|
Generell diskusjon Forum for generell diskusjon av temaer som ikke passer inn under andre kategorier. |
![]() |
|
Trådverktøy | Visningsmåter |
![]() |
#41 |
Bør lage seg en tittel selv
Medlem siden: Mar 2008
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Sv: Husk å stemme til kirkevalgetHar planer om å stemme, kjenner flere på listen. Men usikker på hvem som får stemmen min.
![]() |
#42 |
Medlem siden: Jul 2009
Hvor: Sunnmøre!
![]() Sv: Husk å stemme til kirkevalget
Minner meg på at jeg faktisk ikke kan huske å ha fått et eneste menighetsblad på de tre årene vi har bodd her! Har ikke tenkt over det før, men det får vi faktisk ikke.
![]() |
#43 |
Enda en som trener
Medlem siden: Sep 2007
![]() Sv: Husk å stemme til kirkevalgetDrar opp denne igjen jeg; |
![]() |
![]() |
![]() |
#44 |
Tittel og tittel....
|
![]() Sv: Husk å stemme til kirkevalgetI år har tilogmed faren min stemt ved kirkevalget, fordi han var så irritert på de som var i mot homofiles rettigheter.
![]() |
#45 |
Textrovert
|
![]() Sv: Husk å stemme til kirkevalgetHmm ... jeg skjønner tydeligvis ikke helt dette her. Jeg bor i Bærum, og kan derfor stemme både på kandidat for Oslo bispedømme (interessant, for her er det jo egne kandidater for Åpen folkekirke) og for det lokale menighetsrådet. Men det som står om kandidatene for meningshetsrådet er totalt intetsigende. Det står virkelig ingenting om hvor kandidatene står med tanke på vielse for homofile, f.eks. Men jeg kan avgi stemme for bispedømmet uten å måtte avgi en lokal stemme, ikke sant? :forvirret:
![]() |
#46 |
Unik
Medlem siden: Apr 2008
Flere av menighetene har idiotiske opplysninger, så man får ikke vite en dritt.
![]() |
#47 |
By the Sea
|
Det visste jeg ikke. Da tror jeg kanskje jeg skal dropper stemme på menighetsrådet, all den tid jeg ikke vet noe om noen på lista, og derfor ikke vil kunne kumulere eller gjøre noe annet en å legge den i unna som den er.
![]() |
#48 |
Textrovert
|
Ja, at person x har vært på landslagsnivå innen idrett y, er virkelig ikke interessant i denne sammenheng, altså. I alle fall ikke når det nesten er det eneste man får vite.
![]() |
#49 |
Medlem siden: Jul 2009
Hvor: Sunnmøre!
Vi får vite bosted og alder. var det yrke også, eller utdannelse? usikker. Altså, null og nada egentlig
![]() |
#50 |
By the Sea
|
![]() Sv: Husk å stemme til kirkevalgetJeg etterlyste mer informasjon om kandidatene i kommentarfeltet til kirkevalget.no på FB. Da var det en (ikke en fra kirkevalget.no selv) som fortalte meg at det var da ikke noe å spørre etter - alle på lista skulle jo følge Bibelens ord, så da måtte det jo bli de samme ideologiske meningene for alle.
![]() |
#51 |
Unik
![]() Sv: Husk å stemme til kirkevalgetMeningen er at den enkelte menighet skal fylle ut opplysninger om medlemmene selv. Hvilket min menighet ikke har gjort. For to dager siden fikk vi menighetsblad der det stod litt - men jeg forhåndsstemte for to uker siden. (Og barnslig som jeg er skrev jeg over hele stemmeseddelen hva jeg mente om å ikke ha info). De på kirkekontoret beklaget, for det er meningen at man skal få vite hva personen sier om seg selv.
![]() |
#52 |
Gå heim, kyss din kvardag
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Buskerud
For viss du ikkje stemmer på dei så stemmer du for intoleranse? Det kan jo vere folk på den andre lista også som faktisk meiner det same som åpen folkekirke?
![]() |
#53 |
Unik
Det kan det. Men det krever bittelit mer av stemmeren, for da må man krysse på de rette folka.
![]() |
#54 |
By the Sea
|
Det vet jeg, Hondacrv.
![]() |
#55 |
Glamorøs
|
![]() |
#56 |
|
![]() Sv: Husk å stemme til kirkevalgetNår det gjelder menighetsrådsvalget er det ikke i første omfang et homosaksvalg og bør heller ikke være det. Menighetsrådets oppgaver er lokal drift av menighet og der er det viktigst å ha med folk som faktisk ønsker å gjøre en innsats. Det er snakk om frivillig arbeid i de fleste sokn. Det er dumt at ikke det finnes gode presentasjoner mange steder. Samtidig er dette snakk om et valg som mange steder funket som dugnadsverv nesten på linje med at man tar sin tørn i FAU på skole osv. |
![]() |
![]() |
![]() |
#57 |
Glamorøs
|
![]() Sv: Husk å stemme til kirkevalgetJeg vil ikke si at det handler om mindre politikk, men anderledes politikk. FAU driver også med politikk, hvertfall hos oss. Vi driver med nærmiljøperspektiv, skolebehovsplanen, innspill på økonomi, pedagogikk og verdivalg skolen tar. Hvilke arrangementer man tillater, trosopplæring, ansettelser og liturgi er selvsagt både politikk- og etikkavhengig.
![]() |
#58 |
|
![]() Sv: Husk å stemme til kirkevalgetJa selvsagt er det politikk og etikkavhengig. Alle verv er jo det, men etter å ha sittet i menighetsråd i 12 år har jeg ennå ikke vært borti en sak hvor likekjønnet ekteskap har vært en aktuell problemstilling og det er helt andre parametre jeg bruker for valg til menighetsråd enn bispedømmeråd. |
![]() |
![]() |
![]() |
#59 |
Glamorøs
|
![]() Sv: Husk å stemme til kirkevalgetNei, nå tenkte jeg ikke på likekjønnet ekteskap spesielt, jeg trakk fram Åpen folkekirke fordi de representerer en åpenhet om egne standpunkt jeg syns er viktig, også i menighetsråd. Ikke deres kampsak spesielt.
![]() |
#60 |
By the Sea
|
![]() Sv: Husk å stemme til kirkevalgetNå klarte mannen å finne litt info om kandidatene til menighetsrådet også, så nå har jeg noen tanker om hvordan jeg kan stemme også der.
![]() |
|
|