Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Fritid og hobby > Gremlis reise- og fremmedspråkforum

Hvilket nabolag ville du bodd i i New York?

Gremlis reise- og fremmedspråkforum Forum for diskusjon av reiser, reisemål, og fremmedspråk.

Svar

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 16-08-15, 22:36   #1
Toffskij
kamerat

Toffskij sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
Blogginnlegg: 694
Toffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Hvilket nabolag ville du bodd i i New York?

To voksne, to barn (10 og 12) en uke i mars (påskeferien, så klart).

“Do you find it easy to get drunk on words?"
"So easy that, to tell you the truth, I am seldom perfectly sober.”
(Dorothy L. Sayers, Gaudy Night)
Toffskij er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 16-08-15, 22:39   #2
007
© All rights reserved

007 sin avatar

Hvor: Vest
Blogginnlegg: 57
007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Hvilket nabolag ville du bodd i i New York?

Opprinnelig lagt inn av Toffskij, her.

To voksne, to barn (10 og 12) en uke i mars (påskeferien, så klart).

Vi skal også til NY i påsken, og siden vi har bestilt hotell enda henger jeg i tråden din.

007 er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 16-08-15, 22:40   #3
Tjorven
ej ikke møjkets heije

Tjorven sin avatar

Hvor: Oslo
Blogginnlegg: 183
Tjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Vi skal dit neste høstferie (ja, vi langtidsplanlegger ), og vi lurer på om vi skal bo i Williamsburg, Brooklyn.

Sist gang bodde vi på et helt ålreit Hiltonhotell rett ved siden av Macy's; et par kvartaler nedenfor Times Square. Det var veldig sentralt, om ikke annet.

Gammel 16-08-15, 22:46   #4
Tallulah
Glamorøs

Tallulah sin avatar

Blogginnlegg: 641
Tallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Jeg syns Williamsburg var ganske kjedelig og u-barnevennlig, selv for litt større barn. Det var rett og slett party central. Jeg ville bodd i Park Slope/Fort Greene eller Brooklyn Heights.

Tallulah er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 16-08-15, 22:49   #5
Toffskij
kamerat

Toffskij sin avatar

Toffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Jeg er mest på jakt etter strøk, ikke så mye spesifikke hoteller – jeg tipper vi kommer til å gå for å leie en leilighet. Ungene har ikke vært der før, så jeg tror nesten det må bli Manhattan, og så synes jeg det må være noe fint og gøy rett utenfor døra.

Gammel 16-08-15, 23:17   #6
Addison
Champagne til alt

Addison sin avatar

Medlem siden: May 2012
Hvor: Nedre Romerike
Addison er et glitrende lys på stjernehimmelenAddison er et glitrende lys på stjernehimmelenAddison er et glitrende lys på stjernehimmelenAddison er et glitrende lys på stjernehimmelenAddison er et glitrende lys på stjernehimmelenAddison er et glitrende lys på stjernehimmelenAddison er et glitrende lys på stjernehimmelenAddison er et glitrende lys på stjernehimmelenAddison er et glitrende lys på stjernehimmelenAddison er et glitrende lys på stjernehimmelenAddison er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Vi bodde i Brooklyn, Crown Heights, fikk veldig følelse av å bo der folk bor. Vi stortrivdes! Man må dog trives med å "pendle" med subway, for oss blir det en del av pakken. Vi leide via airbnb.

Gammel 16-08-15, 23:22   #7
Blånn
Bør lage seg en tittel selv

Blånn sin avatar

Medlem siden: Apr 2007
Blogginnlegg: 17
Blånn er kulere enn de flesteBlånn er kulere enn de flesteBlånn er kulere enn de flesteBlånn er kulere enn de flesteBlånn er kulere enn de flesteBlånn er kulere enn de flesteBlånn er kulere enn de flesteBlånn er kulere enn de flesteBlånn er kulere enn de flesteBlånn er kulere enn de flesteBlånn er kulere enn de fleste
Standard

Vi bodde på Manhattan da vi var der, men bodde da privat. Jeg hadde nok bodd der igjen selv om det var på hotell. Jeg digger Manhattan.

