Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Hjem og utstyr > Stikkas barneutstyrshjørne

Hvor stort var ditt barn da dere byttet fra førsteklassesekken?

Stikkas barneutstyrshjørne Diskusjonsforum for utstyr til barn.

Svar

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 13-08-15, 22:41   #81
Luvi
En anelse distre

Luvi sin avatar

Medlem siden: Feb 2009
Luvi er virkelig godt liktLuvi er virkelig godt liktLuvi er virkelig godt liktLuvi er virkelig godt liktLuvi er virkelig godt liktLuvi er virkelig godt liktLuvi er virkelig godt liktLuvi er virkelig godt liktLuvi er virkelig godt liktLuvi er virkelig godt likt
Standard

Sv: Hvor stort var ditt barn da dere byttet fra førsteklassesekken?

Her får de også sekk i 1. og vi har kjøpt ny nå til 2. Egentlig bare fordi jeg faktisk tenkte at det bare er 1. klassingene som skal bruke denne og jeg ikke har sett noen av 2. klassingene med de, men det var nokså dumt og uvitende tenkt av meg. Jeg så dermed for meg at de andre barna kom til å reagere om hun fortsatt brukte den oransje sekken. Hun fikk nå dermed den hun ønsket seg, en eller annen variant fra Beckmann, turkis med enhjørning på eller noe. Den regner jeg med hun kan ha i et par, tre år.

Luvi er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 13-08-15, 23:21   #82
My
Semiaktiv

My sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Trondheim
My har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av Lykketrollet, her.

Beckmann hadde to varianter.
Den med lokk var ikke like stor som den uten, selv om volumet er det samme.
Så den med lokk satt perfekt på vår mellomste.
Men hun er nok høyere enn snittet kanskje, er litt over 130cm nå. (8,5år)
Nesten like høy som søsteren som begynner i 5.klasse, som for øvrig har den andre modellen av beckmann sin 30L. Fikk den i 3.klasse også.
Vet ikke om våre har mer med seg i sekken enn andre har, men ble hvertfall for trangt i den lille sekken.

Mellomste fikk denne:

Eldste har denne;

Så rart, 3.klassegutten min er også 130 lang, og Beckmanns 22 liter med lokk er mer enn stor nok både til han og til det nødvendige innholdet ut 2.klasse i alle fall.

Gammel 13-08-15, 23:23   #83
emin
Engel med shit på vingene

emin sin avatar

Medlem siden: Feb 2011
Hvor: Troms
emin imponerer mange og er sikkert smartemin imponerer mange og er sikkert smartemin imponerer mange og er sikkert smartemin imponerer mange og er sikkert smartemin imponerer mange og er sikkert smartemin imponerer mange og er sikkert smartemin imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Her bytter de fleste ut førsteklassesekken når de begynner i 2.klasse, mye fordi de får vegvesensekken og 2.klassingene ikke vil ha "førsteklassingsekk". Vi har ikke vært overvettes fornøyde med de sekkene heller, de slites fort, så våre barn har fått nye i 2.klasse, og Størsta fikk enda ny i 5.klasse.

Stolt bilsikringsfanatiker
emin er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 17-08-15, 09:07   #84
kokosbolle
Har bakt søte kaker

kokosbolle sin avatar

Medlem siden: Oct 2007
Hvor: Den fineste byen
Blogginnlegg: 696
kokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme omkokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme omkokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme omkokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme omkokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme omkokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme omkokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme omkokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme omkokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme omkokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme omkokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Vi endte med ny sekk nå, like den Chablis hadde kjøpt. Gutten ble veldig fornøyd og jeg ser at den passer bedre og rommer en god del mer. I den lille ble det for trangt med bøker + matboks + jakke, så nå er det kanskje håp om at jakka kommer hjem igjen om ettermiddagen.

minibolle mai 2012
kokosbolle er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 17-08-15, 22:17   #85
Polyanna
Yes, we can!!

Polyanna sin avatar

Blogginnlegg: 199
Polyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Dream on, kokosbolle.

Gammel 17-08-15, 22:25   #86
kokosbolle
Har bakt søte kaker

kokosbolle sin avatar

kokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme omkokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme omkokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme omkokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme omkokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme omkokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme omkokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme omkokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme omkokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme omkokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme omkokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av Polyanna, her.

Dream on, kokosbolle.

I know. Han synes sekken var kjempefin da. Også sa jeg at regntrekket ligger løst i denne lomma, så pass på det når du bruker det. Han: "Å! Da må jeg aldri bruke den!"

minibolle mai 2012
Gammel 17-08-15, 22:34   #87
Polyanna
Yes, we can!!

Polyanna sin avatar

Polyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Selvinnsikt. Veldig viktig.

