|
|||||||
| Gremlis reise- og fremmedspråkforum Forum for diskusjon av reiser, reisemål, og fremmedspråk. |
![]() |
|
|
Trådverktøy | Visningsmåter |
|
|
#1 |
|
Bør lage seg en tittel selv
Medlem siden: Sep 2007
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
London med barn?I dine øyne, hva er et must hvis man drar til London med barn. |
|
|
|
|
|
#2 |
|
stressmonster
Medlem siden: Dec 2009
Hvor: Hammerfest
Sv: London med barn?Røde busser, big ben, London Eye, tuben, afternoon tea og akvariet hadde vært på lista om vi skulle vært der i to dager. Rusle langd themsen fra akvariet og ned til tower bridge er fint.
|
|
|
#3 |
|
finner ut av mye
|
Sv: London med barn?Camden market.
|
|
|
#4 |
|
En skrue løs
Medlem siden: Dec 2007
Hvor: I nord
Sv: London med barn?Ungene mine likte London Eye og Madam Tussauds best. Og dinosaurene på naturhisorisk museum.
|
|
|
#5 |
|
Ad astra
|
Sv: London med barn?British museum er et must for oss når vi er der. Men det fordrer at ungene synes slikt er gøy. Muligens heller Natural history museum kan være morsommere?
|
|
|
#6 |
|
ej ikke møjkets heije
|
Sv: London med barn?British Museum har alderstilpassede oppgavehefter som gjør utstillingen enda mer spennende. Henvend deg i skranken til venstre inne i vrimlehallen.
|
|
|
|
#7 |
|
Bedreviter
|
Sv: London med barn?Ungene mine syns den dagen vi var i Harry Potter-studio var det desiderte høydepunktet på turen. Jeg syns også det var veldig bra og hadde glatt dratt dit igjen. |
|
|
|
|
|
#8 |
|
kamerat
|
Sv: London med barn?Harry Potter-studioturen er veldig morsom, altså. Men om poenget er å se London, skjønner jeg om dere velger det bort på en såpass kort tur.
|
|
|
#9 |
|
finner ut av mye
|
Sv: London med barn?
|
|
|
#11 |
|
Medlem siden: Mar 2008
Sv: London med barn?Min eldste sin favoritt var nok London Dungeon og London Eye.
|
|
|
#12 |
|
flisespikker
|
Sv: London med barn?Tower, London Eye, Forbidden Planet og akvariet tror jeg kanskje er det Poden har satt mest pris på. Foyles er flott hvis man vil se etter bøker. Og så bør man se store kjente ting som Big Ben og Parlamentet og Piccadilly Circus, Trafalgar Square og St. Paul's, og gå over gangbroen til Tate Modern, og kikke innom så lenge familien gidder, det er gratis å se fastutstillingen. Mitt beste råd ellers er å ta så mange toetasjes busser som mulig, det er både veldig hyggelig og mye bedre enn å gå beina av seg eller bruke for mye tid på undergrunnen. British Museum og Museum of Natural History inneholder masse spennende, men særlig på British Museum bør man velge ut én eller maks to ting/epoker og gå rett til det. Vi har siktet oss inn på ting som han f.eks. nylig har holdt på med på skolen. Så kan man også vurdere en guidet buss- og/eller båttur, hvis de er gode nok i engelsk til å følge noenlunde med.
|
|
|
#13 |
|
flisespikker
|
Sv: London med barn?Denne (finnes også på norsk) er ellers morsom og har morsomme tips:
|
|
|
#14 |
|
Sv: London med barn?Jeg og mannen har vært i London noen ganger, det er første gangen for gutta. Hadde vi fått pass til valpen lenger så hadde vi blitt lenger. Men det ble ikke sånn denne gangen. Gutta vil se London, så vi må vel innom de mest kjente stedene. Jeg har veldig lyst til å dra på Naturhistorisk museum. |
|
|
|
|
|
#15 |
|
på slep
Medlem siden: Aug 2009
Sv: London med barn?Jeg var der i høst med jenter på omtrent samme alder. Vi likt godt Naturhistorisk museum og brukte mye tid der. To etasjes busser var også veldig gøy og de elsket å shoppe. Vi likte også London Eye, en guidet tur om Harry Potter var også populært. Vi hadde som dere ikke så mange dager og ville ikke bruke en hel dag på turen ut av byen. Det var engelsk guide og mye morro for eldste som har lest alt og sett filmene. Yngste forsto også mye og hadde utbytte av turen. Som bonus så vi en god det tradisjonelle London-must-sees.
|
|
|
#16 |
|
flisespikker
|
Jeg kan ikke forestille meg at det kan være noe stas for moderne barn (eller voksne, for den del), men jeg hører jo stadig om folk som synes det er gøy, så jeg er åpenbart ikke alltid i stand til å vurdere hva som kan slå an. Poden vår syntes f.eks. at Ripley's Believe It Or Not var ganske stas da han var rundt ni, og det ville jeg aldri i livet selv funnet på å gå på, så hvem vet.
|
|
|
#17 |
|
på slep
Medlem siden: Aug 2009
Vi droppet dette. Jentene var ikke interessert og jeg tror eldste hadde lest at det ikke var så stas. Men som Skilpadda vet jeg at mange drar dit og liker det.
|
|
|
#18 |
|
Sv: London med barn?Jeg så at man kunne kjøpe kombibilletter med London Dungeon, London Eye og Mdm Tussauds på nett. Vi skal kjøpe det vi kan av billetter på forhånd. Mannen er allergisk mot køer. |
|
|
|
|
|
#19 |
|
flisespikker
|
Sv: London med barn?Vi kjøpte kombibilletter til London Eye og akvariet (som er like ved), mener jeg å huske.
|
|
|
#20 |
|
her skal det bli liv
Medlem siden: May 2012
Hvor: Vestfold
![]() ![]() ![]() |
Sv: London med barn?Fotballkamp selvsagt
|
![]() |