Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Hjem og utstyr > Interiørhjørnet

[Middleclass challenge] Hvordan innrede biblioteket?

Interiørhjørnet Alt som har med interiør å gjøre. Spørsmål, tips, deling av egne lure eller fine løsninger mm.

Svar

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 07-06-15, 09:53   #101
Cuyahoga
etterpåklokest

Cuyahoga sin avatar

Medlem siden: Aug 2010
Blogginnlegg: 179
Cuyahoga har mye å være stolt avCuyahoga har mye å være stolt avCuyahoga har mye å være stolt avCuyahoga har mye å være stolt avCuyahoga har mye å være stolt avCuyahoga har mye å være stolt avCuyahoga har mye å være stolt avCuyahoga har mye å være stolt avCuyahoga har mye å være stolt avCuyahoga har mye å være stolt avCuyahoga har mye å være stolt av
Standard

Sv: [Middleclass challenge] Hvordan innrede biblioteket?

Opprinnelig lagt inn av Nenne, her.

Hun må finne et sted å gjøre av de andre før hun kan trekke seg tilbake til biblioteket.

Ja. Og det er så mange av dem!!

Cuyahoga er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 07-06-15, 12:49   #102
Miss Norway
Kidding, right?

Miss Norway sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Oslo
Blogginnlegg: 127
Miss Norway har et rykte de fleste bare kan drømme omMiss Norway har et rykte de fleste bare kan drømme omMiss Norway har et rykte de fleste bare kan drømme omMiss Norway har et rykte de fleste bare kan drømme omMiss Norway har et rykte de fleste bare kan drømme omMiss Norway har et rykte de fleste bare kan drømme omMiss Norway har et rykte de fleste bare kan drømme omMiss Norway har et rykte de fleste bare kan drømme omMiss Norway har et rykte de fleste bare kan drømme omMiss Norway har et rykte de fleste bare kan drømme omMiss Norway har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Huset originale bibliotek her har flaskegrønne hyller med uttrekksplater til å stable bøkene når man skal sortere dem (sic!). Der er skuffer med jernbøyler nederst til LP-plater også. Det er tynne gulldekorkanter på hyllene, og innebygget ved døren er et smalt hemmelig rom bak hyllen som huser et sammenleggbart bridgebord med grønn filt som ble bygget til rommet/huset. Det har innfelte messingaskebeger og koppholder på hvert hjørne. På gulvet var det kremfarget vegg-til-vegg-teppe og så var det skrivebord med messinglampe i hjørnet. Sånn ordentlig bibliotekstue for voksne altså.

Nå er det parkett, diger TV, og i hyllene er det DVDer, og en dagseng med fire (!) madrasser som ungene bruker å florlegge gulvet med når de har gjengovernatting. Med tider skal jeg lage ordentlig hjemmekino der istedet.

Og husets bibliotekfunksjon er erstattet slik det ser ut på Harriet sitt Kindle-bilde.

Miss Norway er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 23-08-15, 11:14   #103
Cuyahoga
etterpåklokest

Cuyahoga sin avatar

Cuyahoga har mye å være stolt avCuyahoga har mye å være stolt avCuyahoga har mye å være stolt avCuyahoga har mye å være stolt avCuyahoga har mye å være stolt avCuyahoga har mye å være stolt avCuyahoga har mye å være stolt avCuyahoga har mye å være stolt avCuyahoga har mye å være stolt avCuyahoga har mye å være stolt avCuyahoga har mye å være stolt av
Standard

Nå har jeg i det minste fått av listverket og skrapet av den burgunderfargede strietapeten.

Og prøvemalt med St.Paul blue fra Jotun, som ser fin ut på bilder, men som altså ser industriellgråskitten ut på biblioteksveggen min. (Jotun oppgir ikke hele fargekoden, men det er visst 50% svart, 30% farge.)

Noen som har forslag til dype, mørke blåfarger som er blå, men som ikke bikker over til nittitallsblå, greskdørblå eller gud forby, bondemøbelblå?

