|
|||||||
| Nyheter og media Forum for diskusjoner av nyheter og artikler. Husk å lenke til aktuell artikkel i første innlegg, så meddebattantene får mulighet til å sette seg inn i temaet. |
![]() |
|
|
Trådverktøy | Visningsmåter |
|
|
#241 |
|
Semiaktiv
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Trondheim
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: Bilfritt sentrum, kan det funke?Å tilpasse kollektivtilbudet deretter må jo være en del av pakka da.
|
|
|
#242 |
|
Bør lage seg en tittel selv
|
Sv: Bilfritt sentrum, kan det funke?
Jeg har vært der en gang og det holdt sånn ca. for resten av livet. |
|
|
|
|
|
#243 |
|
|
Og det er den pakka jeg virkelig håper er på plass når det eventuelt skal iverksettes. Samt at det blir liggende noen premisser i bunnen for den totalpakka. |
|
|
|
|
|
#244 |
|
Prettiest mess ever seen
|
Noen som har vært i Moss sentrum en hverdag de siste årene? Eller en lørdag, for den saks skyld?
|
|
|
#245 |
|
|
Sv: Bilfritt sentrum, kan det funke?Men er ikke halvtomme gågater med litt lugubre folk (type Skippergata og gatene rundt) mer skumle enn mørk kveld enn halvtomme gater med lugubre folk og en hel del biler som passerer? Fra bilene kan man muligens få hjelp om de lugubre folkene gjøre noe du ikke vil de skal, tenker jeg. Det blir neppe mer mindre lugubre folk på Skippergata bara for at den blir gågate, man risikere kanskje at det blir ferre for at det er mer ensomt å gå der uten bilene. Gågater er flott, men jeg syns området er for stort. Hele det området er ikke attraktivt nok for at det skal bli hyggelig med bare gågater. Jeg tror bare at det kommer å bli mer tomt. |
|
|
|
|
|
#246 |
|
Yes, we can!!
|
|
|
|
#247 |
|
|
De "lugubre" folkene er ganske avhengig av bilene de kjører rundt og rundt i for at de skal kunne fortsette å være lugubre. Hvis det ikke er de prostituerte du mener, da. |
|
|
|
|
|
#248 |
|
Prettiest mess ever seen
|
Sv: Bilfritt sentrum, kan det funke?Vel, vi gikk der midt på dagen, hele familien, og ble nærmest skjelt ut av en godt voksen kvinne for å gå der med barn.
|
|
|
#249 |
|
|
... men det er jo bare fjas. Av damen, altså. Nå skjønner jeg ikke helt hva det har med bil/ikke bil å gjøre? |
|
|
|
|
|
#250 |
|
Prettiest mess ever seen
|
Sv: Bilfritt sentrum, kan det funke?Mer om det er et strøk som kommer til å bli brukt og/eller hyggelig. Det var temmelig ubehagelig, faktisk. Og jeg er ikke lettskremt.
|
|
|
#253 |
|
kamerat
|
Jeg også. De ubehagelige tingene man opplever der, er jo ellers gjerne å få tilbud fra sjarmtrollene i (trommevirvel) bilene. For eksempel når man sykler forbi i regntøy fra topp til tå (
|
|
|
#254 |
|
Prettiest mess ever seen
|
Sv: Bilfritt sentrum, kan det funke?Jeg har selvsagt også vært på arkitektmuséet mange ganger med barna, og rundt festningen, og på Stockfleths. Men det er bare tull å si at det ikke er lyssky aktiviteter rundt Skippergata og Prinsens gate, helt uavhengig av biler, selvsagt er det det.
|
|
|
#255 |
|
kamerat
|
|
|
|
#256 |
|
|
Sv: Bilfritt sentrum, kan det funke?http://www.osloby.no/politikk/Vil-ha...r-8208798.html
|
|
|
#257 |
|
|
Sv: Bilfritt sentrum, kan det funke?Pelen.. Jeg tror jeg ser hva du tenker, men er usikker. Hvorvidt det er tryggere å gå langs en trafikkert gate enn å gå i en rolig gågate sen kveld eller natt vet jeg ikke, men jeg tror nok mange føler det slik. At flere av dem det kan være ubehagelig å møte på oppholder seg der det ikke er trafikk er også logisk, siden det er der det er plass. |
|
|
|
|
|
#258 |
|
Yes, we can!!
|
Sv: Bilfritt sentrum, kan det funke?Hvor strøket for prostituerte (og de aktivitetene som ofte blomstrer opp i nærheten, som åpenlyst narkotikasalg) skal være er jo noe politiet på mange vis kan velge. De havner til slutt der politiet slutter å jage dem. Men de blir jo ikke borte, uansett.
|
|
|
#259 |
|
|
|
|
|
|