Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Kultur og underholdning > Tinetoffs litteraturforum

Når jeg nå likevel skal bestille fra amazon …

Tinetoffs litteraturforum Litteraturdiskusjoner, bokanbefalinger, lesesirkel mm

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 10-06-07, 23:48   #12
Benmurphy
-

Medlem siden: Oct 2006
Benmurphy har en fantastisk fremtidBenmurphy har en fantastisk fremtidBenmurphy har en fantastisk fremtidBenmurphy har en fantastisk fremtidBenmurphy har en fantastisk fremtidBenmurphy har en fantastisk fremtidBenmurphy har en fantastisk fremtidBenmurphy har en fantastisk fremtidBenmurphy har en fantastisk fremtidBenmurphy har en fantastisk fremtidBenmurphy har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Når jeg nå likevel skal bestille fra amazon …

Opprinnelig lagt inn av mehmet, her.

er det prismessig forskjell på å bestille fra uk eller usa?

Vanligivs vil fraktkostnadene bli høyere fra USA. (But do read on)

Fra UK betaler du NOK 48,- per bestilling og i tillegg NOK 12,- per bok.
Fra US betaler du NOK 28,- per bestilling og i tillegg NOK 28,- per bok.

Hvis du bestiller mer enn én bok, blir det altså mindre frakt fra UK, men prisen på bøkene varier jo også en del.

Så den viktige biten: Britiske bokutgivelser er generelt av ekstremt dårlig kvalitet. Dette gjelder særlig bøker med stive permer; veldig dårlig papirkvalitet, veldig dårlig innbinding (hvis de er ordentlig bundet inn i det hele tatt). Også for paperbacks er papirkvaliteten vanligivs vesentlig bedre i amerikanske utgaver, men der kan det variere noe. Jeg kjøper aldri britiske utgaver hvis det fins en amerkansk. Det betyr at jeg stort sett ikke handler hverken hos amazon UK eller i engelskavdelingen hos norske bokhandlere.

Og dette til tross for

Opprinnelig lagt inn av Tosse, her.

Hvor lenge etter at en bestilling er belastet konto kan man forvente å få varen?

at bøkene bøkene ofte kommer på under en uke fra UK, mens de kan bruke to eller mer fra USA. Amazon.com anslår vel 11-22 dager med standard shipping. Jeg har fått bøker derfra på under 10 dager også, men vanligivs tar det vel et par uker minst. Jeg syns den ekstra kvaliteten er verdt noen kroner ekstra og litt lenger ventetid.

Ben "bestiller heller noen ekstra, så har jeg noe å lese mens jeg venter" Muprhy

Benmurphy er ikke aktiv   Svar med sitat

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 21:18.