Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Fritid og hobby > Gremlis reise- og fremmedspråkforum

Løping på typiske feriesteder i Spania

Gremlis reise- og fremmedspråkforum Forum for diskusjon av reiser, reisemål, og fremmedspråk.

Svar

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 20-08-15, 14:07   #1
C3PO
Earthling

C3PO sin avatar

Medlem siden: Sep 2007
Hvor: Oslo
C3PO er et glitrende lys på stjernehimmelenC3PO er et glitrende lys på stjernehimmelenC3PO er et glitrende lys på stjernehimmelenC3PO er et glitrende lys på stjernehimmelenC3PO er et glitrende lys på stjernehimmelenC3PO er et glitrende lys på stjernehimmelenC3PO er et glitrende lys på stjernehimmelenC3PO er et glitrende lys på stjernehimmelenC3PO er et glitrende lys på stjernehimmelenC3PO er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Løping på typiske feriesteder i Spania

Storebror har stort ønske om Spaniaferie til neste år. og jeg tenker litt på Gran Canaria og de andre Kanariøyene - delvis fordi min fars familie emigrerte til Latin-Amerika fra Gran Canaria, og det synes sønnen min er stas. Jeg er ikke så kjent med øyene. Mannen min og jeg var på Arguineguin før vi fikk barn. Året før det var vi på Nerja, nær Malaga, på fastlandet.

Nå har det seg at når jeg er på ferie, tør jeg ikke ta fri fra trening, og ønsker muligheten til å kunne løpe en tur før frokost.

Hvilke steder anbefaler eller fraråder dere? Vi er 5 stk. (muligens 6) som reiser, så bare det begrenser hvor vi kan bo.

C3PO er aktiv nå   Svar med sitat
Gammel 20-08-15, 14:13   #2
Che
Har tro på forbedring

Che sin avatar

Medlem siden: Oct 2006
Hvor: "Cuba"
Blogginnlegg: 293
Che har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Løping på typiske feriesteder i Spania

Du kan løpe en tur hvor som helst. - det er alltid folk som jogger på morgenen før sola blir for heftig.

Av Kanariøyene liker jeg Tenerife godt. Lanzarote likte jeg også, men mannen mine mener at det må være mine daværende gravidehormoner som snakker, i og med at øya er såpass gold. - Jeg likte den fordi den var så liten at vi fikk sett hele øya på en dagstur med bil.

Jeg har kun vært i gran Canaria en gang. Der har jeg lite å anbefale med unntak av at det var koselig i Puerto mogan.

Gammel 20-08-15, 14:24   #3
løve70
Enda en som trener

løve70 sin avatar

løve70 har mye å være stolt avløve70 har mye å være stolt avløve70 har mye å være stolt avløve70 har mye å være stolt avløve70 har mye å være stolt avløve70 har mye å være stolt avløve70 har mye å være stolt avløve70 har mye å være stolt avløve70 har mye å være stolt avløve70 har mye å være stolt avløve70 har mye å være stolt av
Standard

Jeg vil også tro at du kan løpe de aller fleste steder i Spania/Kanariøyene. Hvor godt tilrettelagt det er for løping (mtp strandpromenade, gangstier osv), vil jo variere fra sted til sted. Du bør også påregne at du må ut ganske tidlig om morgenen, før det blir for varmt. Alt etter hvor dere ender opp, kan det også være ganske kupert og mye bakker

Jeg tar (selvsagt) heller aldri ferie fra løpingen og de aller fleste steder er det mulighet for å løpe ute, eventuelt må dere finne et sted med treningsrom og mølle.

løve70 er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 20-08-15, 14:47   #4
Tallulah
Glamorøs

Tallulah sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
Blogginnlegg: 637
Tallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Vi var i Nerja i sommer, og det var masse folk som løp der. Det var helt krisevarm med hetebølge, så man måtte opp skikkelig tidlig om man ikke skulle dø underveis, riktignok. Jeg tror ikke jeg helt skjønner hva du mener med "tilrettelagt". Man trenger jo ikke noe annet enn en vei?

Tallulah er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 20-08-15, 14:49   #5
C3PO
Earthling

C3PO sin avatar

C3PO er et glitrende lys på stjernehimmelenC3PO er et glitrende lys på stjernehimmelenC3PO er et glitrende lys på stjernehimmelenC3PO er et glitrende lys på stjernehimmelenC3PO er et glitrende lys på stjernehimmelenC3PO er et glitrende lys på stjernehimmelenC3PO er et glitrende lys på stjernehimmelenC3PO er et glitrende lys på stjernehimmelenC3PO er et glitrende lys på stjernehimmelenC3PO er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Jeg er vant med å løpe tidlig. På ferie i Kypros har jeg vært ute og løpt senest kl. 7. Men er det lett å finne et sted å løpe rett utenfor hotelldøra er egentlig spørsmålet? Jeg vil helst kunne løpe ute, for å kunne opprettholde vanen med å løpe på asfalt. Jeg synes det er lettere å løpe lengre distanser ute enn inne.

