Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Hjem og utstyr > Interiørhjørnet

Trenger en "basisfarge" i bunn

Interiørhjørnet Alt som har med interiør å gjøre. Spørsmål, tips, deling av egne lure eller fine løsninger mm.

Svar

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 10-05-15, 10:53   #21
Rug
Det er bare en fase

Rug sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
Rug er virkelig godt liktRug er virkelig godt liktRug er virkelig godt liktRug er virkelig godt liktRug er virkelig godt liktRug er virkelig godt liktRug er virkelig godt liktRug er virkelig godt liktRug er virkelig godt liktRug er virkelig godt likt
Standard

Sv: Trenger en "basisfarge" i bunn

Vi har klassisk hvit på alle lister og dører og er veldig fornøyd med det, har ikke sett at det brekker feil mot noen av kontrastfargene på vegger.

Rug er aktiv nå   Svar med sitat
Gammel 10-05-15, 11:37   #22
Candy Darling
Prettiest mess ever seen

Candy Darling sin avatar

Hvor: Under ground
Blogginnlegg: 50
Candy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Nå holder jeg på å lage farger som heter Teofelia og Slaraffen og Rug og Cuyahoga.

- No. 4 -
Candy Darling er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 10-05-15, 11:43   #23
Pøblis
Panzerekstremfeminist

Pøblis sin avatar

Medlem siden: Apr 2010
Blogginnlegg: 357
Pøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av Candy Darling, her.

Nå holder jeg på å lage farger som heter Teofelia og Slaraffen og Rug og Cuyahoga.

Men hva med pøbelsara?

I myself have never been able to find out precisely what feminism is: I only know that people call me a feminist whenever I express sentiments that differentiate me from a doormat or a prostitute. Rebecca West
Pøblis er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 10-05-15, 12:15   #24
Cuyahoga
etterpåklokest

Cuyahoga sin avatar

Medlem siden: Aug 2010
Blogginnlegg: 179
Cuyahoga har mye å være stolt avCuyahoga har mye å være stolt avCuyahoga har mye å være stolt avCuyahoga har mye å være stolt avCuyahoga har mye å være stolt avCuyahoga har mye å være stolt avCuyahoga har mye å være stolt avCuyahoga har mye å være stolt avCuyahoga har mye å være stolt avCuyahoga har mye å være stolt avCuyahoga har mye å være stolt av
Standard

Opprinnelig lagt inn av Candy Darling, her.

Er Cuyahoga en litt syrlig farge?

Cuyahoga er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 10-05-15, 12:20   #25
Lyppa
Bør lage seg en tittel selv

Lyppa sin avatar

Medlem siden: Sep 2007
Lyppa imponerer mange og er sikkert smartLyppa imponerer mange og er sikkert smartLyppa imponerer mange og er sikkert smartLyppa imponerer mange og er sikkert smartLyppa imponerer mange og er sikkert smartLyppa imponerer mange og er sikkert smartLyppa imponerer mange og er sikkert smartLyppa imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Sjøgløtt er veldig fin, men ikke spesielt lys. Det blir ganske mye av den på en hel vegg, så jeg ville valgt noe lysere.
Til den som liker grønt kan jeg anbefale soft mint fra Jotun.
Egentlig er det lureste å velge alle fargene fra et fargekart. Da passer fargene som regel veldig godt sammen slik at du vil få en helhet gjennom rommene.

Lyppa er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 10-05-15, 12:23   #26
Matilda
Dig for victory!

Matilda sin avatar

Medlem siden: Sep 2009
Hvor: Østlandet
Blogginnlegg: 38
Matilda har mye å være stolt avMatilda har mye å være stolt avMatilda har mye å være stolt avMatilda har mye å være stolt avMatilda har mye å være stolt avMatilda har mye å være stolt avMatilda har mye å være stolt avMatilda har mye å være stolt avMatilda har mye å være stolt avMatilda har mye å være stolt avMatilda har mye å være stolt av
Standard

Jeg elskerelskerelsker grønnfargen på minstens rom. Den har ikke noe fiffig jotunnavn, bare s2020-G50Y. Akkurat passe avstemt dus/lun/klar, synes jeg. Vi har den sammen med Skandinavisk lys, som sikkert blir for beige for deg, men den er sikkert fin med en klarere hvit også.

