|
|||||||
| Stikkas barneutstyrshjørne Diskusjonsforum for utstyr til barn. |
![]() |
|
|
Trådverktøy | Visningsmåter |
|
|
#21 |
|
I mål
|
Sv: Lissesamler/strammer?
Jeg tenker at over en viss alder er det upraktisk at man ikke kan knyte en sløyfe. Men det velger man jo selv. Men her oppfatter jeg at Kokosbolles sønn har øvd masse for å lære det, og da synes jeg ikke det er så hyggelig overfor ham at lærer ikke definerer det som "godt nok" fordi det går for sakte. Det hadde jo vært noe annet om han ikke kunne det (og heller ikke ville lære det). |
|
|
|
|
|
#22 |
|
Glamorøs
|
Sv: Lissesamler/strammer?Jeg tenker at når man begynner å synes det er upraktisk selv, så øker motivasjonen til å lære det. Det er for øvrig ikke noe annet enn treningsbukser og kampsportbelte som egentlig trengs å knytes i min snart 11-årings liv, og det greier han helt fint.
|
|
|
#23 |
|
I mål
|
Sv: Lissesamler/strammer?
Nei, men jeg ville syntes det var kjipt om jeg var 9 år og hadde jobbet med å lære meg nå knyte vanlig. |
|
|
|
|
|
#24 |
|
Har bakt søte kaker
|
Sv: Lissesamler/strammer?Selv hadde han i utgangspunktet ikke lyst til å lære seg å knyte lisser, men ettersom beina han er såpass store og jeg slet med å finne sko uten lisser som måtte knytes, startet vi å øve. Så var belønningen at jeg skulle spleise på et legosett med han når han hadde lært seg det. Nå kan han, men det går jo ikke fort, og han må gjerne ha 1-2 forsøk før det sitter, men han får jo heller ikke øvd i det daglige. Det er litt synd.
|
![]() |
|
|