Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Fritid og hobby > Jåleforumet

Fortell meg om leppefillere

Jåleforumet Forum for hudpleie, hår, sminke, kropp mm.

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 16-10-15, 10:28   #11
Java
kan tilsettes alkohol

Java sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
Blogginnlegg: 364
Java har et rykte de fleste bare kan drømme omJava har et rykte de fleste bare kan drømme omJava har et rykte de fleste bare kan drømme omJava har et rykte de fleste bare kan drømme omJava har et rykte de fleste bare kan drømme omJava har et rykte de fleste bare kan drømme omJava har et rykte de fleste bare kan drømme omJava har et rykte de fleste bare kan drømme omJava har et rykte de fleste bare kan drømme omJava har et rykte de fleste bare kan drømme omJava har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Fortell meg om leppefillere

Opprinnelig lagt inn av Skilpadda, her.

Jeg synes jo det er forskjell på å uttrykke at man ikke liker så godt noe folk gjør for å se pene ut (eller i alle fall for å se ut på en bestemt måte) og å uttrykke at man synes spesifikke personer ikke ser bra ut "i seg selv". Det er forskjell på å si at man ikke skjønner at noen vil ha tatoveringer og å si at man ikke skjønner at noen vil la magen henge over buksekanten. Synes altså jeg.

Men når det er sagt, har jeg ikke noe spesielt til overs for å rakke ned på utseendet til folk, så jeg synes godt man kan passe formuleringene sine litt i offentligheten, særlig når man snakker om spesifikke enkeltpersoner - selv om det man snakker om er selvvalgt. (Jeg har sikkert gjort akkurat det selv også, det er fort gjort å la seg rive med.)

Fellesnevneren er å undre seg over andres utseende og å hevde sin rett til å påpeke det man selv finner underlig. På FP har det også blitt diskutert hvorfor "alle" må kommentere tatoveringer, si at de er stygge osv. Det er helt identisk med å undre seg over andres behov for å fylle på leppene sine. Det er påført. De svarte hårene i ansiktet er ikke selvpåført, men de er lette å ta bort. Derfor undringen på hvorfor de får være der. Når det kommer til endringer som er mer krevende (som å slanke seg) har de fleste lært seg å ikke si det høyt.

Opprinnelig lagt inn av Harriet Vane, her.

Det er absolutt ikke oppover man sparker når man kritiserer plastikk-moten. (Altfor brun, ltfor bleket eller altfor svart hår, altfor store øyenbryn, altfor store lepper, altfor store pupper) Det er en lavklassemarkør.

Subtil forbedring finner du vel stort sett fra middelklassen og opp. Venninnen min som holder på med dette slik at det synes hvert kvartal er frisør.

Dette synes jeg er veldig generaliserende. Det du gjør er å ta de meste ekstreme og si at det er de som er driverene for plastikk-moten. Nei, de er ikke det. De har tatt det over i sin egen greie. Mange av dem er nok fullstendig klar over hvilke signaler de sender ut.

Driverne for plasikk-moten er nok fremdeles den øvre klassen som har råd til å endre på sitt eget utseende ved å betale noen for å gjøre det.

Opprinnelig lagt inn av Candy Darling, her.

Den største andelen av personer som benytter seg av kosmetisk kirurgi er fremdeles velstående, modne kvinner, og der er ikke målet å se ut som en oppblåsbar barbara. De fleste av dem vil man antagelig ikke se ha gjort noe ved første øyekast, hvis de har en god lege (og det har de fleste av disse). Ingen mangel på hverken økonomisk, kulturell eller akademisk kapital. Dette har jeg sett en god del data på, uten at jeg kan vise dem offentlig, så da får man enten tro det eller la være.

Det jeg er enig i, er at det synes å være et økende marked for billig(ere) plastikk, altså fillers og injeksjoner hos hudpleiere utenfor klinikker, som ser ut til å ha en annen og yngre målgruppe, og med et annet ... estetisk mål.

Jepp!

Vi vil ta vare på skjønnheten, varmen, som om vi bar et barn varsomt på armen.
Java er ikke aktiv   Svar med sitat

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 20:21.