Gammel 10-05-15, 12:58   #27
Che
Har tro på forbedring

Che sin avatar

Medlem siden: Oct 2006
Hvor: "Cuba"
Blogginnlegg: 293
Che har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Drar du hos en skikkelig fargehandel vil du få gode innspill altså. Trønsdal eller østerli tenker jeg da på. (Evt Heimdal fargehandel)
Vi har og hvit - som i helt hvit på vinduskarmer, lister og tak.

Hvit lin er unektelig veldig grå. Jeg liker den godt men...

Gammel 10-05-15, 18:53   #28
Ruslebiffen
biffvase

Ruslebiffen sin avatar

Ruslebiffen er virkelig godt liktRuslebiffen er virkelig godt liktRuslebiffen er virkelig godt liktRuslebiffen er virkelig godt liktRuslebiffen er virkelig godt liktRuslebiffen er virkelig godt liktRuslebiffen er virkelig godt liktRuslebiffen er virkelig godt liktRuslebiffen er virkelig godt liktRuslebiffen er virkelig godt likt
Standard

Jeg henger litt her - jeg er i samme tenkeboksen. Enn så lenge heller jeg mot klassisk hvit (tror jeg) på både vegger, tak, lister og vinduskarmer (men i ulike glansgrader) fordi jeg liker å ha en del sterk farge på interiøret.

Noen som forresten vet hvordan klassisk hvit står mot Kvik sitt hvite Mano-kjøkken? Evt. hvilken hvitfarge som går til dette kjøkkenet?

Gammel 10-05-15, 19:06   #29
Rug
Det er bare en fase

Rug sin avatar

Rug er virkelig godt liktRug er virkelig godt liktRug er virkelig godt liktRug er virkelig godt liktRug er virkelig godt liktRug er virkelig godt liktRug er virkelig godt liktRug er virkelig godt liktRug er virkelig godt liktRug er virkelig godt likt
Standard

Jeg trumfet forøvrig gjennom høy glans på lister og dører, mot byggevaremannens mening. Fagfargehandelen jeg var innom etterpå var heldigvis mer enig med meg. Jeg er veldig, veldig fornøyd med 80, det er så lett å vaske og ser så elegant ut mot de supermatte veggene (som aldeles ikke er lette å vaske!). I tillegg har vi en lengre gang uten naturlig lys, og noe av det lureste jeg gjorde var å kjøre like høy glans også i taket der. Det løftet hele rommet.

Vi la også penger i å kjøpe ferdigmalte lister for så å bare flekksparkle, pusse og male en gang. Dermed ble vi faktisk ferdige og har ingen spikerhull.

Gammel 10-05-15, 19:24   #30
Observatøren

Observatøren sin avatar

Blogginnlegg: 23
Observatøren har mye å være stolt avObservatøren har mye å være stolt avObservatøren har mye å være stolt avObservatøren har mye å være stolt avObservatøren har mye å være stolt avObservatøren har mye å være stolt avObservatøren har mye å være stolt avObservatøren har mye å være stolt avObservatøren har mye å være stolt avObservatøren har mye å være stolt avObservatøren har mye å være stolt av
Standard

Opprinnelig lagt inn av Ruslebiffen, her.

Jeg henger litt her - jeg er i samme tenkeboksen. Enn så lenge heller jeg mot klassisk hvit (tror jeg) på både vegger, tak, lister og vinduskarmer (men i ulike glansgrader) fordi jeg liker å ha en del sterk farge på interiøret.

Noen som forresten vet hvordan klassisk hvit står mot Kvik sitt hvite Mano-kjøkken? Evt. hvilken hvitfarge som går til dette kjøkkenet?

Mano er malt i s0500-n.

Gammel 10-05-15, 19:36   #31
Ruslebiffen
biffvase

Ruslebiffen sin avatar

Ruslebiffen er virkelig godt liktRuslebiffen er virkelig godt liktRuslebiffen er virkelig godt liktRuslebiffen er virkelig godt liktRuslebiffen er virkelig godt liktRuslebiffen er virkelig godt liktRuslebiffen er virkelig godt liktRuslebiffen er virkelig godt liktRuslebiffen er virkelig godt liktRuslebiffen er virkelig godt likt
Standard

Rug: hvilken glansgrad kjører du i taket der du ikke har høyglans? Jeg er inne på de samme tankene når det gjelder matte vegger og 80 på lister og karmer, men er usikker på taket i stuen. 80 på tak i gang var lurt, gangen vår har også lite naturlig lys.

