Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Hjem og utstyr > Stikkas barneutstyrshjørne

Kom med din beste anbefaling til vinteryttertøy til barn!

Stikkas barneutstyrshjørne Diskusjonsforum for utstyr til barn.

Svar

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 30-08-15, 14:55   #21
millact
Bør lage seg en tittel selv

Medlem siden: Mar 2008
millact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Kom med din beste anbefaling til vinteryttertøy til barn!

Opprinnelig lagt inn av Appelsin, her.

Det virker jo som det er en eller annen som er fornøyd med alle de store merkene? Er det kanskje slik at det meste er bra nå da?

Det tror jeg faktisk. Så sluttet å kjøpe dyrt yttertøy nå som de er skolebarn.

Gammel 30-08-15, 16:53   #22
Niobe
Personlig pessimist

Niobe sin avatar

Medlem siden: Oct 2006
Blogginnlegg: 11
Niobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Det virker jo som det er en eller annen som er fornøyd med alle de store merkene? Er det kanskje slik at det meste er bra nå da?

Ja, mye er skjedd på den fronten i løpet av de 10 årene jeg har hatt barn. Jeg jobbet i frilufstbarnehage da jeg ble gravid med eldste, og så konsekvensene av dårlig og ufunksjonell påkledning. Siden da synes jeg foreldre generelt kan mer om påkledning og at utvalget av godt yttertøy i flere prisklasser har blitt langt bedre.

Gammel 31-08-15, 11:36   #23
kokosbolle
Har bakt søte kaker

kokosbolle sin avatar

Medlem siden: Oct 2007
Hvor: Den fineste byen
Blogginnlegg: 696
kokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme omkokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme omkokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme omkokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme omkokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme omkokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme omkokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme omkokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme omkokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme omkokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme omkokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Minsten skal prøve denne dressen fra Didriksons i år! Satt ned fra 1295 til 895 på flust.no. 10000 mm vannsøyle. Er spent på den.

minibolle mai 2012
kokosbolle er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 31-08-15, 12:19   #24
Katta
maler

Katta sin avatar

Medlem siden: Jul 2008
Hvor: Trondheim
Blogginnlegg: 92
Katta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

HM er slett ikke verst. Overraskende bra faktisk.
Jeg er veldig fornøyd med isbjørn, men jeg synes ikke prisen kan forsvares. Du får 95% av funksjonaliteten på Hm til under halvparten av prisen.
Didrikson funker også. Stormberg også. Og Skogstad. Og HH. I det hele tatt synes jeg ikke det er så store forskjeller som det var.

Gammel 31-08-15, 12:31   #25
Nera
Pandemonium

Nera sin avatar

Medlem siden: Dec 2008
Nera er et navn som alle kjenner tilNera er et navn som alle kjenner tilNera er et navn som alle kjenner tilNera er et navn som alle kjenner tilNera er et navn som alle kjenner tilNera er et navn som alle kjenner tilNera er et navn som alle kjenner tilNera er et navn som alle kjenner tilNera er et navn som alle kjenner tilNera er et navn som alle kjenner tilNera er et navn som alle kjenner til
Standard

Didriksons har vel en vannsøyle på 5000, ikke 10 000? I hvertfall Theron og Migisi, så vidt jeg kan se.

Jeg vet sannelig ikke hva vi velger i år. Seksåringen trenger nok et eller annet, men jeg mistenker at hun vil foretrekke todelt. På skolen er de jo ikke like mye ute som i barnehagen, heller. I fjor hadde hun Isbjørn, som hadde super passform til henne, men jeg synes den bleknet og ble slitt raskere enn forventet, og hun er ikke en som er veldig hard mot klærne sine. Hun trenger nok en liten 128 eller lang 122, kan jeg forestille meg.

Treåringen kan muligens passe PoP fra i fjor i 98, og for ham er slitestyrke en meget viktig kvalitet, så der kan det nok bli PoP videre, også.

Hvilke todelte sett i størrelser passende til seksåringer er OK? Hun har skallbukse fra PoP og jakke fra Bergans liggende på lur, men disse er jo ikke foret. Hun er forresten en veldig varmblodig unge, og vanntetthet er muligens viktigere her i Tromsø enn at det skal holde i tjue minusgrader.

