|
Tinetoffs litteraturforum Litteraturdiskusjoner, bokanbefalinger, lesesirkel mm |
![]() |
|
Trådverktøy | Visningsmåter |
|
![]() |
#1 |
50 & somewhat fab
Medlem siden: Nov 2006
Hvor: Nordpå
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Sv: Ferdig med Ringenes herre. Hva nå da?Jeg er litt usikker - men jeg tror ikke de er verre enn Ringenes herre. Jeg hadde ingen betenkeligheter med å anbefale dem til Frøkna da hun var rundt 10, i hvert fall. (Vi fikk ikke tak i dem på norsk akkurat da hun var innstilt på å lese dem, så hun har ikke lest dem ennå.)
![]() |
#2 |
Bedreviter
|
![]() Sv: Ferdig med Ringenes herre. Hva nå da?
Nei, jeg ser at ingen av nettbokhandlene jeg vanligvis bruker fører dem. Mulig biblioteket har dem, da. |
![]() |
![]() |
![]() |
#3 |
50 & somewhat fab
Medlem siden: Nov 2006
Hvor: Nordpå
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Ja, det er bare der jeg har funnet dem.
![]() |
#4 |
Bedreviter
|
Jules Verne er selvsagt en mulighet. Det er det lenge siden jeg har lest selv også. Og da kommer jo Alexandre Dumas opp som et mulig alternativ også (av en eller annen grunn forbinder jeg dem alltid med hverandre), men mulig det er greit å vente et par år med akkurat Dumas ennå.
Hmm. Har jeg faktisk aldri hørt om. :googler: |
![]() |
![]() |
![]() |
#5 |
Bedreviter
|
Leser sønnen din PJ altså? Da tror jeg absolutt vi må i gang med dem, vi også. Litt kjipt for storesøsteren kanskje, siden disse er på hennes topp-liste også.
Hun leser ikke selv da; vi leser dem for henne. Jeg tror kanskje ikke Ulvehunden og dess like vil appellere til henne: litt for mye virkelighet og drama. Det skal helst ikke være historier med rot i sannhet, hvis de er skumle.
:googler mer: |
![]() |
![]() |
![]() |
#6 |
Mother of Dragons
|
Ja, han fikk se filmene som baserer seg på de to første bøkene og så har han lest de neste. Tok en pause mellom nr 4 og 5 og leser den siste nå for tiden.
![]() |
|
|