|
Generell diskusjon Forum for generell diskusjon av temaer som ikke passer inn under andre kategorier. |
![]() |
|
Trådverktøy | Visningsmåter |
![]() |
#61 |
Textrovert
|
![]() Sv: Norgeshistoriens største trafikkeksperiment 22. september 2015Men da må du jobbe i bransje hvor man kan velge og vrake litt. Jeg vet knapt om stillinger jeg kunne søkt på i min kommune.
![]() |
#62 |
Skinner
Medlem siden: Apr 2008
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Sv: Norgeshistoriens største trafikkeksperiment 22. september 2015Eller som da jeg var gift og en av oss jobbet på Alnabru, den andre i Asker. Å bo nære en jobb er knapt gjennomførbart i praksis, med mindre den som jobber der vil jobbe deltid.
![]() |
#63 |
Prettiest mess ever seen
|
![]() Sv: Norgeshistoriens største trafikkeksperiment 22. september 2015Jeg har vel 15-20 potensielle arbeidsgivere i hele landet, så det er ikke akkurat å velge og vrake.
![]() |
#64 |
Skinner
Medlem siden: Apr 2008
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Sv: Norgeshistoriens største trafikkeksperiment 22. september 2015Jeg har tre.
![]() |
#65 |
Klar
|
![]() Sv: Norgeshistoriens største trafikkeksperiment 22. september 2015Jeg kjenner jeg blir nysgjerrig på hva dere jobber med |
![]() |
![]() |
![]() |
#66 |
Semiaktiv
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Trondheim
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Sv: Norgeshistoriens største trafikkeksperiment 22. september 2015
![]() |
#67 |
Sviiisj!!
|
![]() Sv: Norgeshistoriens største trafikkeksperiment 22. september 2015Altså, jeg hadde ikke hørt om dette før i går. Jeg reiser kollektivt hver dag uansett, men jeg kan meget vel forestille meg at pendlerbilister trenger mer enn en dag på å mane frem engasjement, planlegge alternativ rute, kanskje booke om møter. Jeg er kanskje ikke den eneste i verden som ikke hadde hørt om dette før på mandag, vel?
![]() |
#69 |
Eppur si muove.
Medlem siden: Jan 2012
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Sv: Norgeshistoriens største trafikkeksperiment 22. september 2015Mannen må reise tvers gjennom Oslo hver dag fordi vi bor utenfor på den ene siden og han jobber utenfor på den andre siden. Han reiser kollektivt og det tar 45 minutter, inkludert ett bytte. Mange med tilsvarende avstand ville valgt/velger å kjøre og om morgenen ville det kanskje gått raskere, men hjemturen ville spist opp evt oppspart tid siden ettermiddagsrushet går tregt. Så selv med såpass avstand og ett bytte underveis er det både relativt praktisk og raskere å reise kollektivt. Vi har bil, han kunne kjørt hver dag og parkert gratis på jobben, men det er et bevisst valg. Og selv om det kan virke slik på FP er det ikke slik at kort reisevei er det alle har øverst på prioriteringslisten, for veldig mange er det mange ting man verdsetter høyere.
![]() |
|
|