|
|||||||
| Gremlis reise- og fremmedspråkforum Forum for diskusjon av reiser, reisemål, og fremmedspråk. |
![]() |
|
|
Trådverktøy | Visningsmåter |
|
|
#1 |
|
Klar
|
Tips til mini-getaway for mor og datter?Ja, hva skal vi egentlig finne på i høstferien? |
|
|
|
|
|
#2 |
|
<3
Medlem siden: Jan 2008
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: Tips til mini-getaway for mor og datter?Gøteborg! Gå på Universeum og kos dere glugg ihjel.
|
|
|
#3 |
|
ej ikke møjkets heije
|
Sv: Tips til mini-getaway for mor og datter?Jeg stemmer også for Gøteborg. Knerten og jeg var der i høstferien i fjor og hadde en toppers ferie. Vi var på Liseberg på søndagen, og det var tilnærmet ingen kø.
|
|
|
|
#4 |
|
Bør lage seg en tittel selv
|
Sv: Tips til mini-getaway for mor og datter?Istemmer Gøteborg, det passer veldig fint til en sånn tur. Ta toget bort, og bo nært stasjonen, så kan dere komme lett til det meste. Jeg synes Gøteborg har en fin miks av rolige ruslegater med koselige caféer, litt shopping, fine museer og for de som liker det, fornøyelsesparker. Og Liseberg er jo hyggelig som opplevelse også, selv om en ikke er karusellfan. (Jeg er ikke det). Ellers er jo København alltid koselig, da! Jeg er pysete på båt om høsten, men hvis en er sjøsterk går jo det fint.
|
|
|
|
#5 |
|
Klar
|
Sv: Tips til mini-getaway for mor og datter?Her var det unison enighet om Gøteborg, jo! |
|
|
|
|
|
#6 |
|
|
Sv: Tips til mini-getaway for mor og datter?Universum er veldig, veldig bra. Det går hele dagen der. Så jeg hadde også dratt til Gøteborg.
|
|
|
|
#7 |
|
Guardian of the galaxy
|
Sv: Tips til mini-getaway for mor og datter?Hvis dere vil til Tydal i Sør-Trøndelag kan dere få leie vårt rom på fjellhotellet i Stugudal veldig billig.
|
|
|
#8 |
|
<3
Sv: Tips til mini-getaway for mor og datter?
Universeum er så bra at vi kjøpte dag 2-billett og ungene var ikke ferdige der da, engang! Vi var nesten bare inne på Zoo og i tillegg er det et helt vitensenter der. Mener det er 7 etasjer? Helt nederst i kjelleren, ved garderoben, er det også et kjempefint lekeområde. Der kan man også spise maten sin, om man vil. (så det var mikro og alt der) Men det er en kafé der også, og svenskene syns jeg er veldig billig på ut-å-spise-mat.
|
|
|
#9 |
|
|
Med suuuuuuupergode pannekaker!
|
|
|
|
#10 |
|
Klar
|
Sv: Tips til mini-getaway for mor og datter?Hvilket hotell skal vi bo på, da? |
|
|
|
|
|
#11 |
|
Klar
|
Veldig hyggelig tilbud! Dessverre tror jeg det blir litt langt å reise, og krever nok at jeg stikker av med bilen, men jeg skal tenke litt til! |
|
|
|
|
|
#12 |
|
Tja...
Medlem siden: Dec 2006
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: Tips til mini-getaway for mor og datter?Hva med båttur til Fredrikshavn og badeland, The Reef.
|
|
|
|
#13 |
|
<3
|
|
|
#14 |
|
Licence to thrill
Medlem siden: Mar 2011
Hvor: sentralt Østland
Sv: Tips til mini-getaway for mor og datter?Hvis du bor i nærheten av Oslo er en tur med danskebåten veldig fint. Scandinavian Seaways. Ikke Stena Line. |
|
|
|
|
|
#15 |
|
Kaldt hode, varmt hjerte!
|
Sv: Tips til mini-getaway for mor og datter?Sota sæter er et glimrende fjellalternativ med barn. Fint turterreng og flott hytte.
|
|
|
#16 |
|
prokrastinator
Medlem siden: Feb 2009
Sv: Tips til mini-getaway for mor og datter?Vi skal på rundreise. Kjører til Larvik, båter til Hirtshals, kjører til Frederikshavn og bor på badelandhotell et par dager, båter til Gøteborg og henger der et par dager inkl. Universeum og Liseberg, så tilbake til Oslo.
|
|
|
#17 |
|
Epikur
|
Sv: Tips til mini-getaway for mor og datter?Vi reiste til Edinburgh for et par år siden, eldste og jeg. Fløy til Aberdeen, for det var mye billigere, tok toget til Edinburgh og bodde på en B&B der. Masse fint å se, vi koste oss virkelig.
|
![]() |
|
|