Opprinnelig lagt inn av Saint, her.

Mano er malt i s0500-n.

Tusen takk!

Gammel 10-05-15, 20:20   #32
Rug
Det er bare en fase

Rug sin avatar

Standard

Vi har ikke kommet så langt at vi har malt de andre takene som har panel. Rommene som har fått ansiktsløft hadde takess, det er byttet ut til fordel for gips. Stue, kjøkken, loftsstue og to store soverom med paneltak gjenstår, og de blir nok stående en stund til til jeg får bestemt meg for sånne ting som feks glansgrad. Hilsen avgjørelsesvegreren. (Panelen er hvittet med noe, så det er ikke mørkt og gult og er helt greit å leve med et år eller to til.)

Gammel 10-05-15, 20:49   #33
kokosbolle
Har bakt søte kaker

kokosbolle sin avatar

Medlem siden: Oct 2007
Hvor: Den fineste byen
Blogginnlegg: 696
kokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme omkokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme omkokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme omkokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme omkokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme omkokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme omkokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme omkokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme omkokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme omkokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme omkokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Klassisk hvit er fin.

minibolle mai 2012
kokosbolle er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 11-10-15, 22:35   #34
Observatøren

Observatøren sin avatar

Blogginnlegg: 23
Observatøren har mye å være stolt avObservatøren har mye å være stolt avObservatøren har mye å være stolt avObservatøren har mye å være stolt avObservatøren har mye å være stolt avObservatøren har mye å være stolt avObservatøren har mye å være stolt avObservatøren har mye å være stolt avObservatøren har mye å være stolt avObservatøren har mye å være stolt avObservatøren har mye å være stolt av
Standard

Fikk så lyst til å bumpe opp denne, Cuya. Hvordan går det?

Gammel 11-10-15, 22:52   #35
Cuyahoga
etterpåklokest

Cuyahoga sin avatar

Medlem siden: Aug 2010
Blogginnlegg: 179
Cuyahoga har mye å være stolt avCuyahoga har mye å være stolt avCuyahoga har mye å være stolt avCuyahoga har mye å være stolt avCuyahoga har mye å være stolt avCuyahoga har mye å være stolt avCuyahoga har mye å være stolt avCuyahoga har mye å være stolt avCuyahoga har mye å være stolt avCuyahoga har mye å være stolt avCuyahoga har mye å være stolt av
Standard

Opprinnelig lagt inn av Cuyahoga, her.

Jeg skal male seks rom med ubehandlet panel. Vegger, tak, lister, vinduskarmer, dører.

Jeg trenger en hvitfarge til vinduskarmer og listene som er ren og nøytral, og som ikke blir gul eller skitten sammen med enkelte andre farger. Noen som har erfaringer? (Ikke lyst på eggehvit eller bomull.)

Bør jeg male taket i samme farge? Hvilken glansgrad?

Så ser jeg for meg at fem av disse rommene skal males en hvitfarge, og med en (eller to) vegger i hver sin farge, og gjerne farger som "henger litt sammen". Jeg vil ha en hvitfarge (eller i det minste en veldig lys farge) helt uten gulskjær, og jeg er også litt skeptisk til hvitfarge med mye rødt i seg. Det sjette rommet tenkte jeg kunne males litt mørkere, men fremdeles i en farge som harmonerer med resten.

Og hva slags farge på dørene? Som på listene?

Noen med tanker rundt noe av dette? Med forslag til den hvitfargen jeg (tror jeg) vil ha i de fleste rommene? Og til farger som passer til?

Opprinnelig lagt inn av Saint, her.

Fikk så lyst til å bumpe opp denne, Cuya. Hvordan går det?

Moroklumpen.

Fem av de seks rommene er ferdigmalt altså. Om enn ikke i henhold til de opprinnelige fargeplanene.

Og la oss ikke snakke om resten av huset. Bill. merk: har skrapet tapet fra 70 kvadrat rom, har bare 25 igjen.

Cuyahoga er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 15:10.