|
Hjem og utstyr Hus, hage, utstyr, design mm. |
![]() |
|
Trådverktøy | Visningsmåter |
![]() |
#1 |
fri
|
![]() Husbygging: Lukestørrelse i knevegg og ventilasjonJeg skal bygge hus etter ny standard (tek 10?), og i andreetasje er det knevegger som jeg tenkte å kunne utnytte som bodplass slik jeg har der jeg bor nå. Sist redigert av LaBanga : 17-07-15 kl 12:56. |
![]() |
![]() |
![]() |
#2 |
etterpåklokest
|
![]() Sv: Husbygging: Lukestørrelse i knevegg og ventilasjonMeglere forstår seg sjeldent på hus. |
![]() |
![]() |
![]() |
#3 |
Guardian of the galaxy
|
![]() Sv: Husbygging: Lukestørrelse i knevegg og ventilasjonVi har satt inn luker/minidører i kneveggene som har hele kneveggenshøyde. Ingen nevnte noe om at det var dumt for ventilasjonen.
![]() |
#5 |
etterpåklokest
|
![]() Sv: Husbygging: Lukestørrelse i knevegg og ventilasjonDet er mulig det går noen ventilasjonsrør bak der, men de tar sannsynligvis ikke veldig stor plass. Det ser du jo uansett når du åpner veggen. |
![]() |
![]() |
![]() |
#6 |
fri
|
![]() Sv: Husbygging: Lukestørrelse i knevegg og ventilasjonJeg spurte om ventilasjonsrørene lå i kneveggene, men det gjør de ikke. De går i taket/loftet. Som forøvrig også hadde like liten luke. |
![]() |
![]() |
![]() |
#9 |
stille
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Tønsberg
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Sv: Husbygging: Lukestørrelse i knevegg og ventilasjonDet er bare en inspeksjonsluke, bare for å kunne stikke hodet inn for å sjekke(vi har en sånn i taket ... |
![]() |
![]() |
![]() |
#10 |
fri
|
![]() Sv: Husbygging: Lukestørrelse i knevegg og ventilasjonJa, vet man får større, har jo det her. Men megleren sa jeg ikke kunne sette inn større pga ventilasjonen, og det er det jeg ikke skjønner. Men nå har jeg avtalt møte med megler for å vite mer om litt over en uka, så håper jeg får vite mer da. |
![]() |
![]() |
![]() |
#11 |
stille
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Tønsberg
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Sv: Husbygging: Lukestørrelse i knevegg og ventilasjonDe jeg kjenner som har det, hadde friskluftsanlegg med gjenvinning, og det ble aldri sagt at det ikke kunne være.
![]() |
#12 |
fri
|
![]() Sv: Husbygging: Lukestørrelse i knevegg og ventilasjonNei, jeg mistenker og håper at det er megler som suller og at jeg kan ha normale dører inn der. Hvis ikke så må jeg finne ut av hvordan jeg kan omgå det. For det er ikke nok bodplass ellers. |
![]() |
![]() |
![]() |
#13 |
fri
|
![]() Sv: Husbygging: Lukestørrelse i knevegg og ventilasjonHar nå snakket med megleren, og jeg fikk inntrykk av at det ikke var noe problem å sette inn større luker der det ikke var ventilasjonsutstyr. Og det ser hvertfall ut at det er tomt på den ene siden av kneveggen. Men da må de isolere mer enn planlagt for å kunne bruke det til oppbevaring. Så da ser det ut til å kunne løse seg. |
![]() |
![]() |
![]() |
|
|