Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Generell diskusjon

Hvilke bleier bruker du, og hvorfor?

Generell diskusjon Forum for generell diskusjon av temaer som ikke passer inn under andre kategorier.

Svar

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 10-06-07, 21:36   #41
Mei
Har fått viljen sin

Mei sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
Blogginnlegg: 397
Mei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Hvilke bleier bruker du, og hvorfor?

Ztjerna bruker Coop sine - først og fremst fordi de er svanemerket. Også hjelper det jo at de er billigst også.

Hadde jeg kunnet velge om igjen da ztjerna ble født ville jeg prøvd tøybleier.

Mei er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 10-06-07, 23:41   #42
Hasselnøtt
Sliter med tastaturet

Hasselnøtt sin avatar

Hasselnøtt er et navn som alle kjenner tilHasselnøtt er et navn som alle kjenner tilHasselnøtt er et navn som alle kjenner tilHasselnøtt er et navn som alle kjenner tilHasselnøtt er et navn som alle kjenner tilHasselnøtt er et navn som alle kjenner tilHasselnøtt er et navn som alle kjenner tilHasselnøtt er et navn som alle kjenner tilHasselnøtt er et navn som alle kjenner tilHasselnøtt er et navn som alle kjenner tilHasselnøtt er et navn som alle kjenner til
Standard

Pampers. Liker de bedre, sikkert bare en pussig vanesak.

Hasselnøtt er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 10-06-07, 23:44   #43
Irma
Ekvilist

Irma sin avatar

Blogginnlegg: 25
Irma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Vi brukte Libero en kort stund da poden var fersk, siden har vi brukt Pampers. Jeg synes Pampers er lettere, tynnere og lekker mindre. Jeg synes de ser lettere ut å bevege seg i. Det sies at Pampers er best for gutta og Libero for jentene, om det er hold i dette aner jeg ikke.

Gammel 10-06-07, 23:49   #44
Señora
Bør lage seg en tittel selv

Señora sin avatar

Señora er kulere enn de flesteSeñora er kulere enn de flesteSeñora er kulere enn de flesteSeñora er kulere enn de flesteSeñora er kulere enn de flesteSeñora er kulere enn de flesteSeñora er kulere enn de flesteSeñora er kulere enn de flesteSeñora er kulere enn de flesteSeñora er kulere enn de flesteSeñora er kulere enn de fleste
Standard

Jeg bruker Libresse eller Always, men poden bruker Pampers Active Fit i dobbeltpakke fra Rema 1000.

Señora er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 11-06-07, 00:02   #45
GinaK
Tja...

GinaK sin avatar

Medlem siden: Dec 2006
GinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt av
Standard

Bruker kun Libero sine. Har kjøpt en eneste pakke med Pampers sine utenom men de passet ikke stumpelumpen til storebror så etter det kjøper ejg kun Libero. Synes Pampers sine er altfor smale i formen.
Dessuten kjøper jeg bleiene alltid på KIWI og da får jeg hver 4.pakke gratis. Bra ordning.

Gammel 11-06-07, 00:20   #46
lil'c
Passiv

Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Oslo
lil'c imponerer mange og er sikkert smartlil'c imponerer mange og er sikkert smartlil'c imponerer mange og er sikkert smartlil'c imponerer mange og er sikkert smartlil'c imponerer mange og er sikkert smartlil'c imponerer mange og er sikkert smartlil'c imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Re: Sv: Hvilke bleier bruker du, og hvorfor?

Pampers Active Fit, brukte Libero før, men så fikk hun plutselig utslett av Libero, så da byttet vi og så har vi holdt oss til Pampers.

Aldri prøvd billig-bleier, rett og slett fordi jeg innbiller meg at de er dårligere.

lil'c er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 11-06-07, 00:49   #47
Pelikan
Tåler regn

Pelikan sin avatar

Hvor: Home, but not alone
Blogginnlegg: 24
Pelikan er kulere enn de flestePelikan er kulere enn de flestePelikan er kulere enn de flestePelikan er kulere enn de flestePelikan er kulere enn de flestePelikan er kulere enn de flestePelikan er kulere enn de flestePelikan er kulere enn de flestePelikan er kulere enn de flestePelikan er kulere enn de flestePelikan er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Re: Sv: Hvilke bleier bruker du, og hvorfor?

Opprinnelig lagt inn av lil'c, her.

.

