|
|||||||
| Divines spør-og-lær-forum Spør om alt mulig du lurer på - kanskje er det noen som kan svare. |
![]() |
|
|
Trådverktøy | Visningsmåter |
|
|
#1 |
|
Vaklende
|
Når kjøleskapet ødelegger parketten - forsikringssak?Kjøleskapet har helt ut vann og smeltet blåbærsaft (en tint smoothieblanding der posen ikke var tett, tydeligvis) på parketten, som nå er en lekker blanding av oppsvulmet svart og lilla. Det ser ikke ut til å gå vekk. |
|
|
|
|
|
#5 |
|
Licence to thrill
Medlem siden: Mar 2011
Hvor: sentralt Østland
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: Når kjøleskapet ødelegger parketten - forsikringssak?Har en forsikring som dekker følgeskade. Altså f.eks. i det teoretiske tilfellet at ungen stapper en dorull i doen og deretter trekker ned, slik at det blir vannskade på gulvet... |
|
|
|
|
|
#6 |
|
Hertuginne
|
Sv: Når kjøleskapet ødelegger parketten - forsikringssak?Det er jo ikke verre enn at du ringer forsikringsselskapet og hører om dette er noe de dekker. Hva som dekkes avhenger av hvilken type forsikring du har, men dette vet jo skadebehandleren som du snakker med.
|
|
|
#7 |
|
Vaklende
|
Sv: Når kjøleskapet ødelegger parketten - forsikringssak?
Basis.
Jepp, jeg har gjort det nå, Adrienne. Men jeg ønsket veldig å få et hint her i tilfelle det skulle være en skikkelig kjip forsikringsmedarbeider - jeg er helt hudløs i dag av helt andre grunner og grudde meg veldig til å ringe. |
|
|
|
|
|
#8 |
|
Vaklende
|
Sv: Når kjøleskapet ødelegger parketten - forsikringssak?Jeg snakket da med to hyggelige unge menn, som begge mente at dette med all sannsynlighet gikk på bygningsskade i stedet for innbo. Det kommer noen og ser på det, og så får vi ta det derfra, men det er god sjanse for at de tar det som overstiger 7500 kr. |
|
|
|
|
|
#10 |
|
Trademark: Imperfection
Medlem siden: Feb 2008
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: Når kjøleskapet ødelegger parketten - forsikringssak?Ja skulle til å si at det må være en bygningsskade. Lykke til!
|
![]() |
|
|