|
|||||||
| Nyheter og media Forum for diskusjoner av nyheter og artikler. Husk å lenke til aktuell artikkel i første innlegg, så meddebattantene får mulighet til å sette seg inn i temaet. |
![]() |
|
|
Trådverktøy | Visningsmåter |
|
|
#61 |
|
Bør lage seg en tittel selv
Medlem siden: Jan 2012
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: Ja, hva skal man si om Anundsens propagandavideo?Så voldsomt pinlig. |
|
|
|
|
|
#62 |
|
Be happy!
Medlem siden: Jan 2009
Sv: Ja, hva skal man si om Anundsens propagandavideo?Velgerne deres liker filmen. Det er bare alle andre som er dumme.
jepp, jeg mangler stor forbokstav Sist redigert av Einhyrningur : 31-10-15 kl 20:16. |
|
|
|
|
|
#63 |
|
Whatever, never mind
|
Sv: Ja, hva skal man si om Anundsens propagandavideo?Erna Solberg har ikke sett filmen ennå, men foreløpig er det ikke den helt store reaksjonen.
Regjeringen har tydeligvis ikke lært noe etter diverse #-fadeser på Twitter. Sist redigert av Éowyn : 26-08-15 kl 02:04. |
|
|
|
|
|
#64 |
|
Whatever, never mind
|
Sv: Ja, hva skal man si om Anundsens propagandavideo?Nå har jeg og fått sett filmen. Trommingen får meg til å tenke på reklameinnslag/tv-innslag om trening eller kosttilskudd ol. Sist redigert av Éowyn : 26-08-15 kl 02:31. |
|
|
|
|
|
#65 |
|
Whatever, never mind
|
Sv: Ja, hva skal man si om Anundsens propagandavideo?
Tja. @regjeringen på Twitter har lenket til filmen på regjeringen.no. Lansert under "pressemelding" fra departementet. |
|
|
|
|
|
#66 |
|
villende
|
Sv: Ja, hva skal man si om Anundsens propagandavideo?Jeg tenker dette bare er konsekvensen av en utvikling man har sett de siste årene. Det er ikke bare sittende regjering som bruker embetsverket politisk, det har bare ikke blitt gjort like "blatant" tidligere. |
|
|
|
|
|
#67 |
|
This is normal!
|
Mens Erna, sjefen for regjeringen, har ikke sett filmen.
|
|
|
|
#68 |
|
Glamorøs
|
Sv: Ja, hva skal man si om Anundsens propagandavideo?Å lage en skrytevideo isolert sett syns jeg ikke er så ille. Det jeg finner mest problematisk er undergravingen av pressen, den underliggende beskjeden om at han ikke bør kritiseres, og de ledende spørsmålene til underordnede. Han tvinger det som skal være nøytrale institusjoner og etater til å drive partipolitikk. Når han tydeligvis heller ikke vet hva objektiv/subjektiv betyr er det jo hull i hodet.
Sist redigert av Tallulah : 26-08-15 kl 10:10. Årsak: språkvask |
|
|
|
|
|
#69 |
|
Bør lage seg en tittel selv
|
Sv: Ja, hva skal man si om Anundsens propagandavideo?Jeg orket ikke mer når de skulle gjennomgå utstyret til en spesialpoliti eller hva det var, det var så fælt.
|
|
|
|
#70 |
|
Halloen!
Medlem siden: Mar 2008
Beleilig. |
|
|
|
|
|
#71 |
|
Glamorøs
|
Sv: Ja, hva skal man si om Anundsens propagandavideo?Det hele er så innmari klønete og dumt! Skal man først gjøre noe slikt så får man gjøre det skikkelig. "Nei, jeg kan ikke navngi hvem som har hatt dialogen". Hva er det for noe? Dette er ikke Kina heller.
|
|
|
#72 |
|
Halloen!
Medlem siden: Mar 2008
Nei, det er FrP. |
|
|
|
|
|
#73 |
|
Bedreviter
|
Sv: Ja, hva skal man si om Anundsens propagandavideo?Det at et departement lager en informasjonsvideo, er i seg selv ikke problematisk. Heller ikke om den koster 50 000-100 000 å lage (som for øvrig er et høyst moderat budsjett i den sammenheng.) |
|
|
|
|
|
#74 |
|
Hertuginne
|
Sv: Ja, hva skal man si om Anundsens propagandavideo?Jeg nekter å tro at den filmen kun kostet 50000 å lage, da har de i så fall en merkelig måte å regne kostnader på. Bruk av departementets ressurser er jo også en kostnad. Og bare det å lage en sånn film, som helt åpenbart er taimet rett inn i valgkampen, med ressurser og penger fra departementet er så hinsides hva jeg mener er greit at jeg blir helt matt.
|
|
|
#75 |
|
This is normal!
|
Jeg tror denne slår veldig godt an hos kjernevelgerne til FrP der en del har vært misfornøyd den siste tiden. Anundsen er en godgutt hos veldig mange, og nå får han sin helt egen film der menn i uniform forteller at han er flink, han får vise en kjempehemmelig garasje, superkule våpen og nye kjempestrenge fengselsplasser og alt som ligger disse velgernes hjerter nær. Og han får gjenta til det kvalmende: "Poenget var å vise fram forbedringer og hva regjeringen har gjort for å trygge din og min hverdag."
|
|
|
|
#76 |
|
Smugleser
|
Slås sammen og får plass under sengen. Fantastisk!
|
|
|
#77 |
|
This is normal!
|
Sv: Ja, hva skal man si om Anundsens propagandavideo?Siv Jensen har heller ikke sett filmen. Hun og Erna har vært så supertravle med budsjettarbeid at de ikke har fått med seg den største nyheten rundt egen regjering (som er en film fra og om egen regjering) på lange tider. Ja, særlig.
|
|
|
|
#78 |
|
Bedreviter
|
Du har selvsagt rett. Det er ikke vanlig å regne inn personressurser som kostnader i staten (dessverre). Jeg mente at den trolig kan kan ha vært laget med 50–100 000 i driftsutgifter. |
|
|
|
|
|
#79 |
|
Har tro på forbedring
|
Sv: Ja, hva skal man si om Anundsens propagandavideo?Selv om jeg kun har sett filmen med et halvt og flyktig øye, blir jeg lite lattermild og mest harm. Det at han skryter over at han har sendt ut x antall innvandrere og påpeker hvor mange som har vært kriminelle. Han kunne da godt ha påpekt hvor mange barn og familier som har måttet forlate landet da - siden han er så opptatt av tall.
|
|
|
#80 |
|
Bedreviter
|
Men er det FrPs kommunikasjonsrådgivere som er brukt her, eller er det departementenes? Det sto i flere av nyhetsartiklene at filmen var laget vha DSS*. Og DSS har nok jevnt over ganske flinke folk innen kommunikasjon (det har nok for øvrig FrP også, på sitt veldig merkelige vis) – ikke at de ikke skal betjene sprø ledelse fra tid til annet da. |
|
|
|
![]() |
|
|