|
Generell diskusjon Forum for generell diskusjon av temaer som ikke passer inn under andre kategorier. |
![]() |
|
Trådverktøy | Visningsmåter |
![]() |
#1 |
Bør lage seg en tittel selv
Medlem siden: Aug 2011
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Mat på hytteturHvordan gjør dere/tenker dere om innkjøp og matlaging på hytteturer? Hvis dere er bedt til noen på hyttetur, er det da sånn at vertskapet kjøper og lager inn maten alle dagene? Hva med frokost, lunsj og drikkevarer på kveldene? Og hvis dere ber folk selv - orger dere da alt? |
![]() |
![]() |
![]() |
#3 |
En skrue løs
Medlem siden: Dec 2007
Hvor: I nord
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Sv: mat på hytteturVi pleier å enes på forhånd. Enten at vi handler sammen og spleiser eller blir enige om at noen tar med pålegg og brød, noen fikser middag og noen kjøper godis og drikke.
![]() |
#4 |
ekstremt trøtt
|
![]() Sv: mat på hytteturNår jeg inviterer uten å si noe om mat og drikke så regner jeg med at jeg tar alt, men jeg har enda ikke opplevd at noen kommer helt tomhendt (selv om jeg oppriktig mener det når jeg sier at det ikke var nødvendig). Andre ganger inviterer jeg og spør om de kan ta med seg x, y og z. Blir jeg invitert så spør jeg hva jeg skal ta med og får som regel svar. Da tar jeg med det pluss litt til.
![]() |
#5 |
Hertuginne
|
![]() Sv: mat på hytteturHos oss er det sånn at vi inviterer og står for maten, og så hender det at gjestene tar med drikke eller godis eller annet de finner for godt (men de som har sett innhold i vinkjøleskap og godteskap lar gjerne være
![]() |
#6 |
Hertuginne
|
![]() Sv: mat på hytteturVi setter for øvrig pris på at gjester spør om det er noe de skal ta med, eller om de hjelper til med middag eller oppvask, men det er ikke noe jeg forventer.
![]() |
#7 |
Kontrollfrik
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Sammen med Richard
![]() Sv: Mat på hytteturSofaputer? |
![]() |
![]() |
![]() |
#8 |
Prettiest mess ever seen
|
![]() Sv: Mat på hytteturVi ber gjerne gjestene om å fikse mat en av dagene, men jeg har av en eller annen grunn nesten bare venner som elsker å lage mat. Hvis man er der lenger enn en helg synes det i hvert fall det er naturlig å dele på det.
![]() |
#9 |
Hertuginne
|
![]() Sv: Mat på hyttetur
Neida, han kjenner oss godt nok til at han visste vi ville ta det helt greit. Nå i sommer omorganiserte han kjøkkenskuffer og kastet mat som var gått ut på dato. Lot meg ikke stresse av det heller, selv om jeg har brukt noen dager på å forstå hvor ting er. (Det var endring til det bedre, hvis ikke hadde jeg nok ikke tatt det like rolig. )
![]() |
#10 |
Kontrollfrik
Hvor: Sammen med Richard
![]() Sv: Mat på hyttetur |
![]() |
![]() |
![]() |
#11 |
Tja...
Medlem siden: Dec 2006
![]() Sv: Mat på hytteturHadde tatt med rundstykker og pålegg og jucie sånn at det dekket godt opp for oss 4 pluss laget med en form med lasagne og evt en kake/potetgull/brus.
![]() |
#12 |
Tittel og tittel....
|
![]() Sv: Mat på hytteturJeg ville spurt om hva jeg skulle tatt med. Om svaret var at de fikset det, så ville jeg tatt med litt snacks og kanskje en flaske vin om jeg visste at det var noe vertskapet satte pris på. Jeg kunne også slått til og bakt en kake.
Men sier du i fra om at du tar dette med? Jeg som vert ville iallefall satt pris på å få vite det om jeg egentlig hadde tenkt at jeg skulle stå for maten.
![]() |
#13 |
Panzerekstremfeminist
|
![]() Sv: Mat på hytteturVi har så lite kjøleskap at jeg må ha oversikt over hva som skal inn i det, derfor synes jeg det er best om folk spør og ikke dukker opp med masse greier jeg kanskje ikke har plass til. Jeg har faste sommergjester som pleier å bli i tre- fire dager,not da handler jeg inn også spleiser vi litt på maten underveis.
I myself have never been able to find out precisely what feminism is: I only know that people call me a feminist whenever I express sentiments that differentiate me from a doormat or a prostitute. Rebecca West |
![]() |
![]() |
![]() |
#14 |
Erfaren nok
|
![]() Sv: Mat på hytteturVi avtaler vel bare dette ut i fra turen vi skal på, til hvem og med hvem. Men det er iallfall noe vi har dialog på, ikke bare tar med liksom (eller ikke tar med).
![]() |
#15 |
Type R ;)
Hvor: Nord
![]() Sv: mat på hytteturNår vi er på hyttetur ilag med et vennepar(ingen av oss har hytte men mann sin jobb har firmahytte vi har brukt å leie, da betaler vi leia av hytta som er 200 kr for en helg ) så bruker jeg og min venninne og handle ilag før vi drar. Så deler vi det på 2. bruker å ta med drikkevarer begge par om vi skal ha noe,da alle er sære hehe. så o vi mangler noe eller ikke finner ut hva vi skal ha til middag alle dager så drar vi på butikken alle eller noen og handlere det vi skal ha og deler regningen på 2
![]() |
#16 |
Off the map.
|
![]() Sv: Mat på hytteturVi inviterer og står i utgangspunktet for maten, men kan godt be de ta med noe vi enten ikke fikk plass til selv eller vi har glemt å kjøpe.
![]() |
#17 |
Yes, we can!!
|
Haha, det hadde ikke jeg turd! Etter forvirringen det skapte da jeg kom i skade for å henge gryteklutene på gryeklutknaggen i stedet for på å la dem ligge på benken så har jeg vært forsiktig med andre endringer enn støvsuging og forsiktig rydding av ting på kjøkkenbenken.
![]() |
#18 |
Hertuginne
|
![]() |
#19 |
Aktiv
Medlem siden: Jun 2012
![]() ![]() |
![]() Sv: Mat på hytteturDet kommer jo litt an på hytte"formen", tenker jeg. Hvis vi er på hytta i gokk, hvor man må bære alt inn på ryggen, så tenker jeg at "regelen" er at alle tar med seg det de spiser og drikker selv. Så avtaler man eventuelt å lage middag hver sin dag. Det er iallfall det jeg praktiserer hvis jeg skal besøke noen på hytte som ligger langt fra allfarvei, eller hvis noen skal besøke oss. |
![]() |
![]() |
![]() |
#20 |
Bør lage seg en tittel selv
Medlem siden: Aug 2011
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Sv: Mat på hytteturVi hadde gjester i 3 dager som ikke spurte på forhånd og hadde heller ikke med noe. Det blir egentlig veldig dyrt.... og jeg synes det er litt rart at man ikke tilbyr noe annet enn å være med i butikken den ene dagen og kun kjøpe inn litt øl til seg selv, for det var jo mye i kjøleskapet vårt som de sa..... |
![]() |
![]() |
![]() |
|
|