingen steder å spise som fristet.
Derimot likte vi godt Malaga. En fin gamleby. Marbella også, men helt annerledes. Mer turistifisert, men forsåvidt koselig gamleby.
Gibraltar var en stor opplevelse! Fantastisk. Det smarteste vi gjorde var å leie en fyr til å kjøre oss rundt i tre timer. Stor, stor opplevelse!
Marokko droppet vi pga pris. Kjipt, men et valg vi tok.
Av strender prøvde vi bare Fuengirola-stranden (var aldri inni i byen), og den var fin og egentlig ikke overbefolket. Var også på Las Chapas. Likte den også, men en helt annen type strand. Jeg la meg på Playa Riviera en dag jeg ikke hadde bil fordi mann og unger var i badeland. Tett tåke, men jeg koste meg jeg.
Det var skuffende at vi ikke fant andre restauranter i gåavstand enn de som lå i shabby bygninger langs A7. Til gjengjeld viste noen av dem seg å ha god mat. Da Vinci og Dona Lola var bra. En indisk som het noe med Korma var også god. Ellers likte vi nok best å spise på koselige steder inne i Malaga. Spiste også en del i Marbella om kveldene, men som sagt mye turistopplegg der.
I Fuengiola, langs stranden, lå en libanesisk som het... pokker, hva var nå det igjen? Men de hadde fantasisk mat!! Fantasisk!! Nam! GÅ DIT!
En fin ferie, på alle måter, men prøver nok noe nytt neste år. 
|