Behind every great man is a woman rolling her eyes.
-Jim Carrey-
Blånn er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 16-08-15, 23:26   #8
Tallulah
Glamorøs

Tallulah sin avatar

Tallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av Akseliane, her.

Vi bodde i Brooklyn, Crown Heights, fikk veldig følelse av å bo der folk bor. Vi stortrivdes! Man må dog trives med å "pendle" med subway, for oss blir det en del av pakken. Vi leide via airbnb.

Vi bodde i Bed Stuy og hadde samme følelse. Jeg trivdes godt, og det var en opplevelse av et nabolag jeg ikke ville vært foruten. Det er dog ikke noe jeg ville valgt for en kortere periode (vi var der i tre uker), for det er slitsomt å måtte ta banen bort derifra uansett hva man skal.

Gammel 16-08-15, 23:28   #9
millact

Medlem siden: Mar 2008
millact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtid
Standard

Selvsagt Manhattan, gjerne midtown rundt biblioteket og Bryant Park eller Upper west side.

Gammel 16-08-15, 23:29   #10
Skilpadda
flisespikker

Skilpadda sin avatar

Blogginnlegg: 676
Skilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Det er ganske lenge siden vi var der, men da bodde vi i Upper West Side - valgt fordi vi fant et (etter Manhattan-målestokk) veldig rimelig hotell der, men det var også et hyggelig område, med mange frokostkafeer og kort gangavstand til Central Park og blant annet Metropolitan Museum. Café Lalo, som er marginalt berømt fra You've Got Mail (som man jo godt kan se på forhånd) spiste vi frokost på flere ganger, og også Zabar's, som hadde veldig newyorkske bagels. Jeg hadde gjerne valgt det om igjen med barn. Særlig det å ha gangavstand til parken er fint.

Gammel 16-08-15, 23:32   #11
Skilpadda
flisespikker

Skilpadda sin avatar

Blogginnlegg: 676
Skilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av Akseliane, her.

Det er kult å ha en "autentisk" opplevelse, men jeg ser for meg at barn (og voksne) som er vant til å ta t-bane til sine daglige aktiviteter vil sette mindre pris på akkurat den delen av pakken, i alle fall hvis den tar en del tid. Selv om subwayen i New York er en litt annerledes opplevelse enn i Oslo, altså.

Gammel 17-08-15, 00:01   #12
MissS
Like blid!

MissS sin avatar

MissS er kulere enn de flesteMissS er kulere enn de flesteMissS er kulere enn de flesteMissS er kulere enn de flesteMissS er kulere enn de flesteMissS er kulere enn de flesteMissS er kulere enn de flesteMissS er kulere enn de flesteMissS er kulere enn de flesteMissS er kulere enn de flesteMissS er kulere enn de fleste
Standard

Opprinnelig lagt inn av Tallulah, her.

Jeg syns Williamsburg var ganske kjedelig og u-barnevennlig, selv for litt større barn. Det var rett og slett party central. Jeg ville bodd i Park Slope/Fort Greene eller Brooklyn Heights.

Park Slope Der bodde jeg da jeg var au-pair. Veldig fint område for barn. Sentralt og lett å komme seg inn til Manhattan på

