|
|||||||
| Mat og kosthold Kategori for barnemat, oppskrifter, drikkevarer og kosthold generelt. |
![]() |
|
|
Trådverktøy | Visningsmåter |
|
|
#1 |
|
villende
|
Hva er yndlingsgrønnsaken din, og hvordan bruker du den?Jeg er vokst opp som vegetarianer, og har derfor alltid brukt mye grønnsaker. Men jeg har holdt meg mye til de grønnsakene jeg kjenner godt. Nå i sommer har jeg eksperimentert mye mer, og sammen med de "samme, gamle" merker jeg at kjøtt og fisk blir mer og mer et tilbehør. Noe som jo, i et bærekraftig perspektiv, er veldig bra. |
|
|
|
|
|
#2 |
|
Glamorøs
|
Sv: Hva er yndlingsgrønnsaken din, og hvordan bruker du den?Avokado. Jeg spiser det ut av skallet med sitron og salt, moser det på brød og strør sesamfrø, salt og pepper over, lager guacamole, biter av det i salat eller jeg lager en "restemos". Det er som regel avokado, noen overmoden tomater, litt parmesan eller annen hard ost, kanskje litt løk og pinjekjerner, salt, pepper og et hvitløksfedd. Vzzzzzz! i blenderen, og kan brukes som tilbehør, dipp eller pålegg.
|
|
|
#3 |
|
navnet sjemmer ingen
Medlem siden: Sep 2006
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: Hva er yndlingsgrønnsaken din, og hvordan bruker du den?Jeg er veldig glad i rotmos. Når høsten kommer bugner butikkene av ulike rotfrukter som er supre å mose. Eller å steike. Eller å lage suppe av. |
|
|
|
|
|
#4 |
|
Off the map.
|
Sv: Hva er yndlingsgrønnsaken din, og hvordan bruker du den?Tomatbønner elsker mine unger, type Heinz på boks. Men er det særlig sunt? Innbiller meg det er mye sukker? Nært beslektet med ketchup? De får det relativt ofte, men har ikke tenkt på det som så veldig bra.
|
|
|
#5 |
|
Bør lage seg en tittel selv
|
Sv: Hva er yndlingsgrønnsaken din, og hvordan bruker du den?Løk. Løk i alle varianter. Gul, rød, hvit, purre, vår osv. Gressløk i omelett, vårløk i asiatiske woker, gul løk i omtrent alt jeg lager, rødløk med eddik i salater. Favoritten er vel Jamies bakte løk med bacon. |
|
|
|
|
|
#6 |
|
Kaldt hode, varmt hjerte!
|
Re: Hva er yndlingsgrønnsaken din, og hvordan bruker du den?Tror det må bli løk her og, eller sellerirot, eller skikkelig gode tomater eller mørkgrønn og slank slangeagurk.
|
|
|
#7 |
|
Slumrende Ullteppe
|
Sv: Hva er yndlingsgrønnsaken din, og hvordan bruker du den?Løk - i alle former og varianter. Åh hvor godt løk er!
|
|
|
#8 |
|
villende
|
Sv: Hva er yndlingsgrønnsaken din, og hvordan bruker du den?Jeg tåler ikke gul løk eller avokado, dessverre. Ellers hadde det stått på topp ti listen min, Eller, jeg tåler det i veldig små porsjoner. Men løksuppe eller guacamole utgår. Dessverre. |
|
|
|
|
|
#10 |
|
can-jur
|
Sv: Hva er yndlingsgrønnsaken din, og hvordan bruker du den?Blomkål.
|
|
|
|
#12 |
|
Søt og rar
|
Sv: Hva er yndlingsgrønnsaken din, og hvordan bruker du den?Jeg er også veldig glad i løk. I supper, rødløk i salat, vårløk i alt mulig, i lasagne og pasta osv.
|
|
|
#13 |
|
Tittel og tittel....
|
Sv: Hva er yndlingsgrønnsaken din, og hvordan bruker du den?Løk og blomkål. Jeg bruker løk i mye, og blomkål er godt både i wok, dampet, rå,gratinert.
|
|
|
|
#14 |
|
WF: BNBE
Medlem siden: Sep 2006
Sv: Hva er yndlingsgrønnsaken din, og hvordan bruker du den?Mine er avocado, søtpotet og brokkoli.
|
|
|
|
#15 |
|
ASD
Medlem siden: Mar 2010
Sv: Hva er yndlingsgrønnsaken din, og hvordan bruker du den?Butternut gresskar, også kalt flaske gresskar |
|
|
|
|
|
#16 |
|
fornyet
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Far out east
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: Hva er yndlingsgrønnsaken din, og hvordan bruker du den?Spinat. Svisjer det i kasserollen med olivenolje, hvitløk, salt, pepper og fersk sitron. Godt til nesten alt 🍜.
|
|
|
#17 |
|
finner ut av mye
|
Sv: Hva er yndlingsgrønnsaken din, og hvordan bruker du den?
Roasted broccoli and bacon er min favoritt.
|
|
|
#18 |
|
Bør lage seg en tittel selv
Medlem siden: Mar 2008
Sv: Hva er yndlingsgrønnsaken din, og hvordan bruker du den?Jeg vet ikke, men brokkoli er det vi spiser mest av og så sånne gode gulerøtter nå om sommeren.
|
|
|
#19 |
|
Kamerat Pære
Medlem siden: Jan 2009
Hvor: Barteby / Nordens Venezia
Sv: Hva er yndlingsgrønnsaken din, og hvordan bruker du den?Artiskokk, avokado og søtpotet!
|
|
|
#20 |
|
Eppur si muove.
Medlem siden: Jan 2012
Sv: Hva er yndlingsgrønnsaken din, og hvordan bruker du den?Aspargesbønner. Jeg koker dem 2 minutter og lar vannet renne av. Smelter smør og har i presset hvitløk og aspargesbønnene og bare freser raskt. Nam nam og ungene gafler innpå de også.
|
![]() |
|
|