|
Interiørhjørnet Alt som har med interiør å gjøre. Spørsmål, tips, deling av egne lure eller fine løsninger mm. |
![]() |
|
Trådverktøy | Visningsmåter |
![]() |
#1 |
Stressa før
Medlem siden: Sep 2011
![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Hjelp til nytt spisebord og stoler?Jeg har lenge ønsket meg ny spisestue, og har nå uventet fått en slump penger som jeg ønsker å bruke på nettopp dette. Dagens spisestue er syrebeiset (lakket?) furu, med ovalt bord. Kjøpt i 2001.
![]() |
#2 |
ej ikke møjkets heije
|
![]() Sv: Hjelp til nytt spisebord og stoler?Hva definerer du som luksusklassen?
![]() |
![]() |
#3 |
Stressa før
![]() Sv: Hjelp til nytt spisebord og stoler?Det bordet så ut til å være akkurat det jeg leter etter. Dagens bord har to ileggsplater, som må hentes opp fra kjelleren ved behov. At alt ligger i bordet, er ideelt.
![]() |
#4 |
ej ikke møjkets heije
|
![]() Sv: Hjelp til nytt spisebord og stoler?Vi kjøpte vårt bord på en møbelbutikk i Møllergata (i Oslo), men det er mulig å bestille på fra Borgen Møbler i Larvik. Og avhengig av hvor langt unna du bor, så leverer de gratis (de leverer gratis i Oslo for eksempel).
![]() |
![]() |
#5 |
ej ikke møjkets heije
|
![]() Sv: Hjelp til nytt spisebord og stoler?Jeg liker også at bordet er 1 meter bredt. Da blir det ikke så trangt med tallerker og alle kjelene på bordet.
![]() |
![]() |
#6 |
Stressa før
![]() Sv: Hjelp til nytt spisebord og stoler?Nei, det var ikke gratis. Men jeg bytter ikke bord så ofte, og vil heller kjøpe noe som fungerer godt og er tidløst, enn å kjøpe noe billig som jeg går fort lei av.
![]() |
#7 |
navnet sjemmer ingen
Medlem siden: Sep 2006
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Sv: Hjelp til nytt spisebord og stoler?Vi har hatt vårt skovby i ti år nå. Kjøpte det til 25%. Også veldig nøgd m en meter bredde. |
![]() |
![]() |
![]() |
#8 |
Superduperaktiv
Medlem siden: Sep 2008
![]() ![]() ![]() |
![]() Sv: Hjelp til nytt spisebord og stoler?Vi har Norden spisebord fra IKEA i heltre bjørk og det er helt supert. Vi har det lille bordet så jeg vet ikke hvor mange det er plass til rundt det store, men jeg tror det oppfyller kravene dine. |
![]() |
![]() |
![]() |
#9 |
audio, video, disco
Medlem siden: Sep 2007
![]() Sv: Hjelp til nytt spisebord og stoler?Hadde kjøpt Skovby om vi skulle hatt nytt bord.
![]() |
#10 |
Bør lage seg en tittel selv
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Viken
![]() Sv: Hjelp til nytt spisebord og stoler?Vi har også det fra Skovby, og er veldig fornøyde. Vi har totalt 6 ileggsplater (3av de må oppbevares utenom bordet), bruker vel stort sett 4, har brukt alle 6 ved en anledning eller to.
To søte germini 05~07 Sist redigert av Gerbera : 17-07-15 kl 22:50. |
![]() |
![]() |
![]() |
#11 |
navnet sjemmer ingen
![]() Sv: Hjelp til nytt spisebord og stoler?Eneste jeg hadde gjort om jeg hadde valgt på nytt var å ha hvitt bord. |
![]() |
![]() |
![]() |
#12 |
Javel
|
![]() Sv: Hjelp til nytt spisebord og stoler?Vi har også det Skovbybordet og er kjempefornøyde. Har alle seks illeggsplatene. Har heller ikke blitt enige om stoler, så her er det de gamle furustolene enda.
![]() |
#13 |
Usedvanlig begavet
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Telemark
![]() Sv: Hjelp til nytt spisebord og stoler?
![]() |
#14 |
Stressa før
![]() Sv: Hjelp til nytt spisebord og stoler?Tusen takk for gode tips! Jeg likte Skovby veldig godt på bildet, og dro på nærmeste Bohus for å kikke. Bordet er fantastisk flott, men litt for stilrent for vår stue. I tillegg er seksjonene som er i samme serie veldig design-preget, og igjen ikke for vår stue.
![]() |
#15 |
Medlem siden: Jul 2009
Hvor: Sunnmøre!
![]() Sv: Hjelp til nytt spisebord og stoler?skovby så ikke dumt ut, men en annen prisklasse enn vårt, helt klart. Vårt skal byttes ut om.... en god del år. (definisjonen var liksom "når vi er ferdige med små unger som lager så mye hakk i det", og nå er jo eldtse relativt over, og yngste følger om noen, men så er det lille i magen, så det blir en del år til.)
![]() |
#16 |
Stressa før
![]() Sv: Hjelp til nytt spisebord og stoler?Ja, jeg håper vi er forbi den verste perioden når det gjelder sånt. Våre bord har levd med oss siden eldstemann var ett-åring, og det bærer det preg av.
![]() |
#17 |
ej ikke møjkets heije
|
![]() Sv: Hjelp til nytt spisebord og stoler?Det var derfor vi følte at vi kunne "investere" i et dyrt bord i fjor. Da gikk begge på skolen, og umotivert herping er det slutt på. Og så legger vi på en gigantisk plastduk når vi får gjester som er litt yngre.
![]() |
![]() |
#18 |
Medlem siden: Jul 2009
Hvor: Sunnmøre!
![]() Sv: Hjelp til nytt spisebord og stoler?Vi skal vel frem med voksduk som hverdagsduken på spisebordet igjen neste sommer vi. (alle måltider spises ved det bordet så fra "spise selv" og noen år fremover er voksduk fint.)
![]() |
#19 |
navnet sjemmer ingen
![]() Sv: Hjelp til nytt spisebord og stoler?Jeg er av en annen oppfatning. Møbler er til for å brukes og blir bare vakrere med årene. Å dekke til med duk for å spare bordet blir absurd for meg. Hva sparer man til? Livet er her og nå. Vårt bord er ca ti år og på ingen måte herpet. Dog er det heller ikke usynlig at det bor fire barn her. |
![]() |
![]() |
![]() |
#20 |
Medlem siden: Jun 2009
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Sv: Hjelp til nytt spisebord og stoler?Vi kjøpte det bordet vi ønsket oss da misten var 2 år gammel. Orket ikke vente til ungene blir store. I går var det fem gutter i alderen 3,5 til 8 år på middag hos oss, og da nytter det ikke å være nervøs for bordplata |
![]() |
![]() |
![]() |
|
|