Gammel 17-08-15, 22:36   #88
kokosbolle
Har bakt søte kaker

kokosbolle sin avatar

Standard

Ja, det har kommet over sommeren. Det og å kunne si unnskyld. Elsker den ungen!

minibolle mai 2012
Gammel 17-08-15, 22:49   #89
Polyanna
Yes, we can!!

Polyanna sin avatar

Standard

Gammel 19-08-15, 12:41   #90
Kiwi
Glad i frukt

Kiwi sin avatar

Medlem siden: Jun 2009
Kiwi er litt kulKiwi er litt kulKiwi er litt kul
Standard

Så at veldig mange av 3. klassingene hadde fått ny sekk til 1. skoledag i dag (mange fikk ny i fjor også). 1. klassesekkene mine fikk, er store nok ennå, og vi har ikke kjøpt nye i år. Har tenkt å kjøpe nye til neste år, og har sagt det til barna. Men datteren min har ønsket seg veldig ny sekk, nevner det hver gang vi er i butikken, og mange hadde fått den hun ønsker seg. Jeg kjenner på det, og angrer litt på at vi ikke har kjøpt ny. Men så er det det at jeg ikke ønsker å bidra unødvendig mye til presset om å ha det nyeste, beste, dyreste etc. Jeg la også merke til at de nye sekkene så alt for store ut på de ennå ganske små barna.

Gammel 19-08-15, 12:49   #91
Che
Har tro på forbedring

Che sin avatar

Medlem siden: Oct 2006
Hvor: "Cuba"
Blogginnlegg: 293
Che har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av Lille*My, her.

Femteklassingen min fikk være med og kjøpe seg ny sekk i dag. Det var Beckmann som satt klart best på ryggen hennes, og hun valgte seg denne varianten:

Samme som vår femteklassing valgte seg. Eller: han har annet mønster, men samme modellen. 30 liter. Jeg er dog litt usikke rpå hvor god plass det i i den. Ser nå at fire fagbøker og notatbøker er nok. Men det gjør han klanskje flink til å være bevisst på å ta ut bøker kan jeg jo håpe på

Gammel 19-08-15, 13:27   #92
Tangerine
Eklektisk

Tangerine sin avatar

Medlem siden: Mar 2007
Blogginnlegg: 1
Tangerine er et navn som alle kjenner tilTangerine er et navn som alle kjenner tilTangerine er et navn som alle kjenner tilTangerine er et navn som alle kjenner tilTangerine er et navn som alle kjenner tilTangerine er et navn som alle kjenner tilTangerine er et navn som alle kjenner tilTangerine er et navn som alle kjenner tilTangerine er et navn som alle kjenner tilTangerine er et navn som alle kjenner tilTangerine er et navn som alle kjenner til
Standard

Opprinnelig lagt inn av Kiwi, her.

Så at veldig mange av 3. klassingene hadde fått ny sekk til 1. skoledag i dag (mange fikk ny i fjor også). 1. klassesekkene mine fikk, er store nok ennå, og vi har ikke kjøpt nye i år. Har tenkt å kjøpe nye til neste år, og har sagt det til barna. Men datteren min har ønsket seg veldig ny sekk, nevner det hver gang vi er i butikken, og mange hadde fått den hun ønsker seg. Jeg kjenner på det, og angrer litt på at vi ikke har kjøpt ny. Men så er det det at jeg ikke ønsker å bidra unødvendig mye til presset om å ha det nyeste, beste, dyreste etc. Jeg la også merke til at de nye sekkene så alt for store ut på de ennå ganske små barna.

Min fjerdeklassing maste også. Og jeg har samme tanker som deg.

Tangerine er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 19-08-15, 13:28   #93
millact
Bør lage seg en tittel selv

Medlem siden: Mar 2008
millact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtid
Standard

Opprinnelig lagt inn av Kiwi, her.

Varierer nok veldig når de får, men tror det er relativt vanlig å få ny i 4. klasse. Men så en nabo som nå går i 3. med ny sekk i dag. I eldste sin klasse fikk noen få nye nå, i 5. fordi de ikke har fått tidligere.

Gammel 19-08-15, 13:34   #94
Simone

Medlem siden: Sep 2007
Simone er et glitrende lys på stjernehimmelenSimone er et glitrende lys på stjernehimmelenSimone er et glitrende lys på stjernehimmelenSimone er et glitrende lys på stjernehimmelenSimone er et glitrende lys på stjernehimmelenSimone er et glitrende lys på stjernehimmelenSimone er et glitrende lys på stjernehimmelenSimone er et glitrende lys på stjernehimmelenSimone er et glitrende lys på stjernehimmelenSimone er et glitrende lys på stjernehimmelenSimone er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Eldste fekk ny i fjerdeklasse. Det tenker eg at mellomste skal få også.
Ho går i tredje no. Men ho fekk nytt pennal slik at ho i alle fall hadde noko nytt å vise til første skuledag i år. Det gamle var skittent og utslitt.