Aldri prøvd billig-bleier, rett og slett fordi jeg innbiller meg at de er dårligere.

Du burde prøve Lidl sine. Jeg brukte tidligere Libero sine, men må faktisk innrømme at Lidl sine er bedre! Og det tiltross for at de er billige (kr.36 for ca 50(?) bleier. De er absolutt verd å prøve. Jeg er blitt så positivt overasket, og det er flere av mine venner også. Så ikke la dere lure av reklamene til såkalte "merkebleier".

Pelikan er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 11-06-07, 05:05   #48
Palmen
Trøtt

Palmen sin avatar

Blogginnlegg: 178
Palmen har en fantastisk fremtidPalmen har en fantastisk fremtidPalmen har en fantastisk fremtidPalmen har en fantastisk fremtidPalmen har en fantastisk fremtidPalmen har en fantastisk fremtidPalmen har en fantastisk fremtidPalmen har en fantastisk fremtidPalmen har en fantastisk fremtidPalmen har en fantastisk fremtidPalmen har en fantastisk fremtid
Standard

Vi bruker Pampers og Huggies på lille snupp. Har såvidt prøvd Libero, men de ble for tykke og klumpete syns jeg.

Palmen er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 11-06-07, 10:52   #49
Fibi
Prematurmamma

Fibi sin avatar

Medlem siden: Mar 2007
Hvor: Sanniss, Rogaland
Blogginnlegg: 11
Fibi har en fantastisk fremtidFibi har en fantastisk fremtidFibi har en fantastisk fremtidFibi har en fantastisk fremtidFibi har en fantastisk fremtidFibi har en fantastisk fremtidFibi har en fantastisk fremtidFibi har en fantastisk fremtidFibi har en fantastisk fremtidFibi har en fantastisk fremtidFibi har en fantastisk fremtid
Standard

Nå bruker jo ikke jeg bleier lengre, det slutta jeg med da jeg var to. Malin bruker heller ikke bleier lengre. Men fra hun var gammel nok var det kun Pampers Active Fit det gikk i. Prøvde andre bleier også, men var mest fornøyd med Active Fit. Ingen over, ingen ved siden for mitt vedkommende.

Podcaster for Kjerringrådet - Helt uten filter (@Kjerringraadet)

Fibi er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 11-06-07, 11:13   #50
Filifjonka
Fortynnet

Filifjonka sin avatar

Blogginnlegg: 297
Filifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Slutt på bleier her, men jeg har bare brukt Libero til alle fire. Har hatt veldig dårlige erfaringer med Pampers. Da vi prøvde dem første gangen (tretten år siden) resulterte det stort sett i bæsj helt opp i nakken, og minstemann fikk masse utslett av den ene Pampersbleien vi fikk tilsendt som prøve i posten.

Filifjonka er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 11-06-07, 11:51   #51
maribo
Alltid like optimist

maribo sin avatar

Hvor: Orkdal
maribo imponerer mange og er sikkert smartmaribo imponerer mange og er sikkert smartmaribo imponerer mange og er sikkert smartmaribo imponerer mange og er sikkert smartmaribo imponerer mange og er sikkert smartmaribo imponerer mange og er sikkert smartmaribo imponerer mange og er sikkert smartmaribo imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Denne gangen brukes jeg Libero, for dem passer best til lille runde snuppa. De to andre har brukt Pampers, for det har passa best for dem.
Har testa ut andre merker, men ender alltid opp med samme...

Prisen tenker ikke på i det hele tatt....

Gammel 11-06-07, 12:27   #52
Veronal
Etylbarbital

Veronal sin avatar

Veronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Vi har foretrukket Pampers Active fit til barnet i vanlige bleier og Libero Up & Go (er det navnet på trusebleien?) i trusebleie. Hovedsakelig pga. at disse har vært lettest å få på for mor. Alle bleietyper vi har forsøkt har holdt tett.