Tenkte kanskje prøve Fargerikes Natthimmel/S5030-B30G, i håp om at den blir blå på veggen.

Eller forslag til andre farger? Rommet er 3.8 x 2.5 om jeg ikke husker helt feil, vindu på en kortveggen, doble glassdører mot stua på ene langveggen. Ganske lyst. Hvitt tak, grått gulv.

Gammel 23-08-15, 12:38   #104
Fersken
Tatt på

Fersken sin avatar

Medlem siden: Apr 2007
Hvor: Andre etasje
Fersken er kulere enn de flesteFersken er kulere enn de flesteFersken er kulere enn de flesteFersken er kulere enn de flesteFersken er kulere enn de flesteFersken er kulere enn de flesteFersken er kulere enn de flesteFersken er kulere enn de flesteFersken er kulere enn de flesteFersken er kulere enn de flesteFersken er kulere enn de fleste
Standard

S5045-B10G
Kan minne om Fargerike sin Funky Petroleum.

Gammel 23-08-15, 14:47   #105
Cuyahoga
etterpåklokest

Cuyahoga sin avatar

Standard

Hmm. Dersom den er blåere enn Punky Petroleum, som er for petroleumsfarget (sjokk og vantro, dere) så kan det kanskje funke. Må i fargehandel og se over helga.

Gammel 23-08-15, 14:52   #106
Cuyahoga
etterpåklokest

Cuyahoga sin avatar

Standard

Jeg er ute etter en blåfarge som er mer marine enn petroleum, egentlig.

Gammel 23-08-15, 17:13   #107
Che
Har tro på forbedring

Che sin avatar

Medlem siden: Oct 2006
Hvor: "Cuba"
Blogginnlegg: 293
Che har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Havdyp. Men den er mørk.

Gammel 23-08-15, 17:18   #108
Che
Har tro på forbedring

Che sin avatar

Medlem siden: Oct 2006
Hvor: "Cuba"
Blogginnlegg: 293
Che har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Eller hule? Eller blå harmoni

Gammel 23-08-15, 17:32   #109
Acsa
Audacious

Acsa sin avatar

Hvor: The immoral high ground
Blogginnlegg: 237
Acsa har et rykte de fleste bare kan drømme omAcsa har et rykte de fleste bare kan drømme omAcsa har et rykte de fleste bare kan drømme omAcsa har et rykte de fleste bare kan drømme omAcsa har et rykte de fleste bare kan drømme omAcsa har et rykte de fleste bare kan drømme omAcsa har et rykte de fleste bare kan drømme omAcsa har et rykte de fleste bare kan drømme omAcsa har et rykte de fleste bare kan drømme omAcsa har et rykte de fleste bare kan drømme omAcsa har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Jeg stemmer for grønn, altså. Jeg har malt stua mi, som stort sett er bokhyller, i grønn, og det har blitt kjempeflott. To sek, så skal jeg se om et mobilbilde blir bra nok.

Gammel 23-08-15, 17:33   #110
Observatøren
Bør lage seg en tittel selv

Observatøren sin avatar

Blogginnlegg: 23
Observatøren har mye å være stolt avObservatøren har mye å være stolt avObservatøren har mye å være stolt avObservatøren har mye å være stolt avObservatøren har mye å være stolt avObservatøren har mye å være stolt avObservatøren har mye å være stolt avObservatøren har mye å være stolt avObservatøren har mye å være stolt avObservatøren har mye å være stolt avObservatøren har mye å være stolt av
Standard

Midnightblue;
http://www.jotun.com/me/en/b2c/inspi..._exterior.aspx

Eller nordisk hav (lysere).

Gammel 23-08-15, 17:43   #111
Cuyahoga
etterpåklokest

Cuyahoga sin avatar

Standard

Havdyp er den eneste som ser skikkelig blå ut på skjermen min, jeg må av sted og se på prøver.

Vil gjerne se bilde, Asca, selv om jeg har en blå forestilling i hodet mitt.