Gammel 31-08-15, 13:31   #26
Galathea

Galathea sin avatar

Medlem siden: Mar 2011
Hvor: Trøndelag
Galathea imponerer mange og er sikkert smartGalathea imponerer mange og er sikkert smartGalathea imponerer mange og er sikkert smartGalathea imponerer mange og er sikkert smartGalathea imponerer mange og er sikkert smartGalathea imponerer mange og er sikkert smartGalathea imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Vi har brukt didriksons vintredresser de siste åra, og er godt fornøyd, dressene er lette og holdbare og fin passform, og så er de fine og se på også, fine farger og detaljer.
Mener de har kommet veldig godt ut i testene også, og så er det ofte tilbud på xxl eller lekmer.no, så man kommer under 1000-lappen.

Dressene har også mulighet til å vokse med barnet, det er sydd inn en fold i armene og beina som man enkelt kan sprette opp og så kan dressen vokse med barnet. Mine barn er lange i kroppen, så vi har ikke hatt nytte av det, dressene har blitt for korte i kroppen før de har blitt for korte i beina.

Galathea er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 31-08-15, 13:43   #27
kokosbolle
Har bakt søte kaker

kokosbolle sin avatar

kokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme omkokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme omkokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme omkokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme omkokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme omkokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme omkokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme omkokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme omkokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme omkokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme omkokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av Nera, her.

Didriksons har vel en vannsøyle på 5000, ikke 10 000? I hvertfall Theron og Migisi, så vidt jeg kan se.

Jeg vet sannelig ikke hva vi velger i år. Seksåringen trenger nok et eller annet, men jeg mistenker at hun vil foretrekke todelt. På skolen er de jo ikke like mye ute som i barnehagen, heller. I fjor hadde hun Isbjørn, som hadde super passform til henne, men jeg synes den bleknet og ble slitt raskere enn forventet, og hun er ikke en som er veldig hard mot klærne sine. Hun trenger nok en liten 128 eller lang 122, kan jeg forestille meg.

Treåringen kan muligens passe PoP fra i fjor i 98, og for ham er slitestyrke en meget viktig kvalitet, så der kan det nok bli PoP videre, også.

Hvilke todelte sett i størrelser passende til seksåringer er OK? Hun har skallbukse fra PoP og jakke fra Bergans liggende på lur, men disse er jo ikke foret. Hun er forresten en veldig varmblodig unge, og vanntetthet er muligens viktigere her i Tromsø enn at det skal holde i tjue minusgrader.

Ojos var en forbedring av Theron stod det, og det står 10.000 mm under beskrivelsen.

minibolle mai 2012
Gammel 31-08-15, 13:55   #28
Nera
Pandemonium

Nera sin avatar

Medlem siden: Dec 2008
Nera er et navn som alle kjenner tilNera er et navn som alle kjenner tilNera er et navn som alle kjenner tilNera er et navn som alle kjenner tilNera er et navn som alle kjenner tilNera er et navn som alle kjenner tilNera er et navn som alle kjenner tilNera er et navn som alle kjenner tilNera er et navn som alle kjenner tilNera er et navn som alle kjenner tilNera er et navn som alle kjenner til
Standard

Jeg må se etter Ojos, skjønner jeg.

Gammel 31-08-15, 14:11   #29
My
Semiaktiv

My sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
My har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Jeg vurderer også Didrikson til 05-jenta her i år, den jakka de har på Flust til nedsatt pris. Carter. Må bare vise henne den og høre om hun liker den (noe jeg regner med).

Broren kan arve jakka hun brukte i fjor, det var egentlig en guttemodell. Denne her er også unisex, så den kan også gå i arv. Broren har faktisk ei skalljakke som ligner litt, også Didrikson, grå med røde detaljer.

Gammel 31-08-15, 14:22   #30
kokosbolle
Har bakt søte kaker

kokosbolle sin avatar

Standard

Den har jeg kikket på til 07-ern, Lille*My. Men jeg vil ha bukse også, og da ble det verre å finne.

minibolle mai 2012
Gammel 31-08-15, 15:06   #31
My
Semiaktiv

My sin avatar

My har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av kokosbolle, her.