Gammel 12-06-07, 20:22   #53
tRiNeM
Nybegynner

Medlem siden: Jan 2007
tRiNeM har et hav av muligheter foran seg
Standard

Vesla bruker libero, har stort sett hvert fornøyd med de.....
Synes bleiekanten på pampersen har sklidd fort inn i den lille stumpen...

tRiNeM er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 12-06-07, 20:47   #54
tink
har tatt seg sammen

tink sin avatar

Hvor: Mellom fjellene
Blogginnlegg: 612
tink har mye å være stolt avtink har mye å være stolt avtink har mye å være stolt avtink har mye å være stolt avtink har mye å være stolt avtink har mye å være stolt avtink har mye å være stolt avtink har mye å være stolt avtink har mye å være stolt avtink har mye å være stolt avtink har mye å være stolt av
Standard

Som nyfødt og liten brukte vi bare libero. Etter ei stund varierte vi en del med coop sine. I dag er det kun pampers, de har god pris på REMA. Og vi trenger eskene til flytting og oppbevaring, hehe.

Tapevarianten i barnehagen og up&go her hjemme.

tink er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 12-06-07, 21:15   #55
Tangina
godtemonster

Tangina sin avatar

Medlem siden: Feb 2007
Tangina er et navn som alle kjenner tilTangina er et navn som alle kjenner tilTangina er et navn som alle kjenner tilTangina er et navn som alle kjenner tilTangina er et navn som alle kjenner tilTangina er et navn som alle kjenner tilTangina er et navn som alle kjenner tilTangina er et navn som alle kjenner tilTangina er et navn som alle kjenner tilTangina er et navn som alle kjenner tilTangina er et navn som alle kjenner til
Standard

Storebror driver og slutter med bleier, men har brukt Pampers Active Fit om dagen og Baby Dry om natten. Trusebleier nekter han å bruke. Libero får han utslett av. Lillebror får utslett både av Libero og Pampers Baby Dry, så han bruker bare Active Fit.

Vi hadde kjøpt inn tøybleier til eldste mann, men han var så bittliten da han ble født at han druknet i dem. Og da vi hadde vent oss til Pampers ble det vanskelig å bytte da han ble stor nok...

Gammel 12-06-07, 21:25   #56
Mamma Rosa
strikker

Mamma Rosa sin avatar

Medlem siden: Dec 2006
Mamma Rosa er virkelig godt liktMamma Rosa er virkelig godt liktMamma Rosa er virkelig godt liktMamma Rosa er virkelig godt liktMamma Rosa er virkelig godt liktMamma Rosa er virkelig godt liktMamma Rosa er virkelig godt liktMamma Rosa er virkelig godt liktMamma Rosa er virkelig godt likt
Standard

Vi har prøvd litt forskjellig, men Libero er den eneste som holder han tørr.
Pampers funket helt i begynnelsen.

Gammel 12-06-07, 21:56   #57
Møøse
I could be violet sky

Møøse sin avatar

Møøse er kulere enn de flesteMøøse er kulere enn de flesteMøøse er kulere enn de flesteMøøse er kulere enn de flesteMøøse er kulere enn de flesteMøøse er kulere enn de flesteMøøse er kulere enn de flesteMøøse er kulere enn de flesteMøøse er kulere enn de flesteMøøse er kulere enn de flesteMøøse er kulere enn de fleste
Standard

Hvilke bleier jeg bruker? Jeg bruker ikke bleier jeg.

Gammel 12-06-07, 22:00   #58
Møøse
I could be violet sky

Møøse sin avatar

Møøse er kulere enn de flesteMøøse er kulere enn de flesteMøøse er kulere enn de flesteMøøse er kulere enn de flesteMøøse er kulere enn de flesteMøøse er kulere enn de flesteMøøse er kulere enn de flesteMøøse er kulere enn de flesteMøøse er kulere enn de flesteMøøse er kulere enn de flesteMøøse er kulere enn de fleste
Standard

Jeg VET jeg var ekstremt treg altså, men jeg syns jeg var utrolig morsom allikevel. Takk for en god latter, sjuggerpløm!

Gammel 12-06-07, 22:17   #59
Pamina
Kaldt hode, varmt hjerte!

Pamina sin avatar

Blogginnlegg: 70
Pamina har mye å være stolt avPamina har mye å være stolt avPamina har mye å være stolt avPamina har mye å være stolt avPamina har mye å være stolt avPamina har mye å være stolt avPamina har mye å være stolt avPamina har mye å være stolt avPamina har mye å være stolt avPamina har mye å være stolt avPamina har mye å være stolt av
Standard

Pampers babydry, eller pampers trusebleier (foretrukket av snuppa, for det er sånne "tore jenter" bruker ) Kjøper dobbeltpakker på Rema fordi det lønner seg, og fordi hun blir søkkevåt i alle de andre merkene vi har prøvd ut.

Svar

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 22:14.