Gammel 19-08-15, 13:49   #95
My
Semiaktiv

My sin avatar

My har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av millact, her.

Varierer nok veldig når de får, men tror det er relativt vanlig å få ny i 4. klasse. Men så en nabo som nå går i 3. med ny sekk i dag. I eldste sin klasse fikk noen få nye nå, i 5. fordi de ikke har fått tidligere.

Jeg så også en 3.klassegutt med ny sekk i dag, men jeg vet at han har brukt vegvesen-sekken fram til nå.

Gammel 20-08-15, 23:39   #96
Heddamor

Heddamor sin avatar

Medlem siden: Jul 2009
Heddamor er populærHeddamor er populærHeddamor er populærHeddamor er populær
Standard

Så rart, 3.klassegutten min er også 130 lang, og Beckmanns 22 liter med lokk er mer enn stor nok både til han og til det nødvendige innholdet ut 2.klasse i alle fall.

Kan ha med hvor lang man er i ryggen. Denne sekken er for stor for jenta mi (2. klasse, ca 130 cm), mens den passet perfekt til guttungen i 2. klasse. Han var jo litt høyere, men er nok helst det at han er veldig lang i ryggen som gjorde utslaget.

Jeg jobber i bokhandel og selger beckmann - mange kjøper for stor sekk. Jeg er dønn ærlig og sier fra at det beste er å vente et år eller kanskje gå til en annen butikk og finne et annet merke, men mange gir etter for mas fra ungene og andre igjen vil at barna skal ha noe å vokse i. Classic sekkene sitter også bedre enn de uten lokk, og det er de beckmann anbefaler. Men dette var jo litt på siden.

Gammel 20-08-15, 23:46   #97
My
Semiaktiv

My sin avatar

Standard

Opprinnelig lagt inn av Heddamor, her.

Kan ha med hvor lang man er i ryggen. Denne sekken er for stor for jenta mi (2. klasse, ca 130 cm), mens den passet perfekt til guttungen i 2. klasse. Han var jo litt høyere, men er nok helst det at han er veldig lang i ryggen som gjorde utslaget.

Ja, men det jeg synes er rart er at den er for liten for en unge på 130. Den er jo egentlig ganske stor. Den er ikke for stor til gutten min heller, den passer veldig fint.

Han har ei tvillingsøster som er et halvt hode lavere enn han, og liten og spinkel for alderen. Hun har også den samme sekken som han, og jeg synes den sitter fint på henne også, selv om den selvsagt ser større ut på henne enn på broren.

Jeg er enig i at mange kjøper for stort. Den sekken som femteklassingen min fikk, den på 30 liter uten lokk, hadde jeg ikke drømt om å plassere på noen av tredjeklassingene mine, selv ikke den største av dem.

Gammel 21-08-15, 00:04   #98
Heddamor

Heddamor sin avatar

Standard

Ja, men det jeg synes er rart er at den er for liten for en unge på 130. Den er jo egentlig ganske stor. Den er ikke for stor til gutten min heller, den passer veldig fint.

Han har ei tvillingsøster som er et halvt hode lavere enn han, og liten og spinkel for alderen. Hun har også den samme sekken som han, og jeg synes den sitter fint på henne også, selv om den selvsagt ser større ut på henne enn på broren.

Jeg er enig i at mange kjøper for stort. Den sekken som femteklassingen min fikk, den på 30 liter uten lokk, hadde jeg ikke drømt om å plassere på noen av tredjeklassingene mine, selv ikke den største av dem.

Nei, jeg vet ikke jeg. Men den 122 liters sekken så helt merkelig ut på guttungen i 2. klasse. Klart han kunne gått med den en stund til, men i løpet av året måtte jeg nok kjøpt ny, og da vet jeg jo av erfaring at alt er utsolgt.

30 literen er stort sett for stor for 3. klassinger er min erfaring. Men til en del høye barn passer den jo bra, selv om jeg sjelden kan si om den uten lokk at den sitter perfekt.

Gammel 21-08-15, 00:05   #99
My
Semiaktiv

My sin avatar

Standard

Opprinnelig lagt inn av Heddamor, her.

Nei, jeg vet ikke jeg. Men den 122 liters sekken så helt merkelig ut på guttungen i 2. klasse. Klart han kunne gått med den en stund til, men i løpet av året måtte jeg nok kjøpt ny, og da vet jeg jo av erfaring at alt er utsolgt.

Det tror jeg så gjerne

Gammel 21-08-15, 00:16   #100
Heddamor

Heddamor sin avatar

Standard

Det tror jeg så gjerne

Hihi, ja det kunne vel fort sett litt merkelig ut for noen og en hver.

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 07:31.