Den har jeg kikket på til 07-ern, Lille*My. Men jeg vil ha bukse også, og da ble det verre å finne.

Ja, det var knalltøft med rød bukse til. Men håper det kan være mulig å finne rød bukse i et annet merke ... Hvis ikke har hun ei svart ei som jeg tror hun kan bruke ei stund til, og så veldig feil blir vel ikke det heller.

Gammel 31-08-15, 15:07   #32
Niobe
Personlig pessimist

Niobe sin avatar

Medlem siden: Oct 2006
Blogginnlegg: 11
Niobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Poden har fått Didrikson Carter til denne vinteren. Han har Isbjørn-bukse fra i fjor som passer, så han trenger ikke bukse (ikke synes jeg bukse og jakke nødvendigvis må matche 100% heller), men jeg så de hadde buksene på XXL (men ikke jakkene, mystisk nok.)

Gammel 31-08-15, 16:48   #33
kokosbolle
Har bakt søte kaker

kokosbolle sin avatar

Standard

De har rød bukse på didriksons nettbutikk, til 799,-.

minibolle mai 2012
Gammel 31-08-15, 18:11   #34
Chablis
Drømmer

Medlem siden: Dec 2006
Hvor: Ved vannet
Blogginnlegg: 22
Chablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt av
Standard

Jeg synes det hvertfall, samtidig er jeg nok mindre kresen også nå som han går på skolen og ikke er like mye ute.

Vi elsket isbjørn of sweden i barnehagen , han har også hatt det 2 første årene på skolen,men jeg synes ikke prisen kan forsvares lenger.

Chablis er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 31-08-15, 18:35   #35
My
Semiaktiv

My sin avatar

Standard

Jeg har nok heller ikke samme krav til yttertøy nå når de går på skolen som da de gikk i barnehagen og i større grad satt/lå/rullet seg i snø og slaps. Jeg er mer opptatt av at det skal være praktisk og behagelig, slik at de liker å ha det på seg, enn at det skal være veldig vanntett og slitesterkt. Bukser uten seler som glir ned over skuldrene og irriterer, men som kan justeres stramt nok i livet til at de henger skikkelig på (det vil si ikke stramming som festes med for kort borrelås som etter hvert blir full av lo, og bare går opp), og som går langt nok opp i ryggen. Jakker der man kan ha glidelåset helt opp uten å føle at man blir kvalt, som ikke er supertrang og innsvinget så man ikke får ullgensere under, som har strammemuligheter på de riktige stedene, praktiske, og ikke alt for trange mansjetter, hette som kan justeres bak slik at den ikke går ned over øynene etc. Det trenger ikke være de dyreste klærne som har de mest praktiske løsningene. Også må det ikke være for tykt og stivt.

Gammel 31-08-15, 20:54   #36
millact

millact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtid
Standard

Opprinnelig lagt inn av Niobe, her.

Poden har fått Didrikson Carter til denne vinteren. Han har Isbjørn-bukse fra i fjor som passer, så han trenger ikke bukse (ikke synes jeg bukse og jakke nødvendigvis må matche 100% heller), men jeg så de hadde buksene på XXL (men ikke jakkene, mystisk nok.)

Min eldste fikk jakke og bukse fra XXL i fjor. Kjøpt i høstferien, så mulig det bare er litt tidlig enda. Hun fikk Joan jakke og bryn bukse.

Vannsøyle på 5000 har holdt fint til skolebarn, også da vi bodde i Rogaland.

Gammel 31-08-15, 20:57   #37
millact

Standard

Opprinnelig lagt inn av Lille*My, her.

Jeg vurderer også Didrikson til 05-jenta her i år, den jakka de har på Flust til nedsatt pris. Carter. Må bare vise henne den og høre om hun liker den (noe jeg regner med).

Broren kan arve jakka hun brukte i fjor, det var egentlig en guttemodell. Denne her er også unisex, så den kan også gå i arv. Broren har faktisk ei skalljakke som ligner litt, også Didrikson, grå med røde detaljer.

Jeg har sett jentemodellen, veldig fin. Denne er nok like fin.

Gammel 01-09-15, 19:37   #38
millact

Standard

Var akkurat innom Cubus. De hadde fått inn yttertøy som så ok ut.

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 00:17.