Sv: Kommunal eller privat kulturskole?
Opprinnelig lagt inn av IzziCreo, her.
Har dere undersøkt om det er strykeorkester i nærheten hos dere? Evt rett over Oslogrensen (hvis ikke det er langt unna)? Disse leier gjerne ut instrument, og noen orkestre har det slik at man lærer først det grunnleggende hos lærer, og så starter man i orkester senere. Da kjøres det et parallelt løp med enetimer og orkester etterhvert.
Uansett så vil nok cellolærer hun får på privat kulturskole nå være behjelpelig med å finne ut hvor hun kan få leid en cello vil jeg tro. Vil anbefale å leie i starten. Både for å se om hun trives med instrumentet, men også fordi barn vokser og man må bytte størrelse innimellom. Jeg vet ikke hvor gammel din datter er, men min datter byttet tre ganger i løpet av barneskolen Vi kjøpte først når hun var stor nok til en 7/8 cello, som hun strengt tatt kan spille på hele livet om hun ikke blir veldig lang. Dog skal hun nok ha en helcello om noen år. Kravene hun selv ønsker øker med ferdighetene 
Lykke til! Håper hun trives med det vakreste instrumentet (in my humble opinion) 
Tusen takk for gode tips! Ja, musikklærer har noen tips og skulle også sjekke litt. P.t. får hun låne av lærer. Hun er 16 år, og hun er nok ganske ferdig vokst. Jeg har virkelig fått øynene opp for cello og dens vakre toner. Frøkna vil prøve litt først og her binder vi oss kun opp 3 og 3 måneder, så vi vurderer underveis og lærer kommer med litt tips også, men takk igjen for dine tips - vi tar dem med oss.