|
|||||||
| Nyheter og media Forum for diskusjoner av nyheter og artikler. Husk å lenke til aktuell artikkel i første innlegg, så meddebattantene får mulighet til å sette seg inn i temaet. |
![]() |
|
|
Trådverktøy | Visningsmåter |
|
|
#162 |
|
Bør lage seg en tittel selv
|
Sv: Bilfritt sentrum, kan det funke?Noe Oslo også trenger er mer selvforklarende forbindelse mellom fergetrafikk og tog. Det hjelper ikke at det ikke er så vanskelig når man er kjent. Det bør være så enkelt at man umiddelbart tar det når man går i land på terminalen. |
|
|
|
|
|
#163 |
|
Har diplom
Medlem siden: Jun 2010
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: Bilfritt sentrum, kan det funke?
Men er det så mange som kjører til sentrum da? De jeg kjenner som jobber i sentrum tar toget. De jeg kjenner som jobber litt utenfor gjør ikke det fordi det blir mer pes enn det er verdt. De kjører jo like fullt på E18 til/gjennom byen. |
|
|
|
|
|
#164 |
|
|
Det er mye gratis parkering her. All gateparkering er gratis. Parkeringshusene har mye ledig kapasitet.
|
|
|
#165 |
|
Yes, we can!!
|
Sv: Bilfritt sentrum, kan det funke?Litt oppforbi, kanskje? Jeg har ikke funnet noe, men jeg har ikke hatt bruk for det heller, da. Men man skal snirkle mye rundt i så fall, tror jeg, og lete.
|
|
|
#166 |
|
Panzerekstremfeminist
|
Hvor langt ut må man for å finne gratis gateparkering?
I myself have never been able to find out precisely what feminism is: I only know that people call me a feminist whenever I express sentiments that differentiate me from a doormat or a prostitute. Rebecca West |
|
|
|
|
|
#167 |
|
Yes, we can!!
|
Sv: Bilfritt sentrum, kan det funke?Og jeg er enig med Guava om skilting, generelt. Men det er jo Norge, da.
|
|
|
#170 |
|
kamerat
|
Vi kan jo trøste oss med at italienerne er verre. Har fortsatt ikke kommet over den gangen vi tok ferje fra Bastia til Livorno, og det åpenbart var sånn at ikke en levende sjel kunne forestille seg at noen skulle ønske å ta seg fra ferjehavna til sentralstasjonen. Ingen skilt, ikke noe fortau, ingen taxiholdeplass. En hypotetisk buss uten rutetabell.
|
|
|
#171 |
|
Prettiest mess ever seen
|
Sv: Bilfritt sentrum, kan det funke?Men Saint, ditt boligområde vil ikke bli skjermet av den planen som foreligger nå, snarere tvert i mot, vel? Hvis jeg husker riktig om hvor du bor, er det en av mine goto-plasser for å finne parkeringsplass allerede, i de tilfellene jeg kjører til sentrum.
|
|
|
#172 |
|
|
Helt riktig, og du er ikke alene om det.
|
|
|
#173 |
|
Yes, we can!!
|
Sv: Bilfritt sentrum, kan det funke?Ja, det tror jeg vil være bra, Saint. Det er klin kokos å ha gratis parkeringsplasser for andre enn beboere innenfor Ring 2, egentlig.
|
|
|
#174 |
|
Prettiest mess ever seen
|
Mja. Det er 3-400 hytter på øyene, og alt som skal ut dit må enten fraktes i egen båt (og det finnes båtplasser til ca. 10 % av hytteeierne, med byggeforbud i overskuelig fremtid), eller på fergene. Jeg skjønner at mange anser det som et luksusproblem, men de er nå en gang der, lovlig anskaffet (stort sett
|
|
|
#175 |
|
Yes, we can!!
|
Sv: Bilfritt sentrum, kan det funke?Eller kjører ned med tingene og hjem igjen med bilen?
|
|
|
#176 |
|
Prettiest mess ever seen
|
Slik det er satt opp nå, er det et ganske drøyt stykke å gå, hvis 1 voksen skal bære et nytt kjøleskap, liksom. Og fergene går 1 gang i timen, så antagelig ville man ikke nådd neste en gang, men 2 timer senere. Det er ikke umulig, men så vanskelig at vi selvsagt heller hadde kjørt til Bygdøy.
|
|
|
#177 |
|
Sviiisj!!
|
Sv: Bilfritt sentrum, kan det funke?Jeg synes det høres ut som et forslag basert på gode intensjoner men hvor det kreves veldig mye vurderinger av mulige unntak etc. Er der verd det? Fra et miljøperspektiv er det bra å gjøre noe med pendlerne, men på den andre siden høres "bilfritt sentrum" ut som en nokså lokal estetisk sak som kan virke negativt på folks holdninger til miljøtiltak.
|
|
|
#179 |
|
Prettiest mess ever seen
|
You'd be surprised.
|
|
|
#180 |
|
Hertuginne
|
Det er flere enn du tror som har parkering gjennom jobben, og det er også mange som leier seg parkering på månedsbasis (og det er ikke spesielt mye dyrere enn f.eks. månedskort hvis man bor i sone 2).
|
![]() |
|
|