Gammel 17-08-15, 00:07   #13
Fløyel
~~~~~~~

Fløyel sin avatar

Medlem siden: Jun 2010
Blogginnlegg: 30
Fløyel har et rykte de fleste bare kan drømme omFløyel har et rykte de fleste bare kan drømme omFløyel har et rykte de fleste bare kan drømme omFløyel har et rykte de fleste bare kan drømme omFløyel har et rykte de fleste bare kan drømme omFløyel har et rykte de fleste bare kan drømme omFløyel har et rykte de fleste bare kan drømme omFløyel har et rykte de fleste bare kan drømme omFløyel har et rykte de fleste bare kan drømme omFløyel har et rykte de fleste bare kan drømme omFløyel har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Greenwich Village syntes jeg er koselig. Men det er vesentlig billigere å leie leilighet på New Jersey siden, men da må man evt veie opp prisen man bruker på tansport inn til Manhattan.

Gammel 17-08-15, 08:57   #14
Gaia
villende

Gaia sin avatar

Medlem siden: Oct 2006
Blogginnlegg: 249
Gaia har et rykte de fleste bare kan drømme omGaia har et rykte de fleste bare kan drømme omGaia har et rykte de fleste bare kan drømme omGaia har et rykte de fleste bare kan drømme omGaia har et rykte de fleste bare kan drømme omGaia har et rykte de fleste bare kan drømme omGaia har et rykte de fleste bare kan drømme omGaia har et rykte de fleste bare kan drømme omGaia har et rykte de fleste bare kan drømme omGaia har et rykte de fleste bare kan drømme omGaia har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

En ting man skal vær oppmerksom på er et Air B'n'B kan være ulovlig å leie i New York. Ellers har jeg ikke noen gode innspill ennå.

Sist jeg var i NY bodde jeg på Upper West i en lånt studioleilighet en "block" fra Central Park, og det var helt fantastisk. Nå skal vi bo rett ved Macy's.

Gaia er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 17-08-15, 09:33   #15
Tjorven
ej ikke møjkets heije

Tjorven sin avatar

Blogginnlegg: 183
Tjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Jeg synes vi kjørte en del t-bane selv om vi bodde midt i "sentrum". Men vi var kanskje ikke helt avhengig av den hele tiden.

Da jeg var i NY i 2006 leide vi en leilighet gjennom vacationalrentals.com eller noe sånt. Den lå i 57. gate rett under central park. Det var en veldig grei plassering hvis man først vil bo "midt på". Det er virkelig alt annet enn gratis å overnatte i NY.

Gammel 17-08-15, 10:24   #16
Trixie

Trixie sin avatar

Medlem siden: Dec 2006
Blogginnlegg: 160
Trixie er kulere enn de flesteTrixie er kulere enn de flesteTrixie er kulere enn de flesteTrixie er kulere enn de flesteTrixie er kulere enn de flesteTrixie er kulere enn de flesteTrixie er kulere enn de flesteTrixie er kulere enn de flesteTrixie er kulere enn de flesteTrixie er kulere enn de flesteTrixie er kulere enn de fleste
Standard

Men jeg vil gjerne ha hotelltips.

Trixie er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 17-08-15, 10:29   #17
millact

Medlem siden: Mar 2008
millact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtid
Standard

Hoboken, NJ har koselige nabolag. Kort tur inn til Manhattan med banen.

Gammel 17-08-15, 10:31   #18
Toffskij
kamerat

Toffskij sin avatar

Standard

Tjorven: vi har funnet et par leiligheter som ligger omtrent der, men jeg tror kanskje at vi skal gå for et litt livligere strøk. Akkurat nå tenker vi å sikte omtrent på Union Square. Vi får finne oss i å bo temmelig kompakt, tror jeg.

Gammel 17-08-15, 10:41   #19
Tallulah
Glamorøs

Tallulah sin avatar

Standard

Union Square er kjempekoselig og har et stort bondens marked. Jeg likte meg godt i East Village også. Jeg ville prioritert et strøk hvor det både "er noe", slik at om man har en hviledag er det greit å være i nærmiljet, og som er i relativ kort avstand til de tingene man skal gjøre. Jeg ville ikke bodd i NJ eller særlig langt inn i Brooklyn for en såpass kort tur. Med mindre det er mye man vil besøke der også, da.

Gammel 17-08-15, 10:46   #20
Toffskij
kamerat

Toffskij sin avatar

Standard

Nei, det er ikke aktuelt å bo utenfor Manhattan.

Svar

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 16:31.