|
|||||||
| Jåleforumet Forum for hudpleie, hår, sminke, kropp mm. |
![]() |
|
|
Trådverktøy | Visningsmåter |
|
|
#101 |
|
finner ut av mye
|
Sv: Har du en favorittparfyme?
Det har jeg aldri gjort, ikke følt behov for det, men kunne godt ha gjort det. Kanskje jeg er farget av å ha bodd lenge på en plass der man snakker med fremmede om alt mellom himmel og jord.
|
|
|
#102 |
|
Introvert optimist
|
Jeg spurte en drosjesjåfør en gang hva han brukte for det måtte jeg kjøpe til mannen min.
|
|
|
#103 |
|
Champagne til alt
Medlem siden: May 2012
Hvor: Nedre Romerike
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: Har du en favorittparfyme?DKNY Golden Delicious er en ny favoritt hos meg. Sommerfavoritten i år har vært Cool Water Wave, Davidoff.
|
|
|
#104 |
|
awesom
|
Sv: Har du en favorittparfyme?Den som alltid henger med er Clinique sin Happy. Den er lett og frisk. Nå for tiden veksler jeg litt mellom den og Boss sin Ma Vie. Bruker noen ganger Armani sin Code eller Bvulgari sin BLV 2 som er litt tyngre dufter.
|
|
|
#105 |
|
Kamerat Pære
Medlem siden: Jan 2009
Hvor: Barteby / Nordens Venezia
Sv: Har du en favorittparfyme?Siden jeg har en indre kjerring i meg, har jeg parfymer til sesonger og ulik bruk. De jeg bruker nå er:
|
|
|
#106 |
|
Bookhouse girl
Medlem siden: Mar 2011
Hvor: Oslo
![]() ![]() ![]() |
Sv: Har du en favorittparfyme?Jeg bruker stort sett "grønne" og veldig lette dufter, orker ikke tunge parfymer. De holder seg sjelden gode på meg heller. Litt etter humør og dagsform har jeg: |
|
|
|
|
|
#107 |
|
lettere utlada
|
Sv: Har du en favorittparfyme?Jeg har brukt D&G Light Blue (lukter veldig diskret og godt på meg) og DKNY Golden Delicious (som forsvinner veldig fort).
|
|
|
#108 |
|
Har bakt søte kaker
|
Sv: Har du en favorittparfyme?Mine favoritter er Hugo Boss Jour, Nuit og Ma Vie.
The deadline for complaints was yesterday vinterbolle jan 2007 sommerbolle juni 2010 minibolle mai 2012 Sist redigert av kokosbolle : 30-09-15 kl 09:39. |
|
|
|
|
|
#109 |
|
keep on dreaming
Medlem siden: Mar 2010
Jeg kunne gjort det! Har blitt stoppet flere ganger selv når jeg har brukt Angel. Har ikke forandret parfymepreferanser siden sist jeg skrev her, bruker fremdeles Angel fra Thierry Mugel og Flowerbomb fra Victor&Rolf. Candy fra Prada er også deilig, men det irriterer meg at duften forsvinner så fort på meg. |
|
|
|
|
|
#110 |
|
Glamorøs
|
Ja, jeg tviler ikke! Den luktet helt fantastisk i butikken, og også på meg de første femten minuttene. Så blir den bare råtung, som et tykt lag fløyel man ikke kommer unna og ga til og med meg selv hodepine.
|
|
|
#111 |
|
Bookhouse girl
![]() ![]() ![]() |
Forsøk L'eau D'Issey, den er veldig lett og lukter mest av vannliljer og melon. Behagelig å gå med, jeg føler aldri at det dunster av meg når jeg har den (veldig var for slikt). |
|
|
|
|
|
#112 |
|
Nå også i farger
Medlem siden: Oct 2006
Jeg hadde ei jeg stadig møtte på butikken som luktet så godt og nå ser jeg henne ikke lenger. Angrer veldig på at jeg ikke spurte hva hun brukte. |
|
|
|
|
|
#113 |
|
Champagne til alt
Medlem siden: May 2012
Hvor: Nedre Romerike
Den er fantastisk, men heftig dyr!
|
|
|
#114 |
|
Bookhouse girl
![]() ![]() ![]() |
Det kan nok stemme, jeg har stort sett handlet parfyme på taxfree eller ønsket meg i gave. Bodyshop har en vannliljeduft som ikke er helt ulik, den tar jeg gjerne med på reiser. |
|
|
|
|
|
#115 |
|
Kontrollfrik
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Sammen med Richard
Sv: Har du en favorittparfyme?Hvor lang tid bruker dere på å bruke opp en parfyme? Den jeg fortalte om i HI for over to år siden begynner å bli tom. Det er vel første gang jeg (nesten) har brukt opp en parfyme... |
|
|
|
|
|
#116 |
|
Fru Jacobsen
Medlem siden: Sep 2006
Sv: Har du en favorittparfyme?Jeg bruker one fra Calvin Klein. |
|
|
|
|
|
#117 |
|
Bookhouse girl
![]() ![]() ![]() |
Sv: Har du en favorittparfyme?Jeg brukte mer parfyme før - da trengte jeg kanskje ny en gang i året/annethvert år eller deromkring. Nå som jeg har en 3-4 jeg veksler på (og bruker stadig mindre duft i hverdagen) tror jeg de fleste kommer til å holde i 10 år, minst. Heldigvis er de fleste flasker konstruert så parfymen ikke fordamper noe særlig. |
|
|
|
|
|
#118 |
|
Kamerat Pære
Medlem siden: Jan 2009
Hvor: Barteby / Nordens Venezia
Det er veldig rart det der! Lukt og hva som passer fra person til person, og ikke minst hvordan man oppfatter lukt. Det er f.eks. flere parfymer i denne tråden jeg faktisk blir regelrett uvel av, og det er helt sikkert noen som har samme opplevelse av mine dufter. Men jeg synes jo jeg lukter så godt og det gjør jo de som bruker de duftene jeg ikke kan utstå også
|
|
|
#119 |
|
By the Sea
|
Sv: Har du en favorittparfyme?"Green tea" Elizabeth Arden.
|
|
|
#120 |
|
Bookhouse girl
![]() ![]() ![]() |
Sv: Har du en favorittparfyme?På videregående brukte alle grønn Oscar de la Renta. Og Date. Det er skikkelig duften av åttitallet for meg. (Og Jane Hellen sjampo, herregud.) |
|
|
|
![]() |
|
|