Gammel 20-08-15, 15:23   #6
løve70
Enda en som trener

løve70 sin avatar

løve70 har mye å være stolt avløve70 har mye å være stolt avløve70 har mye å være stolt avløve70 har mye å være stolt avløve70 har mye å være stolt avløve70 har mye å være stolt avløve70 har mye å være stolt avløve70 har mye å være stolt avløve70 har mye å være stolt avløve70 har mye å være stolt avløve70 har mye å være stolt av
Standard

Jeg vil tro det går fint å løpe de aller fleste steder i Spania. Hvor gode løpeforhold det er, vil jo variere alt etter hvor dere bor.

løve70 er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 20-08-15, 16:19   #7
C3PO
Earthling

C3PO sin avatar

Standard

Jeg har ikke spurt om tilrettelagt. Men jeg vil gjerne ha et sted der det er vei med fortau (noe man ofte kan slite med på ferie i Norge) eller strandpromenade å løpe langs.

Gammel 20-08-15, 16:46   #8
Tallulah
Glamorøs

Tallulah sin avatar

Blogginnlegg: 637
Tallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Unnskyld, da blingset jeg. I Nerja er det både fortau og strandpromenade man kan løpe langs, noe mange gjorde. En venninne som løper mye har vært på ferie i Marbella og Puerto Banus, og jeg vet hun løper hver dag. Mitt inntrykk er at de fleste feriebyer har fortau. Om du googler "running routes" og stedet du skal kan du få opp en del, det har jeg gjort i Storbritannia for å finne fine veier. Du kan søke på steder i Endomondo vet jeg, og sikkert de andre appene også.

Sist redigert av Tallulah : 20-08-15 kl 18:32.
Tallulah er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 20-08-15, 16:50   #9
C3PO
Earthling

C3PO sin avatar

Standard

Takk, alle sammen. Jeg har allerede kikket litt i Mapmyrun, som jeg bruker, men tenkte at det var greit om noen hadde egne erfaringer å dele.

Gammel 20-08-15, 16:57   #10
zinatara
Bør lage seg en tittel selv

zinatara sin avatar

Medlem siden: Jan 2011
zinatara er et glitrende lys på stjernehimmelenzinatara er et glitrende lys på stjernehimmelenzinatara er et glitrende lys på stjernehimmelenzinatara er et glitrende lys på stjernehimmelenzinatara er et glitrende lys på stjernehimmelenzinatara er et glitrende lys på stjernehimmelenzinatara er et glitrende lys på stjernehimmelenzinatara er et glitrende lys på stjernehimmelenzinatara er et glitrende lys på stjernehimmelenzinatara er et glitrende lys på stjernehimmelenzinatara er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Vi var i Puerto de Mogan for et par år siden. Bodde på cordial mogan valle og var veldig fornøyd der. En bred promenade uten trafikk ned til byen.

Så endel som løpte på en vei som svingte frem og tilbake oppover fjellsiden rett overfor hotellet. Her ser du veien oppefra. Der var det lite biltrafikk.

zinatara er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 20-08-15, 17:42   #11
allium
Bare sær

allium sin avatar

allium har et rykte de fleste bare kan drømme omallium har et rykte de fleste bare kan drømme omallium har et rykte de fleste bare kan drømme omallium har et rykte de fleste bare kan drømme omallium har et rykte de fleste bare kan drømme omallium har et rykte de fleste bare kan drømme omallium har et rykte de fleste bare kan drømme omallium har et rykte de fleste bare kan drømme omallium har et rykte de fleste bare kan drømme omallium har et rykte de fleste bare kan drømme omallium har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Ved Gran Alacant (Alicante) er det et fuglereservat med masse grusveier og forbud mot hunder. Der er det supert å løpe. Men som andre sier, man må opp tidlig.

Forget your perfect offering, there is a crack in everything, that's how the light gets in.
allium er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 20-08-15, 18:18   #12
C3PO
Earthling

C3PO sin avatar

Standard

Takk for flere innspill. Jeg har faktisk sett på Cordial Mogan Valle i dag, så innspillet til zinatara er spesielt interessant. Alicante kan også være aktuell.

Svar

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 06:38.