Gammel 23-08-15, 21:46   #112
Cuyahoga
etterpåklokest

Cuyahoga sin avatar

Standard

Jeg blir inspirert av sånne bilder:

Denne er kanskje litt for grønn:

Denne er kanskje litt for grå:

Denne ser veldig fin ut:

Denne er kanskje litt for lys og litt for blå:

Gammel 23-08-15, 21:51   #113
Karamell
Introvert textrovert

Karamell sin avatar

Blogginnlegg: 287
Karamell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Jeg likte begge de to øverste.

Karamell er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 23-08-15, 21:54   #114
Cuyahoga
etterpåklokest

Cuyahoga sin avatar

Standard

Kan man gå på en fargehandel, dra fram et bilde av en pompøs designerdattermodell-stue, peke på veggen og si "Æ vil ha hærre!" ?

Gammel 23-08-15, 21:55   #115
noen
This is normal!

noen sin avatar

Medlem siden: Nov 2007
Hvor: Utenfor Sverige
Blogginnlegg: 129
noen har et rykte de fleste bare kan drømme omnoen har et rykte de fleste bare kan drømme omnoen har et rykte de fleste bare kan drømme omnoen har et rykte de fleste bare kan drømme omnoen har et rykte de fleste bare kan drømme omnoen har et rykte de fleste bare kan drømme omnoen har et rykte de fleste bare kan drømme omnoen har et rykte de fleste bare kan drømme omnoen har et rykte de fleste bare kan drømme omnoen har et rykte de fleste bare kan drømme omnoen har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Enig i at den nederste ble litt for lys og blå. De andre var veldig fine! Vi malte én vegg på rommet til eldste med Blåtind. Det ble veldig bra, og den kunne nok funket på et helt rom, tror jeg.

Gammel 23-08-15, 22:08   #116
Karamell
Introvert textrovert

Karamell sin avatar

Blogginnlegg: 287
Karamell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av Cuyahoga, her.

Kan man gå på en fargehandel, dra fram et bilde av en pompøs designerdattermodell-stue, peke på veggen og si "Æ vil ha hærre!" ?

Jupp. Jeg har sett det gjort hos frisøren, så why not?

Karamell er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 23-08-15, 22:18   #117
Cuyahoga
etterpåklokest

Cuyahoga sin avatar

Standard

Mannen likte blåfarge nr.2.

Saint har sendt veldig fint bilde av Nordisk hav, så nå har jeg flere alternative jeg kan prøve.

Gammel 23-08-15, 22:34   #118
Geitrams
Bør lage seg en tittel selv

Medlem siden: Jun 2009
Geitrams er populærGeitrams er populærGeitrams er populærGeitrams er populærGeitrams er populær
Standard

Jotun Oslo?

Hague blue fra Farrow&Ball er også utrolig fin, og minner om Jotun Oslo:

Geitrams er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 23-08-15, 22:40   #119
Cuyahoga
etterpåklokest

Cuyahoga sin avatar

Standard

Jeg har sett på begge fargene, Geitrams, og synes de er fine. Men at de kanskje bikker litt vel mye mot petrol i forhold til hva jeg har sett for meg, i alle fall Oslo.

Gammel 24-08-15, 12:30   #120
Miss Norway
Kidding, right?

Miss Norway sin avatar

Hvor: Oslo
Miss Norway har et rykte de fleste bare kan drømme omMiss Norway har et rykte de fleste bare kan drømme omMiss Norway har et rykte de fleste bare kan drømme omMiss Norway har et rykte de fleste bare kan drømme omMiss Norway har et rykte de fleste bare kan drømme omMiss Norway har et rykte de fleste bare kan drømme omMiss Norway har et rykte de fleste bare kan drømme omMiss Norway har et rykte de fleste bare kan drømme omMiss Norway har et rykte de fleste bare kan drømme omMiss Norway har et rykte de fleste bare kan drømme omMiss Norway har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

JotunHule er ordentlig dyp midnattsblå, kjempefin!

Men altså: Farrow&Ball! For noen fantastiske malinger. Med helt fantastisk dekkevne og finish.

Miss Norway er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 18:11.