|
|||||||
| Nyheter og media Forum for diskusjoner av nyheter og artikler. Husk å lenke til aktuell artikkel i første innlegg, så meddebattantene får mulighet til å sette seg inn i temaet. |
![]() |
|
|
Trådverktøy | Visningsmåter |
|
|
#81 |
|
Glamorøs
|
Sv: Bilfritt sentrum, kan det funke?
Parkeringshuset er åpent for andre enn hotellgjester også, men de kommer nok helt klart til å miste noen gjester til hoteller utenfor. Kan hende det endrer seg på lengre sikt, og at Oslo etterhvert får en annen type turister enn tidligere.
|
|
|
#82 |
|
på slep
Medlem siden: Aug 2009
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: Bilfritt sentrum, kan det funke?Jeg er også glad for at barn nå skal reise gratis kollektivt. Da blir det et alternativ å ta kollektivt med barna i hverdagen. Jeg har månedskort selv så da vil det ikke koste ekstra å ta buss til trening.
|
|
|
#83 |
|
Glamorøs
|
Var det ikke bare på dagtid, slik at skoler og barnehager kommer seg rundt?
|
|
|
#84 |
|
maler
|
Sv: Bilfritt sentrum, kan det funke?Det er allerede flere hoteller man ikke kan kjøre til uten at jeg tror det er noe stort problem. Jeg tenker at bilfri sone midt i byen kan være veldig fint og at det kan trekke folk mer enn det jager folk vekk (det blir jo veldig mye hyggeligere), men om det er helt rasjonelt å tenke at ring 1 skal være grensen er jeg mer usikker på. Da havner vel både Oslo S og legevakten innenfor.
|
|
|
#85 |
|
på slep
Medlem siden: Aug 2009
Var det sånn? Prisverdig det altså. Jeg trodde de skulle inn føre omtrent som i København. Der reiser barn under der 12 år gratis med betalende voksen hele tiden. Det har jeg savnet.
|
|
|
#86 |
|
Glamorøs
|
Ja, tror det er sånn i London også. Det hadde vært fint.
|
|
|
#87 |
|
Whatever, never mind
|
Sv: Bilfritt sentrum, kan det funke?Hvordan er kollektivparken i Oslo? Er den rustet til å ta i mot alle tidligere bilister? |
|
|
|
|
|
#88 |
|
maler
|
Sv: Bilfritt sentrum, kan det funke?Det er viktigere for meg at barna går gratis når de IKKE er sammen med en betalende voksen. Men det er en avsporing.
|
|
|
#89 |
|
#IsItOctoberYet?!
Medlem siden: Mar 2012
Sv: Bilfritt sentrum, kan det funke?Kollektivkapasiteten må økes. Vet togene herfra er altfor fulle på de heftigste avgangene i rush'en. Bussene også. Men ingen av de kjøres jo f.eks. like ofte som t-banen. |
|
|
|
|
|
#90 |
|
I mål
|
Sv: Bilfritt sentrum, kan det funke?Jeg synes det virker helt urealistisk at man ikke skal kunne kjøre til Oslo S og legevakten. |
|
|
|
|
|
#91 |
|
Glamorøs
|
Sv: Bilfritt sentrum, kan det funke?Legevakten er så vidt jeg kan se utenfor, og grensa går så tett opp til Oslo S at det kan hende den er utenfor også.
Sist redigert av Tallulah : 20-10-15 kl 00:23. Årsak: Utenfor, ikke innenfor |
|
|
|
|
|
#92 |
|
#IsItOctoberYet?!
Medlem siden: Mar 2012
Legevakten har også en base ved Aker, men Skaden er vel kun i sentrum. |
|
|
|
|
|
#93 |
|
Epikur
|
Sv: Bilfritt sentrum, kan det funke?Jeg klarer ikke formulere noe fornuftig etter å ha lest at det fins folk som synes t-baner er kjipe.
|
|
|
#94 |
|
Men først, kaffe!
Medlem siden: Sep 2006
Niks, noen heldig utvalgte i Akershus fikk en ekstra sone å betale under siste omlegging. Vi bor ikke langt fra Oslo, men er vi to eller fler lønner det seg å kjøre selv. Det bør være sammenligningsgrunnlaget man ser litt ut fra, spesielt når folk bor litt kronglete til. |
|
|
|
|
|
#95 |
|
Dårlig husmor
|
Sv: Bilfritt sentrum, kan det funke?Jeg er veldig usikker på hva som er fornuftig, faktisk. Ja til å redusere så mye som mulig. Så finnes der jo noen fornuftige grunner til å kjøre i sentrum. |
|
|
|
|
|
#96 |
|
|
Sv: Bilfritt sentrum, kan det funke?Jeg tror det totalt sett blir ordentlig fint. Klart det blir noen nye irritasjonsmoment, men noen gamle blir borte. |
|
|
|
|
|
#97 |
|
Glamorøs
|
Sv: Bilfritt sentrum, kan det funke?Her er bildet i VG. Og det er jo også verdt å huske på at dette ikke er noe som skal innføres i morgen, og hvordan det skal løses er jo noe man må diskutere seg frem til. Jeg tror ikke de mener at man bare skal ha sykkeldrosjer og håndkjerrer innenfor Ring1.
|
|
|
#98 |
|
Passe aktiv
Medlem siden: Oct 2010
Hvor: Sentralt
Helt enig. Vi valgte bolig nær t-banen for 10 år siden, og har ikke angret. Trikken fra Kjelsås tok den gang 35 min til byen, bussen fra Voldsløkka på Sagene brukte 20 min på den korte strekningen. Alt skinnegående som ikke står i kø er å foretrekke. Men det er så klart stømfeil, sporvekslingsfeil, lyssignalfeil og noen til.
|
|
|
|
#100 |
|
Panzerekstremfeminist
|
Jeg opplever at politikerne våre gjør dette - ganske på tvers av partitilhørighet også. Nå er dessuten vestkorridoren vedtatt og den er en del av Oslopakke 3 som allerede er vedtatt, og det er vel tvilsomt om Oslo-politikerne kan gjøre noe annet enn å skape uro og forsinkelser i denne saken. Men for oss som er direkte berørt, vil nye forsinkelser legge sten til forurensningsbyrden. det er jo også delte meninger om utbedret E18 vil gi økt biltrafikk også. jeg tenker at slik ståa er i dag, hvor køene står i timevis ut og inn av byen hver dag, ikke er noen drømmesituasjon, og det må gjøres noe med.
I myself have never been able to find out precisely what feminism is: I only know that people call me a feminist whenever I express sentiments that differentiate me from a doormat or a prostitute. Rebecca West |
|
|
|
![]() |
|
|